Vad såg ni senast? Del 3

Tittar om The Mentalist. Det tog ett tag att komma in i serien, men nu börjar det bli spännande! Kom ihåg vilket antiklimax jag tyckte det var när seriemördaren avslöjades förra gången, så ska bli intressant att se hur jag upplever det nu.

Tittade på amerikanska The Office för första gång nu i år. Åh! Så bra! Dwight 😍 skitkul, verkligen!
 
Jag såg just The space between us. Jag gillade den, den var söt!
 

Bifogade filer

  • 20210217_150317.jpg
    20210217_150317.jpg
    50,6 KB · Visningar: 45
Elitstyrkans hemligheter Sverige, på Cmore. Jag är så svag för Elitstyrkan från USA, tycker det funkar bra här med. Fast jag blir ledsen varje gång någon måste bryta av medicinska skäl 🙈 älskar den kvinnliga instruktören!
 
Framing Britney Spears
Finns på TV4 play och Hulu
Handlar först om hennes karriär och sen lite om förmyndarskapet.
 
Senaste avsnittet av Tunna blå linjen var ovanligt tungt tycker jag. Visst är det intressant att “vanliga människor” ska få bete sig precis hur som helst, men poliser ska alltid vara perfekta…🙄
 
The Marksman (bio) - Mannen fyllde år och han gillar action så jag bokade in en film med Liam Neeson, fyfan vilket fail! :laugh: Extremt seg film med väldigt lite action. Alltså nej, se ej!
 
Senaste avsnittet av Tunna blå linjen var ovanligt tungt tycker jag. Visst är det intressant att “vanliga människor” ska få bete sig precis hur som helst, men poliser ska alltid vara perfekta…🙄
Ja, herregud vad det avsnittet skapade känslor. Jag var så arg, och ledsen och berörd. Fy fan vilken utsatt situation och vilket otroligt påfrestande yrke.
Jag hoppas verkligen att det i verkligheten förekommer betydligt mer debriefing, krissamtal och psykologisk hjälp än vad vi sett i serien.
Serien är skickligt gjord, välproducerad!
 
Igår såg vi klart Jules Vernes Resan till jordens medelpunkt från 1959. Det är ju en väldigt intressant filmatisering av en underjordisk expedition med några ryggsäckar som räcker i flera månader med proviant, och även på slutet är personerna mycket solbrända. :D Det är också fantastiskt ljust i den där djupa grottan. Och att en KVINNA nästlar sig in och följer med, det är så gott som otänkbart. Men, det är ändå kul att ha sett den och man får ta den för vad den är. ;)
Den finns på Disney + ihop med andra klassiker med James Mason så som En världsomsegling under havet.
 
Den tunna blå linjen måste vara i topp av de svenska serierna som jag sett på länge. Så himla smart gjord med kopplingen till sociala medier hela tiden, hur karaktärerna fungerar sinsemellan, och de olika rösterna i serien! Blev riktigt ledsen över min favorit Jurek. :cry:

Atlantic Crossing handlar om Norge under andra världskriget, och vi följer kronprinsessan Märta som flyr till USA. Snygg och tillrättalagd - men det passar seriens upplägg. Intressant ingång i kriget tycker jag.

Utöver det har jag en svag fetish för historiedokumentärer, respektive engelska deckare... jag såg en utmärkt doku om Stockholms Blodbad på SVT ganska nyss samt en doku av en av mina favoriter, Mary Beard, Naket i konsten. Utöver det är jag mitt inne i kortserien Manhunt och betar av en avsnitt nu och då när det finns tid över

...en hel del streamande har det blivit de här kalla veckorna... 💻🍿
 
Har nu sett alla fem säsonger av The expanse, så taggad på sista säsongen men läre få vänta minst ett år nu :(

Säsong 1 och 2 var kanonbra, 3 och 4 lite sämre (fortfarande väldigt bra) men det tog sig igen i 5! Rekommenderar verkligen den här varmt till alla som har minsta lilla förkärlek för sci-fi.
 
The Cleansing Hour
Riktigt underhållande, snygg och rätt originell skräckis om en falsk präst som direktsänder (lika falska) exorcismer online, när han stöter på en riktig demon i en av sina sändningar blir det intressant.
Jag tyckte att den var himla kul och välspelad! :D Kanske inte för alla, men av mig får den 9/10
Alltså, på grund av att jag hade ditt inlägg i bakhuvudet så såg vi den här filmen ikväll. Känner att det är tid jag aldrig får igen..... :D Om man skulle ranka en film från 1-10 skulle jag säga att den är en svag etta!
 
Alltså, på grund av att jag hade ditt inlägg i bakhuvudet så såg vi den här filmen ikväll. Känner att det är tid jag aldrig får igen..... :D Om man skulle ranka en film från 1-10 skulle jag säga att den är en svag etta!
Jag tyckte den var så skön! :D Äntligen något man inte riktig sett förut!
 
Har börjat se Bakom hennes ögon (Netflix) och jag tror jag gillar den. Den känns skruvad och lite obehaglig.
 
Vi såg Tunneln häromdagen! En norsk katastrof-film, jättebra! Tidigare har vi även sett Vågen - även den en norsk katastrof-film som var skitbra!
Vem anade att norrmännen var så bra att göra katastrof-filmer liksom?
 
Vi såg Tunneln häromdagen! En norsk katastrof-film, jättebra! Tidigare har vi även sett Vågen - även den en norsk katastrof-film som var skitbra!
Vem anade att norrmännen var så bra att göra katastrof-filmer liksom?
Har inte sett just dem, men blev väldigt import av Ockupation (visst var det de den hette? Serien när de blir övertagna av Ryssland). Väldigt välgjort.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp