Vad såg ni senast? Del 3

Last breath, dokumentär på Netflix om en dykolycka i Nordsjön för tio år sedan. Svår att betygsätta i samma kontext som spelfilmer men den var välproducerad och sevärd för den som har intresset.
@escodobe
 
Men! Finns det en ny säsong! Jag såg reklam för den på SVT Play men antog att de bara fått rättigheterna till föregående tre säsonger, som jag redan sett. Nu måste jag ju se den fjärde med en gång (och försöka glömma vad ni skrev om slutet ;))!
Sorry! 🙈

Jag funderade på att lägga en Spoiler varning, men tyckte det var rätt intet sägande.
Kan säga att du kommer inte kunna förutse vad som händer!
 
Last breath, dokumentär på Netflix om en dykolycka i Nordsjön för tio år sedan. Svår att betygsätta i samma kontext som spelfilmer men den var välproducerad och sevärd för den som har intresset.
@escodobe
Jag såg den för något år sedan och har aldrig i hela mitt liv varit så spänd och känslomässigt påverkad av en film. Den är extremt sevärd, men jag var alldeles slut efteråt!
Sorry! 🙈

Jag funderade på att lägga en Spoiler varning, men tyckte det var rätt intet sägande.
Kan säga att du kommer inte kunna förutse vad som händer!
Ingen fara alls! Har sett tre avsnitt nu och tycker den är SÅ bra! Ändå bra att veta att jag inte ska ha alltför höga förhoppningar på slutet, fram tills dess njuter jag :D
 
Såg ett avsnitt av min historiske pojkvän som går på TV4. Tyvärr inte alls särskilt rolig, kommer inte se fler avsnitt!
 
Dreja - en kärlekshistoria. Finns på Svtplay. Det är en programserie om olika keramiker. Jag har träffat och är bekant med de flesta, så roligt att se. Även för mig som keramiknörd är programmet fint att se. 👍
 
Åh snart kommer äntligen säsong 3 av Succession. Har höga förväntningar då föregående säsonger varit grymma och DN gett nya säsongen 5/5 i betyg.
 
Elisa och drömhästen
Svtplay
En dokumentär om en tjej som lever hästliv och drömmer om att tävla dressyr på hög nivå.

Jag såg också den nu, sorglig och fin på samma gång. Och roligt att ett helt program ägnas åt en "vanlig" kämpande hästägarfamilj med lite andra praktiska bekymmer och ekonomiska förutsättningar jämfört med t ex Hammarströms o co. Klart sevärd! Men åh vad jag inte avundas att bo och ha häst i denna meterdjupa snö och vinterkyla, visst, det är vackert att rida på ett snöigt stort fält men jag fryser ända in i märgen bara av att se alla vinterbilder och snöskottande. Skånsk lera vinner alla dagar i veckan för mig.
 
Åh! Visste en ny säsong skulle komma men missat att den gjort det! Jag tror ofta jag är helt humorlös men alltså jag älskar Work in Progress så himla mycket 😍😍😍😍 På HBO och dessutom halvtimmesavsnitt.

Vem är det ens som gjort den och finns det liknande? Jag är sämst på att googla och har noll koll :(
 
Åh! Visste en ny säsong skulle komma men missat att den gjort det! Jag tror ofta jag är helt humorlös men alltså jag älskar Work in Progress så himla mycket😍😍😍😍På HBO och dessutom halvtimmesavsnitt.

Vem är det ens som gjort den och finns det liknande? Jag är sämst på att googla och har noll koll :(

Okej jag googlade lite och det är ju huvudrollsinnehavaren själv, Abby McEnany 😍
 
Sett klart första säsongen av Alice in Borderland. Gillade man Squid Game är detta en japansk serie i liknande anda. Jag gillade den och kommer definitivt se säsong 2.

Har påbörjat ryska serien To the Lake som skildrar ett par ryska familjer som flyr Moskva på grund av ett virus. Lite lägre tempo på denna men den är ändå bra tycker jag så jag kommer nog se klart säsongen.
 
Jag har precis tittat på Knives out på Netflix. En ganska humoristisk, klassisk pusseldeckare med kända skådespelare som Daniel Craig (som detektiv), Jamie Lee Curtis, underbara Toni Collette, Christopher Plummer, Don Johnsson mfl. Ganska underhållande och perfekt för slötittande på en slapp söndag!

Innan dess sträcktittade jag på Kastanjemannen, också på Netflix. Dansk krimi med mkt spänning. Gillade den väldigt mkt!
 
Sett klart första säsongen av Alice in Borderland. Gillade man Squid Game är detta en japansk serie i liknande anda. Jag gillade den och kommer definitivt se säsong 2.

Har påbörjat ryska serien To the Lake som skildrar ett par ryska familjer som flyr Moskva på grund av ett virus. Lite lägre tempo på denna men den är ändå bra tycker jag så jag kommer nog se klart säsongen.
Jag har också börjat kolla på Alice in Borderland men känner att jag behöver pausa lite då konceptet är så likt Squid Game. Det blev inte bra att se dem så nära inpå varandra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp