Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Modig_Korn A Fantastic Fear of Everything var sjukt bra! Älskar sättet den var filmad på :D

The book thief: 5/5! Riktigt bra film då jag 1- älskar böcker och 2- är riktigt intresserad av andra världskriget. Helt klart sevärd film, speciellt om du är i behov av att gråta!

Neverwas: 5/5. Kan inte riktigt beskriva den, men det är en av de vackraste filmerna jag sett.

Alltså jag gillade filmen. Lite cheesy, men men det uppvägdes av Four:p. Har nu läst böckerna med ca 50 sidor kvar i sista. Besvikelsen är ett faktum och jag lyckas knappt ta mig genom eländet. Buuu.
Four ja :love:
Neeej, säg inte så :nailbiting: Jag tänkte börja läsa dem så fort jag läst klart The maze runner och ser verkligen fram emot dem!

Mirror mirror - Snövit, med Julia Roberts som den onda drottningen. Oj vad bra hon är som ond, varför får hon inte vara det oftare? :D Jag gillade filmen, framförallt att prinsen inte räddar dagen... 4/5

Maleficient - 2/5 såg den på swefilmer och kvalitén var tyvärr crap, vilket var otroligt synd! Gillar idéerna men handlingen var lite B enligt mig och tyckte generellt inte om filmen, men den hade sina moments.

Mr. Peabody and Sherman: Njae småseg film med några stunder humor men inte en jättehit. 2,5/5.

Raise your Voice: Var länge sedan jag såg den så ville se den igen för jag gillar Hilary Duff. Typisk tonårsfilm, bra musik och helt okej. 2,5 och nästan 3.

Lejonkungen: 5/5 as usual<3

Frozen: Överskattad film. Verkligen överskattad och storyn har på något vis en liknelse med Lejonkungen? Ett blomstrande rike, två kungligheter med sina söta barn. Kungen dör, barnen tar åt sig skulden för något och flyr, elakingar och barnen återvänder och räddar allting etc.
Nävars. Helt okej musik, Snögubben totalt överflödig, stengubbarna lite halvöverflödiga... max 3/5 - för musiken och grafiken. Let it go var inte bästa låten.

Turist: Ett "plötsligt händer det"-moment... en riktigt riktigt bra svensk film! Vem hade kunnat ana det? Så, jag var skeptisk när jag gick till bion utan att ha hört något alls om filmen, helt övertygad när jag gick därifrån. Filmen handlar om en familj bestående av två föräldrar och två barn som åker på fem dagars skidsemester i Alperna. Mycket mer än så går inte att säga utan att spoila, men man kan säga att den handlar om relationer och fasader och familjer och... ja, massor. Hög igenkänningsfaktor, befriande humor och väldigt äkta. Jag slår till och ger 5/5.

August: Osage County ("En Familj")
Ett drama som handlar om en familj helt enkelt. Mörk, eländig, djävlig, rå och ... Nä, kan inte komma på att de visade några ljusa sekvenser i filmen?
Det var fina skådespelarinsatser och filmen kändes i själen och gjorde mig lite ledsen men den var lite långsammare än den hade behövt vara. Är det förresten någon som vet vad det amerikanska namnet egentligen betyder?
Får 3/5

It's kind of a funny story
En dramakomedi som handlar om en 16-årig kille som har självmordstankar och en dag besöker psyket i staden och kräver att bli inlagd, vilket han också blir. Till sin förvåning hamnar han på samma avdelning som de vuxna och inser att han inte får komma ut dagen efter för att hinna till skolan. Samt lite kärlekstrassel och lära-känna-sig-själv delar.
Den var supermysig, ljus och positiv, fin insats av den unge skådespelaren. Riktigt härlig film som lämnade mig glad och lättare om hjärtat.
4/5

Såg precis klart på The other woman, överraskande bra faktiskt! Jag är svag för ångestgivande filmer och denna föll mig helt i smaken! Lite förutsägbar men vilken film är inte det typ :p

Stark 3,5/5 och klart sevärd!

Rio 2 med familjen 3/5 (6,4/10 på IMDb) klart sevärd, men en typisk "första filmen sålde bra vi gör en till" dreamworksuppföljare.

Wetlands
Sjukt konstig och sjukt uppfriskande på en och samma gång. Handlar, för att uttrycka sig kort, om en tjej som råkar ut för ett missöde med sin rakhyvel och blir inlagd på sjukhus där hon "underhåller" sin favoritskötare med historier från sitt liv. Helt klart tankeväckande på många olika plan! Är nog inget för den som är väldigt kräsmagad dock. Mycket kroppsvätskor.

Ska tydligen finnas som bok också.

Såg nyss "The fault in our stars". Trodde inte den skulle kunna leva upp till boken men det gjorde den. Jag lyckades hålla mig i en timme och tre kvart men sedan började tårarna rinna (till och med sambon som tillhör typen med väldigt torra tårkanaler blev lite fuktig i ögonvrån). Väldigt sevärd varesig man sett boken eller inte. Jag ger den 4,5/5, den hade gott kunnat vara en halvtimme längre och få in ännu mer från boken, men de fick verkligen med det som räknades.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 376
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka