Vad såg ni senast? Del 3

Såg Young Royals på Netflix i veckan. Fin serie, väldigt duktiga skådespelande ungdomar, jag fastnade stenhårt och hoppas verkligen på en säsong 2!
 
Såg Young Royals på Netflix i veckan. Fin serie, väldigt duktiga skådespelande ungdomar, jag fastnade stenhårt och hoppas verkligen på en säsong 2!
Håller med, blev helt tagen av historien och hur den är filmad och hur duktiga ungdomarna är 😍 Rekommenderar verkligen alla att se den!
5/5 får den av mig och finns på SVT Play.
 
Börjat med The White Lotus (HBO).
Handlar om några familjer/personer som reser till en lyxresort på Hawaii. Den är rolig, satirisk och mystisk, man får redan i första scenen reda på att en person kommer dö/mördas på lyxresorten. Det är ingen deckare eller läskig serie, utan handlar mer om de olika personernas historia och hur allt utspelar sig fram till mordet antar jag. Spännande och kul och en typiskt välgjord HBO produktion med en del kända ansikten.
Idag släpps 3:e avsnittet och ser fram emot att se det ikväll med ett glas vin och snacks!
 
Idag blev det filmen "Margin Call" (2011), Vilken handlar om en börsmäklarfirma som måste skära ned på andelen anställda, bland dessa en chef, Eric. Innan Eric lämnar byggnaden efter uppsägningen anförtror han sin före detta kollega Peter en USB-sticka med en varning om att vara försiktig. Peter arbetar vidare med materialet på stickan som visar att marknaden är på väg att kollapsa, något som skulle vara en tragedi för firman. Organisationens nyckelpersoner måste nu snabbt samlas och komma fram till hur de skall agera nästkommande dag, då handeln drar igång igen.

Jag lyfter ett varningens finger för att Kevin Spacey är med i denna film, med tanke på dennes sexuella trakasserier.
 
Tittar på Saknad, aldrig glömd. Finns på SVT och är helt i min smak, brittisk krim utan blod.

Såg sista två avsnitten av Good Girls i veckan. Den har varit så himla rörig, inte direkt haft en röd tråd och de har passande nog "glömt" vissa story lines som bara runnit ut i sanden.

Lost in Space, tyckte den var charmig, även om jag inte är så förtjust i robotar.
Förvånansvärt bra skådespelare.
 
Begin again (sv Sånger från Manhattan) med Keira Knightley och Mark Ruffalo, på ApplePlay.
Aningen förutsägbart men i allt väsentligt feelgood-mysigt om en låtskrivare (Knightley) och en skivbolags-A&R på dekis (Ruffalo). Man kunde gjort mer av storyn och Ruffalo känns litet stel ibland men Knightley väger upp. :love: 3,5/5
 
Jag ha<r fastnat i New Amsterdam på Netflix.
Sjukhusserie med lagom krävande plot. Tillräckligt fängslande för att jag inte ska kunna sluta titta. :D
 
Tittar på Saknad, aldrig glömd. Finns på SVT och är helt i min smak, brittisk krim utan blod.

Den såg jag också i helgen! Gillade att det var flera olika stories som vävdes samman, kommer fortsätta på säsong två.

Såg även dokumentären Frida - en trotjänarinna på SVT play, den är från deras arkiv. Sändes 99 tror jag. Otroligt intressant och rekommenderas verkligen! En riktig tidskapsel.
 
Den såg jag också i helgen! Gillade att det var flera olika stories som vävdes samman, kommer fortsätta på säsong två.

Såg även dokumentären Frida - en trotjänarinna på SVT play, den är från deras arkiv. Sändes 99 tror jag. Otroligt intressant och rekommenderas verkligen! En riktig tidskapsel.
Ja väldigt intressant med hur det vävs samman och påverkar varandra. Lite "butterfly effect".
 
Sett Sierskan på svtplay om Saida Andersson som var rikskänd spådam på 90-talet. Inga direkta överraskningar men ändå lite intressant att se hur stor hon var. Tv-programmet hon medverkade i fick 5000 brev om dagen(!) från folk som ville att hon skulle "hitta" deras borttappade saker o.s.v.
 
Sett första avsnittet av Vår lilla hemlighet på svtplay.
Rekommenderas! Thriller med äkta svart brittisk humor, love it!
 
Tittat på den norska serien "Varg Veum" på Netflix. Det handlar om en privatdetektiv som blandar sig i polisfall typ. Jag gillar inte att titta på våld egentligen, men bortsett från en del våldsamma scener tycker jag den är bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp