Vad såg ni senast? Del 3

Åh, det var ett tips helt i min smak! Tack. Började kolla igår och gillade det verkligen.

Jag såg en realityserie om glasblåsning på Netflix för ett tag sedan. Fast det var på tid (med allt vad det innebär) och ett typiskt tv-tävlingsformat, så gillade jag så att se när de skapade och hur de pratade om det, men detta var ett friare format som var skönare att följa när det inte var lika uppstyrt och stressigt utan mer ett möte.

KL
Jag tar gärna emot tips (eller hör vad av de ni sett och tipsat om här redan) som är visuellt lugna. Min hjärna är så trött, så snabba klipp eller konstiga ljus- och ljudkontraster får mig att må dåligt. Det är lite lurigt att hitta tv som är snäll för sinnena utan att vara tråkig, har jag märkt.

Kollar just nu en ganska söt, rolig och komiskt kommenterad dokumentärserie om tusentals pingviner som varje sommar häckar i en stad i Sydafrika. Penguin Town. Gullig och smårolig.
Finns en serie (japansk) på Netflix, tror den fortfarande finns där, som heter Tokyo diner. Handlar om en resturang och stamgästerna som går där. Mysig, behagligt tempo, spännande kultur och fin serie. Kanske det kan vara nått? Och British castles på Netflix var också bra enligt mig ^^
 
Jag har varit sjuk och har plöjt lite Svt-serier.

Först såg jag säsong 2 av verklighetsbaserade Manhunt. Absolut sevärd men jag tyckte säsong 1 var bättre.

Sen såg jag Olyckan. Som titeln avslöjar så handlar den om en olycka och gällde tonåringar i byggnad som rasar. Handlade mest om det rättsliga efterspelet och vem som kunde hållas ansvarig. Inte ngt överväldigande men även den var sevärd och med kända skådespelare.

Sen ser jag Vigil-död man ombord. Där väntar jag med spänning på nästa avsnitt! Jag gillar den skarpt!

Jag har också börjat se The Singapore grip. Men där har jag bara hunnit se två avsnitt. Men jag tycker mkt om det jag har sett hittills! Utspelar sig i början på 1940-talet i vackra miljöer och verkar kunna bjuda på bra drama. Ser fram emot att se fler avsnitt!

Sen har jag även sett ett par avsnitt av svenska komediserien Drugdealer. Lite ojämn kvalité men stundtals riktigt rolig!
 
Jag tycker om Chefs Table. Visuellt vacker mat och matlagningskonst, ofta fina vyer av natur och städer. Programmet är lugnt och inte alls hetsigt tycker jag. Finns på Netflix.
Tack! Det ska jag testa! Det låter lovande för jag gillar inspirerad mat.
Finns en serie (japansk) på Netflix, tror den fortfarande finns där, som heter Tokyo diner. Handlar om en resturang och stamgästerna som går där. Mysig, behagligt tempo, spännande kultur och fin serie. Kanske det kan vara nått? Och British castles på Netflix var också bra enligt mig ^^
Brittish castles ska jag spana in! Tack. Älskar überbrittiskt mys och myspöklegender vilket jag gissar en sådan serie har lite av varje. Den andra sparar jag lite, hinner inte läsa textremsan just nu så svenska eller engelska funkar bäst. :sleep:
 
Vad kul!

Lägger de i spoiler bara ifall att, om senaste avsnittet:

Så tråkigt med Elli! :( :( Jag hade ju hoppats på henne och Nick! Stackars honom! Och hur länge får man nu vänta på nya avsnitt, tro? Tittar du på tv eller på nån betaltjänst?
Håller med
tittar på TV och det lär väl dröja innan nya avsnitt kommer
 
Jag och sambon roar oss just nu med Nine Perfect Strangers (Amazon Prime UK) och jag är väldigt positivt överraskad! Jag läste boken för ett par år sedan och tyckte den var ganska bra men tv-serien känns, för ovanlighetens skull, bättre! Många roliga karaktärer, många bra skådespelare och en bra blandning av humor och spänning. Älskar framförallt Melissa McCarthy, hon har varit en stor favorit ända sedan hon spelade Sookie i Gilmore Girls :love:

Och nu svär jag väl i kyrkan här, men den enda jag har svårt för är Nicole Kidman... Måste säga att jag inte riktigt förstår hennes storhet och den här serien hjälper inte! Jag blir mest bara irriterad på henne :o
 
Invasion på Apple+

Serie som handlar om någon sorts invasion av utomjordingar som man får följa från lite olika personer/synvinklar. Är helt hooked efter två avsnitt.
 
Tittar på Ö-film så jag tänker inte ens ge ett betyg... "Battleship" :rofl:

Den är usel rakt igenom... men min MÖP-sida och inre historienörd ÄLSKAR när de drar igång Missouri :love: Det är totalt osannolikt men just det skiter jag i just då. Att detta historiska skepp skulle kicka röv igen ger mig rysningar.

Men det är verkligen en skitfilm :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp