Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började titta på The act men klarade inte ens ett avsnitt. Kommer att utveckla ångest om jag fortsätter. Fruktansvärt otäckt.
 
Förnuft och känsla - Gick på 8:an i går (med repris på söndag). Helt underbar film regisserad av Ang Lee med riktigt bra skådespelare; Emma Thompson, Kate Winslet, Gemma Jones, Alan Rickman, Hugh Grant och Hugh Laurie bland andra. Typisk Austen-historia! Jag och kompisen som tittade var helt hänförda. :love: /:love:
 
Nu ni har jag sett en riktigt dålig film! Secret Obsession på Netflix. Alltså wow säger jag bara, vilket fantastiskt skräp.

Handling: Tjej är med om en mystisk olycka och vaknar upp på sjukhus med minnesförlust. Där väntar hennes lojale make vid hennes sida. Men dun-dun-dun är allt verkligen som det verkar?

  • Om någon kommer in medvetslös på sjukhus utan ID och därmed med okänd identitet: Släpp kanske inte i väg henne till random man som kommer in och säger "jag fick ett samtal om min fru, Jennifer". Visst visst, han visade familjebilder (vem har sånt med sig?) och kunde identifiera hennes tatuering. Men seriöst, ingenting alls? Inte ens kolla hans leg? Fråga hur han visste att han skulle komma dit med tanke på att ingen lyckats ta reda på hennes identitet?
  • När man som polis börjar gräva i detta och upptäcker att 1) ingen har kollat leg på maken så han kan bokstavligt talat vara vem som helst, 2) adressen "maken" uppgav inte stämmer, 3) inga telefonnummer som han uppgivit fungerar, 4) Jennifer inte kommer in på sin fysioterapi, 5) maken kör samma bil som setts på olycksplatsen i samband med olyckan, borde man då inte reagera lite jävla starkare än att bara säga "you son of a bitch" och sedan jobba på i sin ensamhet? Kanske typ efterlysa henne och honom, sprida bilder på "maken", engagera lite fler kollegor?
  • Om nu INTE engagerar fler kollegor eller efterlyser någon men bestämmer sig för att åka ut till den adress man skakat reda på att "maken" kanske håller henne fången vid - kan man inte i åtminstone berätta för någon att man åker dit? Kanske till och med ta med sig någon?
Och slutligen: om du ska lura någon att hon är ens fru fast hon inte är det, genom att bla ha en massa photoshoppade bilder överallt i huset, kan man då inte anstränga sig lite jävla hårdare för att det ska bli trovärdigt?

D_0sVK8U8AEXu5g

Betyg: -10 av 5.

Hahaha vi såg den ikväll och har samma invändningar :rofl: Jag hade dessutom råkat se trailern innan och där avslöjar de ju i princip allting?! :mad: (Inte för att den hade varit bättre ändå men nu visste jag dessutom innan vad som skulle hända...)

Och ja, det orimliga i att som ensam polis åka för att konfrontera en man som man i hög grad misstänker har ljugit och kidnappat en person och har visat sig vara våldsam?! Nästan insatsstyrkan på den, liksom :D
 
Börjat kolla på The Act (HBO). Bara sett ett par avsnitt hittills men jag fastnade ganska omgående, mycket bra skådespeleri och otroligt obehaglig. Ska bli spännande att se klart!
 
I går kväll var det högtid här för då började säsong 5 av Line of Duty på svt. Britternas bästa krim. :heart

Sen har jag börjat titta på La casa de papel också, fyra avsnitt hittills. Spansk rånhistoria med, vad det verkar, oförutsägbara vändningar.
 
Började titta på The act men klarade inte ens ett avsnitt. Kommer att utveckla ångest om jag fortsätter. Fruktansvärt otäckt.
Jag befarade det. Min partner ville lägga ner det efter första avsnittet. Hen hade inte tittat klart ensam. Jag hade gjort det om hen hade bangat, men hen höll ut.
 
Börjat kolla på The Act (HBO). Bara sett ett par avsnitt hittills men jag fastnade ganska omgående, mycket bra skådespeleri och otroligt obehaglig. Ska bli spännande att se klart!
Jag kunde knappt tänka på annat medan jag såg den, och jag relaterade allt möjligt i det vanliga livet till den som om förloppet i serien var högaktuell pågående storpolitik, ungefär.
 
Jag befarade det. Min partner ville lägga ner det efter första avsnittet. Hen hade inte tittat klart ensam. Jag hade gjort det om hen hade bangat, men hen höll ut.
Jag klarade det bara inte. Men varför tittade du på något så obehagligt, vad var det som var ”bra”?
 
Jag klarade det bara inte. Men varför tittade du på något så obehagligt, vad var det som var ”bra”?
För mig var obehaget antingen mildare eller lättare att hantera, bara så där inom ramen för att folk är olika. Sen blir jag ofta lite bunden och fascinerad av just obehag, om obehaget är av rätt sort. Spelet mellan parterna, utvecklingen av personerna. Jag tyckte att det var väldigt spännande.
 
För mig var obehaget antingen mildare eller lättare att hantera, bara så där inom ramen för att folk är olika. Sen blir jag ofta lite bunden och fascinerad av just obehag, om obehaget är av rätt sort. Spelet mellan parterna, utvecklingen av personerna. Jag tyckte att det var väldigt spännande.
Ok, jag fattar. Själv hade jag nog panik hela den halvtimma jag klarade. :meh:
 
Sen har jag börjat titta på La casa de papel också, fyra avsnitt hittills. Spansk rånhistoria med, vad det verkar, oförutsägbara vändningar.
Den tyckte jag började bra men jag fastnar inte för den. Jag tycker den blir seg. Ska bli intressant att höra vad du tycker.
 
Den tyckte jag började bra men jag fastnar inte för den. Jag tycker den blir seg. Ska bli intressant att höra vad du tycker.
Ja, första avsnittet var faktiskt bäst av dem jag sett. Och jag blir rätt skeptisk när jag ser att det tydligen finns 4 säsonger. Låter alldeles för utdraget + skvallrar om att det inte finns något egentligt slut på ettan.
 
För mig var obehaget antingen mildare eller lättare att hantera, bara så där inom ramen för att folk är olika. Sen blir jag ofta lite bunden och fascinerad av just obehag, om obehaget är av rätt sort. Spelet mellan parterna, utvecklingen av personerna. Jag tyckte att det var väldigt spännande.

Precis så var det för mig med!
Jag hade dessutom hört de prata om det riktiga fallet på radion (PP3) strax innan serien hade premiär och var såklart nyfiken på att se hur de omvandlat det hela till film.
 
Precis så var det för mig med!
Jag hade dessutom hört de prata om det riktiga fallet på radion (PP3) strax innan serien hade premiär och var såklart nyfiken på att se hur de omvandlat det hela till film.
Jag hade förmodligen stått ut något lättare om det INTE byggt på verkligheten. Jag var så enormt kränkt å den här flickans vägnar att jag tyckte det kändes hemskt och spekulativt att man gjort underhållning av den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 089
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 878
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 201
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp