Vad såg ni senast? Del 3

Ser En mördare bland oss på SVTPlay. Lite udda kriminalhistoria där man redan från början misstänker vem som är skurken. Men tiden ägnas åt att berätta hur det blev som det blev.

Bra brittisk kvalitet med välkända ansikten bland skådespelarna.
Jag har precis sett klart den! Absolut sevärd med bra story och bra skådespelare.
 
Jag har också sett Des med David Tennant som var oerhört bra. Det är en dramatisering om en seriemördare i London för 40 år sen. Jag brukar inte vara särskilt förtjust i dramatiseringar av verkliga fall, men alla skådespelare är lysande och David Tennant är kusligt lik den verklige mördaren Dennis Nilsen.
 
Jag har också sett Des med David Tennant som var oerhört bra. Det är en dramatisering om en seriemördare i London för 40 år sen. Jag brukar inte vara särskilt förtjust i dramatiseringar av verkliga fall, men alla skådespelare är lysande och David Tennant är kusligt lik den verklige mördaren Dennis Nilsen.

Jag tyckte också att den var bra. Och David Tennant! Jag måste verkligen se En mördare bland oss, känner jag nu.
 
Såg Red dot på Netflix, den första svenska originalfilmen på den tjänsten. Nja säger jag. En fjällsemester som går fel, pga en hemlighet. Lite för mycket ett öga för öga, tand för tand för min smak.
 
Göta kanal 3
Såg den på TV4 nyss. Hjälp vad tråkig.

Alla vägar bär till Rom
Minns inte kanalen, kan ha varit TV4
Den var lite småkul men det finns bättre filmer.
 
Euphoria på HBO. Så mörk men så bra!

Tunna blå linjen på SVT play. Mycket bra tycker jag men lite väl förutsägbar ibland. Utan att ha någon direkt insyn i polisyrket upplever jag ändå att den presenterar en balanserad bild av poliser som människor.
 
Euphoria på HBO. Så mörk men så bra!

Tunna blå linjen på SVT play. Mycket bra tycker jag men lite väl förutsägbar ibland. Utan att ha någon direkt insyn i polisyrket upplever jag ändå att den presenterar en balanserad bild av poliser som människor.

Älskar Euphoria och framförallt tillsammans med specialavsnitten denna vintern 😍
 
Även jag kikade på Red Dot under gårdagen, och den var väl okej underhållning. Finns trots allt en hel del thrillers som skildrar semestrande stadsbor i nåt slags kamp med lokalbefolkningen, och de är väl sällan mästerverk men duger gott till att döda lite tid genom att se. Tycker att den står sig ok i den specifika konkurrensen.
 
Nu har jag äntligen tagit tag i att se Tunna blå linjen (SVT). Fantastiskt bra och fullständigt hjärtskärande, allt på samma gång. Som uppvuxen i Malmö drabbades jag mitt i allt detta av hemlängtan, framförallt orsakad av all redig skånska de fått med.

Blev väldigt glad att höra att de planerar för en andra säsong!
 
Plöjt igenom de två första säsongerna av The Expanse nu på mindre än en vecka. Otroligt bra, som game of thrones fast i rymden typ!
 
Nu har jag äntligen tagit tag i att se Tunna blå linjen (SVT). Fantastiskt bra och fullständigt hjärtskärande, allt på samma gång. Som uppvuxen i Malmö drabbades jag mitt i allt detta av hemlängtan, framförallt orsakad av all redig skånska de fått med.

Blev väldigt glad att höra att de planerar för en andra säsong!
Älskar framför allt de megaskånska, framför allt kvinnliga medelålders, statister de fått med. Där snackar vi dialekt! :D
 
Såg Paradise Lost 1,2 och 3 i natt på jobbet.
Så himla bra dokumentärserie men samtidigt nedslående att man så enkelt kan döma folk till döden, bara för att de inte "passar in".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp