Vad såg ni senast? Del 3

Spännande dokumentär om hur människan i en vikingagrav blivit felaktigt könsbestämd som man. Både intressant att se skillnader i skelettet, i hur arbetet dokumenteras, och såklart vad det betyder att en av de mest kända vikingakrigarna var en kvinna. :heart

https://www.svtplay.se/video/27891139/den-stora-vikingakrigaren?start=auto

"I den mest kända graven med de mest ståtliga gravfynden låg en av Birkas mäktigaste krigare. Berättelserna och hypoteserna över krigarens livsöde var storslagna, ända tills skelettanalyser visade att graven tillhörde en kvinna."
 
Tittat på de 2 första avsnitten av Tunna blå linjen, kommer inte att se fler. Fint filmat, bra skådespeleri. Men har svårt för blåljusserier överlag. Det visar bara på min bild av övervåld, rasism och sexism som förekommer hos polisen (i det här fallet).
 
Gonjiam Asylum. Hade sett typ hela Netflix utbud av skräckfilmer redan så jag grävde fram den här som hade ganska högt betyg för att vara en skräckfilm. Den är en sydkoreansk found footage-rulle om ett team spökjägare som ska livestreama sin vandring genom och en seans utförd i ett av landets mest "hemsökta platser". Det finns ingen musik eller annat störande som distanserar en från det som utspelar sig. Fy f*n var otäck den var, jag kunde knappt titta. Fick spela lite point 'n click efteråt för jag kunde inte gå och lägga mig direkt.
 
Gonjiam Asylum. Hade sett typ hela Netflix utbud av skräckfilmer redan så jag grävde fram den här som hade ganska högt betyg för att vara en skräckfilm. Den är en sydkoreansk found footage-rulle om ett team spökjägare som ska livestreama sin vandring genom och en seans utförd i ett av landets mest "hemsökta platser". Det finns ingen musik eller annat störande som distanserar en från det som utspelar sig. Fy f*n var otäck den var, jag kunde knappt titta. Fick spela lite point 'n click efteråt för jag kunde inte gå och lägga mig direkt.
Oh, låter lovande!
 
Gonjiam Asylum. Hade sett typ hela Netflix utbud av skräckfilmer redan så jag grävde fram den här som hade ganska högt betyg för att vara en skräckfilm. Den är en sydkoreansk found footage-rulle om ett team spökjägare som ska livestreama sin vandring genom och en seans utförd i ett av landets mest "hemsökta platser". Det finns ingen musik eller annat störande som distanserar en från det som utspelar sig. Fy f*n var otäck den var, jag kunde knappt titta. Fick spela lite point 'n click efteråt för jag kunde inte gå och lägga mig direkt.
Ja jag såg den för några månader sedan, den är ruskigt obehaglig tyckte jag också. Finns mycket skit bland found footage men det här var verkligen något.
 
Ja jag såg den för några månader sedan, den är ruskigt obehaglig tyckte jag också. Finns mycket skit bland found footage men det här var verkligen något.
Skönt att höra att det finns någon mer som tyckte den var något särskilt. Många filmer och många år sedan jag gömde mig bakom fingrarna men här behövdes det.
 
Gonjiam Asylum. Hade sett typ hela Netflix utbud av skräckfilmer redan så jag grävde fram den här som hade ganska högt betyg för att vara en skräckfilm. Den är en sydkoreansk found footage-rulle om ett team spökjägare som ska livestreama sin vandring genom och en seans utförd i ett av landets mest "hemsökta platser". Det finns ingen musik eller annat störande som distanserar en från det som utspelar sig. Fy f*n var otäck den var, jag kunde knappt titta. Fick spela lite point 'n click efteråt för jag kunde inte gå och lägga mig direkt.

Vars finns den att se? :)
 
Jag tittar på Behind Her Eyes (Netflix) efter att ha hört en hel del om den från vänner. Jag har sett tre avsnitt och den är lite långsam för min smak, men mystisk och spännande på ett sådant där sätt som jag gillar, så jag kommer nog att fortsätta titta. Stör mig dock på en av huvudkaraktärernas mycket tillrättalagda, fejkade skotska dialekt...
 
Igår såg vi klart Signs som jag inte minns att jag har sett. Fy, inte det bästa att se när man har småbarn och bor på landet.
Idag lite mer lättsamt för att kunna sova efteråt, det blev Mystery, Alaska. En hockeyfilm om småstad vs New York Rangers.

I övrigt har jag kollat klart på Gilmore Girls och tuggat mig igenom tre av de fyra efterkommande filmerna/långavsnitten. Den första var rent av plågsam men efter den tredje kändes det som att alla hunnit hamna mer i samklang med sina karaktärer.
 
Jag tittar på Daughters of destiny på Netflix.
Följer en skola i Indien som tar emot kastlösas och de allra fattigaste familjernas barn. Bara ett barn per familj får gå . De ger utbildning och sporrar barnen till universitetsstudier, som betalas. Man får följa några flickor. Se dem i internatskolan och i hemmen under loven.
 
De söker statister till andra säsongen av Tunna blå linjen, om nån är intresserad.

Från expressen/Kvällsposten:
Utöver ungefär 300 roller med replik medverkade bortåt 1 500 statister i säsong ett, och nästa säsong kan behöva lika många.

– Vi vill att de flesta ska tala skånska så att det känns ”Malmö”, men så klart pratar inte alla i Skåne skånska så även andra dialekter vill vi ha med, säger Lotta Forsblad

Enklaste sättet att försöka komma med i produktionen är att mejla sitt cv och en bild på sig själv till: casting@anagram.se – och hålla tummarna.

– Vi svarar inte på mejlen. Men vi läser alla, säger Martin Persson
 
Såg en intervju med skådespelaren Simon J Berger angående hans roll i nya säsongen av Jägarna 2. De kom in på en annan serie som han medverkar i, norska Exit. Och nu har jag sett allt i ett svep, hela säsong 1 och 2, och tappade helt tron om ett jämställt samhälle, män och ja, män i allmänhet efter avsnitt 1. Men ändå kunde jag inte sluta titta, så sevärt helt klart.
Dramaserie där handlingen rör sig kring 4 personer i finansvärlden med mycket pengar, deras familjer och en hel tragik.
Såg den på finska arenan.yle men den ska även finnas på SVT.se
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp