Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otrohetshistoria med äcklig gubbe som trånade efter yngre tjej som också trånade efter honom och så gick de bara runt och trånade utan att något riktigt hände. Inte så länge jag såg i alla fall. Och sen har jag sett att det finns typ 10 säsonger och har de fortfarande inte fått till det när tian börjar så verkar det skitjobbigt.

Dessutom var jag sur på att den äcklige gubben spelades av han som var McNulty i The Wire.
Jag gillade de dubbla perspektiven på.saker. Och serien. Men jag tänker inte se tio säsonger!

Sen gillade jag inte heller personerna. Men det gjorde inget i det fallet.
 
Jag gillade de dubbla perspektiven på.saker. Och serien. Men jag tänker inte se tio säsonger!

Sen gillade jag inte heller personerna. Men det gjorde inget i det fallet.
Jag gillade inte ens de dubbla perspektiven, tyckte det var dåligt utfört. Annars brukar jag gilla otrohetshistorier.
 
Jag gillade inte ens de dubbla perspektiven, tyckte det var dåligt utfört. Annars brukar jag gilla otrohetshistorier.
Häpp! Både partner och jag var förtjusta! Jag gillade sådant som att de såg olika kläder på samma person samtidigt, tex.

Noah i serien spelas av samma som gör en av bögkaraktärerna i filmen Pride. Kul att samma är så olika! Han kunde spela bög! Det är det få som kan.
 
Häpp! Både partner och jag var förtjusta! Jag gillade sådant som att de såg olika kläder på samma person samtidigt, tex.

Noah i serien spelas av samma som gör en av bögkaraktärerna i filmen Pride. Kul att samma är så olika! Han kunde spela bög! Det är det få som kan.
Sant, det kommer jag ihåg! Att det var han i Pride alltså.
 
Har nu sett 4 av 8 avsnitt av Heder, och gillar överlag. Välproducerat på alla plan, fast både jag och partner blir frustrerade när folk (läs: huvudkaraktärerna) titt som tätt agerar till synes irrationellt.
 
Superbra serie! Finns på URplay. Den handlar ganska mycket om hästens ursprung och de första ryttarfolken. Intressant inslag med amerikansk "hästgubbe" som ska rida in en nästan ohanterad tvååring. Sista avsnittet tyckte jag bäst om, den behandlar nutida hästraser från Jakuthästen som lever i -40 grader och ser ut som små feta nallar, till det arabiska fullblodet i öknen och den gigantiska brabanthästen.
Jag vill verkligen följa den, men jag blir GALEN av det extremt långsamma informationsflödet.
 
Har nu sett 4 av 8 avsnitt av Heder, och gillar överlag. Välproducerat på alla plan, fast både jag och partner blir frustrerade när folk (läs: huvudkaraktärerna) titt som tätt agerar till synes irrationellt.
Sådär, sträcksåg de resterande fyra avsnitten igår. Fortfarande intryck av hantverksmässigt välgjord produktion, och fortsatt frustration kring karaktärer som handlar irrationellt och ogenomtänkt på film. Men serien slutade med en iaf litet oväntad twist. 3,5/5
 
Jag gillar att det verkar vara en fanservice som du säger, känns som att de försöker då göra deras absolut bästa för att följa stämningen, känslan i böckerna och få med så mycket som möjligt. Jag läste någonstans att de har jobbet på manuset väldigt länge. Jag har inte läst böckerna själv men är nyfiken på hur det kommer att göras i fortsättningen :up:

Och så är jag överdrivet förtjust i själva idén om dæmons :angel::love:
Blev inte så mycket klarare efter avsnitt två om man säger så :D

Serien håller mig fortfarande intresserad men om de inte börjar ge lite backstory snart och bara fortsätter lägga till nya saker utan kontext så kommer jag nog inte orka fortsätta titta.
 
Såg Earthquake Bird tidigare idag till frukostkaffet.
Tyckte den var riktigt spännande och Alicia Vikander i huvudrollen spelade bra, så även hennes manliga motspelare Naoki Kobayashi. Utspelar sig i Tokyo på 1980- talet, blandat mellan thriller och kärleksdrama.
Ny på Netflix.
 
Såg ett par avsnitt av The I-land (netflix) och herregud vad dålig. Alltså, dialogerna, skådespelarna, manus, allt! Ingenting är vettigt och personerna reagerar liksom helknasigt på allt. KOLLA INTE!
 
Filmen Yesterday.

Den var okej men slutet var lite märkligt och kärlekshistorian kändes allmänt tveksam. Ungefär en miljon logiska luckor som man mer eller mindre får ignorera.

Även om det inte är samma typ av film så känns det svårt att inte jämföra den med Bohemian Rhapsody och den är så otroligt mycket bättre på alla sätt.
 
The Mule på netflix. Ah, Clint Eastwood + mexikansk knark-kartell - jag ger den 4.9/5 eller vad nu skalan är.
Fullpotten uteblev bara för att min crush, mitt frikort, min favoritlatino Manny Montana som också spelade i Good Girls, bara hade en sketen liten biroll med ett fåtal repliker. :crazy:
Men Clint Eastwood asså, han är helt fantastisk här även om han är skurk! :bow:
 
Wow, har nu sett kvällens andra film, som också var en högpoängare! Nu var det True Story på netflix. En riktig tiopoängare! 🔟 points.
Filmen är en dramatisering av verklig händelse, en true story alltså. Den handlar om en man som grips i mexico, som uppger sig vara någon han inte är. En journalist på The New York times har blivit påkommen med att twista till en story, och får sparken från The New York Times.
Någon kontaktar senare denna journalist, och frågar om han vet varför den gripne mannen i mexico använt journalistens namn. Mannen är gripen för mord på sin hustru och fyra barn, som han sen slängt i bukten där de bodde. Journalisten tar kontakt med mördaren som sitter i fängelse i väntan på rättegång.
James Franco gör en superbra roll som Longo, och Jonah Hill som journalisten.

Filmen var så jäkla bra. En måste se-film, precis som Clint Eastwoodfilmen som jag skrev om ovan.

 
Wonder som finns på Netflix. Såg den igår och lipade som ett barn. Så ledsam och fin och gripande. Verklighetsbaserad om en kille som föds med en desformation av sitt ansikte. Filmen tar vid när han ska böra femte klass i en riktig skola efter att ha varit hemundervisad fram tills dess. Mamma spelas av Julia Roberts och pappa spelas av Owen Wilson (❤). Väldigt fint gjord också. Från 2017.

4A3BF1B8-5E6E-4BBB-A5B5-50743E410E31.jpeg
 
Jag har börjat titta på The Crown som är lite småtråkig. Måste dock ta mig igenom två säsonger så att jag kommer till trean där Olivia Colman har huvudrollen. Hon är så jäkla bra. De båda huvudrollerna i ettan är dock rätt slätstrukna.
I beg to differ! Clair Foy gör ju en stark rollprestation, och jag tycker även att Matt Smith är strålande. Men är såklart förtjust i Olivia Colman (och Helena Bonham Carter :love:). Började se tredje säsongen när jag försökte somna igår, men har inte fått någon uppfattning om huruvida den är bättre eller sämre än tidigare säsonger ännu.
 
Wow, har nu sett kvällens andra film, som också var en högpoängare! Nu var det True Story på netflix. En riktig tiopoängare! 🔟 points.
Filmen är en dramatisering av verklig händelse, en true story alltså. Den handlar om en man som grips i mexico, som uppger sig vara någon han inte är. En journalist på The New York times har blivit påkommen med att twista till en story, och får sparken från The New York Times.
Någon kontaktar senare denna journalist, och frågar om han vet varför den gripne mannen i mexico använt journalistens namn. Mannen är gripen för mord på sin hustru och fyra barn, som han sen slängt i bukten där de bodde. Journalisten tar kontakt med mördaren som sitter i fängelse i väntan på rättegång.
James Franco gör en superbra roll som Longo, och Jonah Hill som journalisten.

Filmen var så jäkla bra. En måste se-film, precis som Clint Eastwoodfilmen som jag skrev om ovan.

Nu blev jag sugen på att se filmen efter den recensionen. Får bli imorgon!
 
Vi såg The Mule av/med Clint Eastwood senast. Båda tyckte om den och jag ger den 4/5. Det är ett drama med inslag av våld som är enormt välgjort. Fast man undrar ju hur länge han orkar hålla på att göra film :D
 
Wonder som finns på Netflix. Såg den igår och lipade som ett barn. Så ledsam och fin och gripande. Verklighetsbaserad om en kille som föds med en desformation av sitt ansikte. Filmen tar vid när han ska böra femte klass i en riktig skola efter att ha varit hemundervisad fram tills dess. Mamma spelas av Julia Roberts och pappa spelas av Owen Wilson (❤). Väldigt fint gjord också. Från 2017.

Visa bifogad fil 39975

Åh, den är så fantastiskt fin tycker jag! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 070
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 833
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 161
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp