Vad såg ni senast? Del 3

Sett de två första avsnitten av Ensam i vildmarken, en får följa personer lämnade i all sin ensamhet i nord-Norge. De ska bygga sitt eget läger, fånga mat (fisk) och klara av ensamheten. Följer med intresse, vandrar mycket själv men aldrig helt själv. Och så är det då otroligt fin natur! Helt klart intressant. Finns på discovery+ (förra dplay).
 
Jag missade båda de hyllade danska serierna Borgen och Brottet när det begav sig för ett tiotal år sedan. Borgen såg jag ikapp på Netflix förra året och tyckte mycket om alla säsongerna. Brottet hittade jag inte då, men den har nyligen dykt upp på Tv4play så nu har jag sett säsong 1. (Har inte heller sett The Killing som väl är baserad på samma manus.)

Jag gillar ju de danska skådespelarna skarpt så gott betyg åt dem, de var den stora behållningen med serien. Lite förvirrande att många av dem också var med i Borgen, och Sören Malling (och Pilou Asbaek) även i Utredningen om förundersökningen kring mordet på Kim Wall. Men det kommer man över ganska snabbt.

Men storyn! Den var ju bland det mer irriterande jag stött på och drog ner det allmänna intrycket kraftigt. Säsongen på 20 avsnitt verkade ha blivit så lång för att tvångsmässigt trycka in ett helt överdrivet antal vändningar och finter. Hade den varit begränsad till hälften av alla villospår och icke trovärdiga vändningar, så kunde den varit riktigt bra. Men nu blev det mest segt och ett "jaha" när det äntligen! kom fram till den riktige skurken.
 
Har även börjat följa serien Hunter, gillar den skarpt. Handlingen utspelar sig på 70-talet, en samling med nazistjägare är ute efter hämnd, spårar upp och dödar nazister. Bra skådespeleri, väcker tankar hos en själv, så helt klart sevärt! Finns på Amazon prime. Medverkande är bla Al Pacino och Lena Olin.
 
Har nu sett klart En mördare bland oss (Deadwater Fell), riktigt bra och spännande in i det sista! Extra poäng för alla tvättäkta skottar de dragit ihop också - lite som Tunna blå linjen gjort med skåningar ;)

Väntar otåligt på senare avsnittet av det sistnämnda och roar mig samtidigt med att se Orphan Black tillsammans med sambon. Vi är fortfarande inte helt övertygade om att vi gillar den, men med tanke på att vi är halvvägs genom säsong två är den bevisligen inte helt åt skogen dålig :D Ibland blir vi lite irriterade på hur förutsägbar och jobbig den är, men det brukar gå över på några timmar.
 
Jag missade båda de hyllade danska serierna Borgen och Brottet när det begav sig för ett tiotal år sedan. Borgen såg jag ikapp på Netflix förra året och tyckte mycket om alla säsongerna. Brottet hittade jag inte då, men den har nyligen dykt upp på Tv4play så nu har jag sett säsong 1. (Har inte heller sett The Killing som väl är baserad på samma manus.)

Jag gillar ju de danska skådespelarna skarpt så gott betyg åt dem, de var den stora behållningen med serien. Lite förvirrande att många av dem också var med i Borgen, och Sören Malling (och Pilou Asbaek) även i Utredningen om förundersökningen kring mordet på Kim Wall. Men det kommer man över ganska snabbt.

Men storyn! Den var ju bland det mer irriterande jag stött på och drog ner det allmänna intrycket kraftigt. Säsongen på 20 avsnitt verkade ha blivit så lång för att tvångsmässigt trycka in ett helt överdrivet antal vändningar och finter. Hade den varit begränsad till hälften av alla villospår och icke trovärdiga vändningar, så kunde den varit riktigt bra. Men nu blev det mest segt och ett "jaha" när det äntligen! kom fram till den riktige skurken.
Jag är på avsnitt 17 tror jag och håller med! Visste inte hur många avsnitt de var när jag började titta och vet inte hur många gånger jag tänkt men tar de aldrig slut? Hur många gånger ska dom plocka in/misstänka samma person? Hur många gånger ska dom gå ut i media med de ena och de andra och de tredje till och med?!😂
 
Jag har kollat på Bonding på Netflix, två säsonger. Handlar om en ung, studerande tjej som extrajobbar som dominatrix och lejer sin homosexuella barndomsvän som assistent. Första säsongen är rätt kinky och jag var tvungen att dra ner rullgardinerna för att grannarna inte skulle tro att jag tittade på porr. :o:DMen andra säsongen är fenomenalt bra och innehåller väldigt många väldigt starka emotionella scener. Namnet bonding refererar både till bonding som i relationsskapande och till sexuella praktiker, så att säga. Jag rekommenderar den varmt men man får nog vara ganska öppen för att uppskatta den.
 
Jag har kollat på Bonding på Netflix, två säsonger. Handlar om en ung, studerande tjej som extrajobbar som dominatrix och lejer sin homosexuella barndomsvän som assistent. Första säsongen är rätt kinky och jag var tvungen att dra ner rullgardinerna för att grannarna inte skulle tro att jag tittade på porr. :o:DMen andra säsongen är fenomenalt bra och innehåller väldigt många väldigt starka emotionella scener. Namnet bonding refererar både till bonding som i relationsskapande och till sexuella praktiker, så att säga. Jag rekommenderar den varmt men man får nog vara ganska öppen för att uppskatta den.

Åh, den har jag på min lista. Då ska jag ta och se den!
 
Jag såg Andra sidan, den svenska skräckfilmen, igår. En del saker jag störde mig på, men i det stora hela gillade jag den faktiskt!

Och så har jag sett en gammal film som jag faktiskt aldrig sett förr - Days of Thunder, en 30 år gammal bilfilm med Tom Cruise. Den gillade jag, hade kunnat se om den idag igen.
 
Sett ungefär 6 avsnitt av Peaky Blinders på Netflix. Inte riktigt övertygad än ärligt talat, det känns som en lite sämre version av Boardwalk Empire? Någon som sett mer och kan uttala sig om om det blir bättre/sämre? :)
 
Sett ungefär 6 avsnitt av Peaky Blinders på Netflix. Inte riktigt övertygad än ärligt talat, det känns som en lite sämre version av Boardwalk Empire? Någon som sett mer och kan uttala sig om om det blir bättre/sämre? :)

Vi gillar den generellt och den tuffar väl på rätt jämnt tycker jag (vi har inte sett allt). Personligen tycker jag den är ok och ett bra tidsfördriv (vi har tittat på betydligt sämre!).
 
Sett ungefär 6 avsnitt av Peaky Blinders på Netflix. Inte riktigt övertygad än ärligt talat, det känns som en lite sämre version av Boardwalk Empire? Någon som sett mer och kan uttala sig om om det blir bättre/sämre? :)
Jag är helt såld på Peaky Blinders, visst finns det bitar jag tycker är lite... Struliga?
Men på det stora hela tycker jag den blir bättre och bättre.
(vissa serier precis som det tar ett par avsnitt innan den vet vad den vill ordentligt)
 
Jag är på avsnitt 17 tror jag och håller med! Visste inte hur många avsnitt de var när jag började titta och vet inte hur många gånger jag tänkt men tar de aldrig slut? Hur många gånger ska dom plocka in/misstänka samma person? Hur många gånger ska dom gå ut i media med de ena och de andra och de tredje till och med?!😂

Skönt att det inte bara är jag som är kritisk då, en kompis har pratat om den serien som den bästa någonsin så jag kanske hade lite för haussade förväntningar när jag nu äntligen skulle få se den. :) Men kanske var det fler som hade synpunkter på längden och det överdrivna med alla twister och turer för de senare säsongerna är ju mer rimliga tio avsnitt. Jag ger åtminstone säsong 2 en chans också!
 
Det finns en äldre film också, den sägs vara ännu tyngre. Tror faktiskt jag sett den, nu när jag tänker efter. 🤔
Finns en bok också.

Helt sjukt hur dom verkligen fångar känslor i den nya. Kan inte sluta kolla...
Vill nog gärna läsa boken om den finns på svenska!
 
Skönt att det inte bara är jag som är kritisk då, en kompis har pratat om den serien som den bästa någonsin så jag kanske hade lite för haussade förväntningar när jag nu äntligen skulle få se den. :) Men kanske var det fler som hade synpunkter på längden och det överdrivna med alla twister och turer för de senare säsongerna är ju mer rimliga tio avsnitt. Jag ger åtminstone säsong 2 en chans också!
Nej då☺️ 10 känns som sagt mer rimligt, jska också fortsätta titta på säsong två, för jag tycker ändå den är värd att titta på, även om de inte är det bästa jag sett.
 
Jag har kollat på Bonding på Netflix, två säsonger. Handlar om en ung, studerande tjej som extrajobbar som dominatrix och lejer sin homosexuella barndomsvän som assistent. Första säsongen är rätt kinky och jag var tvungen att dra ner rullgardinerna för att grannarna inte skulle tro att jag tittade på porr. :o:DMen andra säsongen är fenomenalt bra och innehåller väldigt många väldigt starka emotionella scener. Namnet bonding refererar både till bonding som i relationsskapande och till sexuella praktiker, så att säga. Jag rekommenderar den varmt men man får nog vara ganska öppen för att uppskatta den.

Jag ser första säsongen nu, gillar den verkligen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp