Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har försökt titta också, blev som du fan upprörd över taffliga rekonstruktioner. Hade gärna sett en bra gjord dokumentär om Kapten klänning men det där blev för sjaskigt. Dålig smak i munnen, och det inte bara av det som hände utan av hur sjaskigt detta var gjort. Superdåligt.
Ja precis. Även om jag läst Trolles bok (inte särskilt bra) så ville jag se en dokumentär om polisens arbete. Inte rekonstruktioner där pedofila gubbar våldtar flickor, jag kan föreställa mig det ändå tack.
 
Ja precis. Även om jag läst Trolles bok (inte särskilt bra) så ville jag se en dokumentär om polisens arbete. Inte rekonstruktioner där pedofila gubbar våldtar flickor, jag kan föreställa mig det ändå tack.
Men är det inte äckel-Pål som gjort den där dokumentären?
 
Jo jäklar. Det har du rätt i. Jag hade tittat efter produktionsuppgifter på tv4 play men där fanns inga. Men när jag googlar så ser jag det. :yuck:
Helt obegripligt att han inte är rökt i branschen. Och att han ska vara personen som hanterar nåt så känsligt som en dokumentär om Kapten Klänning liksom.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sett fem minuter av tv4:s ”dokumentär” om Kapten Klänning. Otroligt smaklöst med rekonstruktionerna! Jag stängde av direkt.
Har försökt titta också, blev som du fan upprörd över taffliga rekonstruktioner. Hade gärna sett en bra gjord dokumentär om Kapten klänning men det där blev för sjaskigt. Dålig smak i munnen, och det inte bara av det som hände utan av hur sjaskigt detta var gjort. Superdåligt.

För att inte tala om hur respektlöst mot de som blev utsatta för hans övergrepp :down: En dokumentär måste inte vara så grafisk för att vara bra. Blä!
 
Ja precis. Även om jag läst Trolles bok (inte särskilt bra) så ville jag se en dokumentär om polisens arbete. Inte rekonstruktioner där pedofila gubbar våldtar flickor, jag kan föreställa mig det ändå tack.
För att inte tala om hur respektlöst mot de som blev utsatta för hans övergrepp :down: En dokumentär måste inte vara så grafisk för att vara bra. Blä!
Det var just det jag tänkte på. Det är oetiskt att iscensätta övergreppen mot dem.


Jag förstår behovet av att illustrera händelser och 'känslan' av vad som händer, men i ett fall som detta som jag VERKLIGEN tycker ska uppmärksammas och diskuteras mer, tycker jag man skulle använda en annan teknik, ni vet blurrade suddiga scener i 'bakgrund'. De här skådisarna, och scenerna är bara explicita och allt blir motbjudande. Man vill verkligen inte se mer, och stänger av. Men jag vill ju fortfarande höra berättelsen från kollegor och från vissa offer eller anhöriga, typ ni fattar?

Jag ger den här 'dokumentären' så många minus jag kan och hoppas verkligen att någon annan kan göra den här berättelsen på ett respektfullt sätt mot offer, och på ett jävla-snyting-vis till Kapen Klänning och det som gjorde det möjligt för honom att vara detta monster.
 
  • Gilla
Reactions: 360
Jag förstår behovet av att illustrera händelser och 'känslan' av vad som händer, men i ett fall som detta som jag VERKLIGEN tycker ska uppmärksammas och diskuteras mer, tycker jag man skulle använda en annan teknik, ni vet blurrade suddiga scener i 'bakgrund'. De här skådisarna, och scenerna är bara explicita och allt blir motbjudande. Man vill verkligen inte se mer, och stänger av. Men jag vill ju fortfarande höra berättelsen från kollegor och från vissa offer eller anhöriga, typ ni fattar?
Ja. Det är stor skillnad på att vilja höra berättelsen och att se de där scenerna.
 
Pål Hollender som bland annat köpt sex och filmat i ”dokumentärt syfte”. Han är gräslig bortom alla gränser.
Okej, det har jag förskonats från att se. Är 'äckel-pål' därför etablerat eller är det ett namn niphredil just bara lde fram?

Som sagt, jag förstår behov av att illustrera, men tyckte detta var sjaskigt och rent ut sagt skitosmakligt framfört.
 
Okej, det har jag förskonats från att se. Är 'äckel-pål' därför etablerat eller är det ett namn niphredil just bara lde fram?

Som sagt, jag förstår behov av att illustrera, men tyckte detta var sjaskigt och rent ut sagt skitosmakligt framfört.

Liknande epitet har jag hört innan.
Han har liksom gjort sig ett namn på utsatta kvinnor och att iscensätta övergrepp. Att han anlitas öht är för mig obegripligt.
Jag förstod direkt vem som åsyftades, finns inte så många det kan vara.
 
Liknande epitet har jag hört innan.
Han har liksom gjort sig ett namn på utsatta kvinnor och att iscensätta övergrepp. Att han anlitas öht är för mig obegripligt.
Jag förstod direkt vem som åsyftades, finns inte så många det kan vara.
Var inte han Robinson deltagare en gång i tiden? Jag googlade lite snabbt och såg en bild, och har ett vagt minne av bye bye beauty som något jag avstod från att titta på. Sen såg jag namnet cicci Wallin o h avstod från att läsa artikeln.

Men tack för att du gav mig bra svar! Det uppskattar jag.
 
Kursk - med Colin Firth, Max von Sydow, Pernilla August, Gustaf Hammarsten, Michael Nyqvist m fl. Är hyfsat påläst om händelsen i sig, hade hoppats på en ännu mer dokumentär approach men filmen funkade ändå. En hemsk historia, inte bara för 118 döda utan för hur Ryssland valde att hantera olyckan, räddningsinsatsen och de anhöriga. 4/5
 
Sorry to bother you Väldigt sevärd! Skrattade rakt ut ett par gånger och den ger flera kängor till USAs politik och storbolagsvärlden. Snygga filmviklar och oväntade vändningar. 5/5!

Vill tipsa om att den här jag såg på bio förra hösten finns på Netflix nu :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 995
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 582
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp