Vad såg ni senast? Del 3

Har just sett Interstellar tillsammans med sambon och kan inte minnas senast jag var så fångad av en film. Detta trots att den är nästan 3 timmar lång och att den på pappret inte alls är min typ av film egentligen. Men alltså wow!
 
Har just sett Interstellar tillsammans med sambon och kan inte minnas senast jag var så fångad av en film. Detta trots att den är nästan 3 timmar lång och att den på pappret inte alls är min typ av film egentligen. Men alltså wow!

Jag gillade Interstellar trots att den blivit rätt sågad. Älskar den här mashup av en av Queens favoritlåtar, de passar så perfekt och sången förklarar faktiskt en del handlingen och fysiken bakom den. Kanske inte konstigt med tanke på att Brian May som skrev den har doktorerat i astrofysik.

 
Jag gillade Interstellar trots att den blivit rätt sågad. Älskar den här mashup av en av Queens favoritlåtar, de passar så perfekt och sången förklarar faktiskt en del handlingen och fysiken bakom den. Kanske inte konstigt med tanke på att Brian May som skrev den har doktorerat i astrofysik.

Jasså har den blivit sågad? Vi som valde den just för att den har så bra omdömen på Imdb (8,6) och Rotten Tomatoes (72%)! :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
På söndag börjar den nya säsongen av Line of Duty på BBC! :bump::bump::bump:

Länge sedan jag var såhär exalterad över något TV-relaterat!

Tills dess roar jag mig med White House Farm (Netflix) varvat med Orphan Black (också Netflix). Riktigt bra båda två!
 
Av de flesta vetenskapsmän/kvinnor, särskilt de som arbetar inom eller forskar om astrofysik och besläktade ämnen.
Jahaaa, du tänker så! :idea: Det har jag inte alls svårt att tänka mig.

Jag tänker ofta när jag tittar på något att det är ju skönt att man inte jobbar med något som det ofta görs film/TV av, för tänk så många serier/filmer som hade blivit förstörda när man är medveten om hur felaktiga de är :p
 
Jahaaa, du tänker så! :idea: Det har jag inte alls svårt att tänka mig.

Jag tänker ofta när jag tittar på något att det är ju skönt att man inte jobbar med något som det ofta görs film/TV av, för tänk så många serier/filmer som hade blivit förstörda när man är medveten om hur felaktiga de är :p

Jag är geolog... jag säger bara Armageddon och Volcano :crazy:

Fast jag gillar den förstnämnda ändå :D
 
Har nu sett klart White House Farm (Netflix) - riktigt välgjord och spännande! Särskilt om man, som jag, inte hade koll på det verkliga fallet som serien handlar om.

Har nu börjat titta på The Bold Type (Netflix). Den känns lite för såpig och "ungdomlig" (herregud hur gammal ÄR jag :nailbiting:), men samtidigt som något lite lagom tramsigt och avslappnande. Den har väldigt bra betyg på Imdb så jag ger den ett par avsnitt till!
 
Kingdom (Netflix) Hgfjfvdjgvbfbbgc! Den här serien är inte bra för mig - Historiskt drama späckat med zombier, helt befriat från amerikanska oneliners och tråkigt utförande. Persiennerna ner ✅ filtarna upp till hakan ✅ en helg utan att lämna fåtöljen ✅ få slut på avsnitt⁉️

Vad ska jag nu göra med mitt liv?!
 
Igår såg vi den sköna 80-tals klassikern Den vilda jakten på stenen. :D Det var riktigt länge sedan jag såg den så jag mindes ingenting men kände ändå igen många scener. Givetvis blir nästa film Den vilda jakten på juvelen.

Och så har ju Gardeners world börjar på fredagarna igen. :love: Fast man får vänta en dag eller två här och kolla på YT.
 
Vi såg Tunneln häromdagen! En norsk katastrof-film, jättebra! Tidigare har vi även sett Vågen - även den en norsk katastrof-film som var skitbra!
Vem anade att norrmännen var så bra att göra katastrof-filmer liksom?

Har ni sett Valkyria? Eller om den hette Valkyrien. Den gillade jag! Lite liknande tema iaf fast serie.
 
Har nu sett klart White House Farm (Netflix) - riktigt välgjord och spännande! Särskilt om man, som jag, inte hade koll på det verkliga fallet som serien handlar om.

Har nu börjat titta på The Bold Type (Netflix). Den känns lite för såpig och "ungdomlig" (herregud hur gammal ÄR jag :nailbiting:), men samtidigt som något lite lagom tramsigt och avslappnande. Den har väldigt bra betyg på Imdb så jag ger den ett par avsnitt till!
Blev sugen på den första serien, men den tycks inte finnas på Netflix i Sverige. :(
 
Blev sugen på den första serien, men den tycks inte finnas på Netflix i Sverige. :(
Åh nej! Sorry, det borde jag ha tänkt på. Jag brukar vara så himla noga med att bara skriva om sådant jag vet finns att få tag på i Sverige också, men den här gången tänkte jag inte så långt. Det är dock precis den sortens serier som brukar vara populära i Sverige, så jag är hyfsat övertygad om att den kommer till er snart också (den har bara funnits på Netflix UK i typ en månad).
 
Åh nej! Sorry, det borde jag ha tänkt på. Jag brukar vara så himla noga med att bara skriva om sådant jag vet finns att få tag på i Sverige också, men den här gången tänkte jag inte så långt. Det är dock precis den sortens serier som brukar vara populära i Sverige, så jag är hyfsat övertygad om att den kommer till er snart också (den har bara funnits på Netflix UK i typ en månad).
Haha, fast det tycker jag inte att du behöver tänka på i den utsträckningen! Tråden handlar ju om vad man såg senast, och du såg den serien och tyckte att det var värt att säga något om den. Min lite truligt barnsliga reaktion när jag inte fick se det jag ville, där jag ville, just NU känns som något jag får deala med själv. :D Vilket jag gjorde och noterade att den fanns på tv4play.... haha.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp