Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Jag hade filmkväll och började med Pacific Rim och tycker faktiskt den får en 4/5! Snygg, välgjord och lite godzillavibbar. Dialogen var fjantig bitvis och karaktärerna lite väl stereotypa. Avslutade med The Lone Ranger, tvärtom där. Bra karaktärer men för långsam och tråkig. 3/5.

the lone ranger - åh herregud vad lång film, 2,5 h!! Så uttråkad har jag nog aldrig varit tidigare. Nej tack

The bling ring - kass, förstår inte ens att jag kollade klart på den. Men det var kvällens film och förstår inte heller varför Emma Watson är så populär, tycker hon var riktigt usel i denna. 2/5.

Now you see me - illusionister rånar en bank. Helt hyfsad, lite spännande.

Before Midnight - lite seg, men väldigt på pricken. Känner igen mig otroligt otroligt mycket.

Seven Psychopaths - lite lång, men rolig, och lite sorglig.

Planet 51 - Animerat passade mitt humör ikväll. Söt, rolig och mysig. 4/5.

2010: Moby dick - öh. Stängde av så fort jag såg valen. 0/5.

Eragon - Ville inte minnas att den var så dålig som den faktiskt är. Stör mig på så otroligt mycket, orkar inte ens börja skriva om det! 2/5.

Jag och en kompis såg The Conjuring igårkväll och vi satt mer eller mindre i knä på varandra under hela filmen :D Riktigt läskig var den och jag tycker att den hade lite mer grund att stå på än andra skräckfilmer. För att vara skräckfilm så tycker jag den får 4/5.

A christmas carol - Jag längtar till jul och slängde på första julfilmen jag hittade, lite mysigt var det att krypa ner i soffan och kika på den. 3/5.

Nu håller jag på att plöja igenom Lois & Clark. :love:

kl

Jag såg just klart Les Misérables igen, åh, vad jag tycker om den! Om man kan bortse från lite sura toner ibland så är det en mycket stark 4/5.

Såg även The Departed och den är ju så jävla bra! En solklar 5/5, finns inget som saknas i den! :love:

KL

Såg Familjetrippen på bio igår. En helt okej film som man skrattade åt men inget speciellt, kunde lika gärna sett den hemma på datorn. 3/5

Hihi, jag och min vad-det-nu-är såg också den igår. Visst hade den funkat lika bra hemma men ändå klart värt det! 4/5

*KL*

The great Gatsby
Bra film, riktigt bra soundtrack och skådespeleriet var på topp!
Stark 4 av 5

On The Road
Baserad på bok-klassikern av samma namn. Bra film som förhoppningsvis efter att ha sett den gör det enklare att hänga med i boken :o
4/5

Star Trek; Into Darkness
Går på TV'n just nu. Tyvärr inte alls min typ av film, men jag uppskattar verkligen mödan de lagt ned med extraeffekter och Benedict Cumberbatch gör ju sitt jobb om man säger så :d . Sen tycker jag även att Zachary Quinto är riktigt bra! Faktiskt den första Star Trek filmen/serien jag ser.
2/5, bara för att det inte är min typ av film.

KL

Pacific Rim - Det här är inte min typ av film..dessa mystiska djur och utdragna scener är sådär 2/5

The Conjuring - Äntligen en skräckis som känns skrämmande nog för att faktiskt kunna vara på riktigt! 5/5

Lone Ranger - Underhållande men för lång vilket blir lite uttråkande 3/5

kl

Love and other drugs som gick på tv igår kväll. Det var en mysig film, dock väldigt förutsägbara som de flesta romantiska filmer tenderar att vara. Men tar man den för vad det är och gillar romantiska filmer så tycker jag att den är sevärd. 3/5.

kl

Django Unchained.
Jag har alltid tyckt att Tarantinos filmer antingen är helt jävla överepiskt fantastiska, eller också rent skräp. Tyvärr hamnar Django i den sistnämnda kategorin. 1,5/5 typ, bara för att det är Tarantino. Annars hade det varit en nolla eller en etta.

KL

Såg Prisoners på bio i går kväll, en fantastiskt intensiv och nervpirrande film! Lite väl våldsam ibland dock, men så är jag också norra Europas största mes som gömmer mig bakom en kudde så fort lite halvläskig musik spelas... 4,5 av 5 får den! :)

Senast ändrad:

kl

Jag och en grupp tjejer såg på The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia igår, och ja, den var obehaglig och läskig, men när hela historien var "klar" så kände man ändå att okej, det var inte så farligt. Lite fånig, men underhållande! Gillade skådisarna (men inte ungen) så 4/5 för att vara en skräckis!

kl
Senast på bio såg vi Rusch asbra film, rekomenderas helt klart och då gillar jag inte ens bilar :p

Gången innan var det Skumtimmen lite obehaglig men jag gillade den, tycker om svenska deckare. Älskade fotot, underbara Öland!

Och gången innan såg vi Whit house down jag hade inga högar förväntningar men den var bra, riktigt bra!

Idag ska vi se Vi är bäst

(Yes, vi bor granne med en bio där det kostar 70:- per film så vi är där så ofta schemat tillåter :p)

Såg Gravity igår. Helt okej film, lite annorlunda, välgjord med bra effekter och intressant filmat. Helt klart sevärd, men det är ingen film jag skulle vilja se mer än en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 358
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 280
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka