Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och min mor såg Rocketman i veckan. Båda är stora Elton-fan och vi båda tyckte den var fantastiskt bra. 4 av 5

Såg även Yesterday för ett tag sedan. Den föll mig inte riktigt i smaken. Tycker den blev lite seg. 2.5 av 5
 
Svtplay har en serie kortdokumentärer under titeln ”Världen”. Jag kollade en ikväll som handlade om bristen på adoptivföräldrar i USA. Det var om ett tv-program som hette Wednesday’s child, där de intervjuade en flicka som sökte adoptivföräldrar. Programmet sänds på onsdagar och då hoppas de kunna hitta familjer till barnen i fråga.
Rätt sorgligt men samtidigt får ju de barnen en större möjlighet att hitta rätt familj.
 
Brukar välja utbildande filmer när jag och 15-åringen ska se på film. Igår såg vi Mig äger ingen. Den fick bra betyg av 15-åringen som nog fick en insikt kring alkoholism och vad det kan ställa till med.
 
Christmas in the wild, lite myspysig film med en underton av allvar om elefanternas situation. 3,5/5
Rob Lowe har åldrats bra och trevligt att se Kristin Davis spela en kvinna i sin egen ålder med rynkor och allt.
 
Anders och knarket på tv4play. Antar att det sänds på tv under kvällen.
Galet bra, jag gillar öfvergård och den här typen av journalistiska program.

Såg även Elitstyrkans hemligheter: Danmark häromdagen också på tv4play. Massa mer macho än den brittiska varianten, men kommer fortsätta titta ändå.
 
Jag har tänkt titta på den men inte fått tummen ur än men det låter ju lovande!

Jag har sett de två första avsnitten av Watchmen. Jag vet inte riktigt hur stor koppling den har till filmen då det var så himla länge sedan jag såg den att jag inte minns något alls från den. Väldigt udda serie överlag som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om än.

Filmen är ifrån 80talet och serien spelas i nutid. Gamla karaktärer lär dyka upp. :)
 
Filmen är ifrån 80talet och serien spelas i nutid. Gamla karaktärer lär dyka upp. :)
Jo jag tyckte liksom att jag vagt kände igen en viss karaktär. Läste en sammanfattning av filmen :D

Är det förresten någon här som läst His dark materials och kan förklara en grej för mig i spoiler? Vilken betydelse det har vilket djur någons demon är? Alldeles i början så säger de nåt i stil med att det är speciellt/typiskt att en viss karaktär har en apa och jag skulle vilja veta varför, typ vad olika djur representerar :)
 
Är det förresten någon här som läst His dark materials och kan förklara en grej för mig i spoiler? Vilken betydelse det har vilket djur någons demon är? Alldeles i början så säger de nåt i stil med att det är speciellt/typiskt att en viss karaktär har en apa och jag skulle vilja veta varför, typ vad olika djur representerar :)

En persons daemon är en synlig bit av personens själ. När de antar sin slutliga form så är det en form som speglar personligheten. Man kan exempelvis se att många som jobbar som tjänare (ex på Jordans college) har hundar som daemons, vilket gissningsvis är en tecken på att de är lojala och trivs med att ta order. Sen är det förstås subjektivt vad man lägger i ett visst djur. Lord Asriel har en snöleopard - kraftfull enstöring kanske? Man får spekulera lite :)
 
En persons daemon är en synlig bit av personens själ. När de antar sin slutliga form så är det en form som speglar personligheten. Man kan exempelvis se att många som jobbar som tjänare (ex på Jordans college) har hundar som daemons, vilket gissningsvis är en tecken på att de är lojala och trivs med att ta order. Sen är det förstås subjektivt vad man lägger i ett visst djur. Lord Asriel har en snöleopard - kraftfull enstöring kanske? Man får spekulera lite :)
Tack! :)
Funderar nu på vad en apa ska representera då.. Smart och tjuvaktig? Jag vet inte, jag hatar apor :D
 
"Dokument inifrån: älskade smuggelhund" på svtplay, två avsnitt.

Jag blir så ARG, så vansinnigt vansinnig, på folk som köper hundar via blocket och liknande. Fy fan för dessa människor som föder upp hundar i valpfabriker i ungern osv, men FY FAN för korkade svenska valpköpare som underhåller detta utdragna djurplågeri, som varande "ovetande" ignoranta trendvalpköpare. Skämmes på er.
Och GULD till seriösa hunduppfödare som kämpar på tappert i den här oseriösa konkurrensen.
 
Sambon och jag har börjat se Jack Ryan (Prime Video), en serie baserad på Tom Clancys romaner. Den handlar om en CIA-analytiker (läs: spion) som upptäcker märkliga pengatransaktioner mellan USA och Jemen och blir indragen i jakten på en IS-anhängare. Typ. Väldigt spännande och helt ok kvalitet än så länge (vi har sett två avsnitt)!
 
Nördskolan
Hittade den i bokhyllan och mindes inte om jag sett den så kollade den igår.
Jag hade sett den.
Lagom underhållning. Vet inte vad jag ska sätta för betyg. :confused:
 
Precis börjat titta på Good Girls med Manny Montana i. :love: @honung
Är bara på andra avsnittet så ska bli spännande att se hur det utvecklas. Älskade honom i Graceland, gillar snälla "bad boys".

För de som inte heller sett serien så handlar det om ett gäng kvinnor som upptäcker på olika sätt att de sitter i skiten och bestämmer sig för att råna en av deras arbetsplatser. Det visar sig dock att de får tag på rätt mycket mer pengar än de räknat med, pengarna tillhör någon annan och de var inte så anonyma som de trodde.
Ganska lättsam serie, tycker inte Netflix har de bästa beskrivningarna alltid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 071
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 833
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 165
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp