Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Guardians of the galaxy - Precis vad jag väntade mig, lagom mycket humor och one-liners, en liten skvätt av kärlek, lagom med action.. Bra film :D 3/5

Snowpiercer
- Världens töntigaste namn. Dystopisk film om att världen har blivit helt frusen pga något medel som skulle sänka temperaturen på jorden till "lagom". Det funkade förstås inte, så nu är de få överlevande fast på ett jättetåg där de åkt runt jorden i 18 år. De som tillhör bakänden av tåget, dvs den lägsta "samhällsklassen" gör uppror. Sådär bra film, ett par bra twists fick de till men annars är det en hel del logiska luckor. 1,5/5

Endless Love - Riktigt bra film! Såg den två kvällar i rad. Gripande historia om två ungdomar och en jäkligt stark kärlek där de nästan är beroende av varandra för att kunna leva samtidigt som deras bakgrunder försvårar det. Älskade den! Kanske för att jag kände igen mig i vissa bitar. Tror faktiskt den får 5/5.

A long way down - Fyra personer möts av en slump på nyårsnatten på ett höghus som ska vara den populäraste självmordsplatsen i London. En drama/komedi så den var rätt rolig.. Inte det bästa jag sett men värd att se :) 3/5.

Water horse Utspelar sig i Skottland under andra världskriget, en pojke hittar ett ägg som han tar hem. När det kläcks det och ett djur kommer ut som visar sig vara en vattenhäst.
Baseras på legenden om Loch Ness odjuret. Den får 5/5 av mig, tyckte den var jättebra.

Finding Neverland Med Johnny Depp :d
Han spelar författare som lär känna en familj med fyra barn, de har förlorat sin pappa.
Han börjar umgås med dem och det leder till att han skriver en pjäs om dem (Peter pan).
Också riktigt bra, rätt sorglig dock. 5/5 får den också

Mama Skräckfilm, läskig till och från, men mest i början. Slutet drog ner filmen mer och mer tyvärr men det är ändå sevärd. 3/5 från mig.

Har sett Terminator 1 och 2 de senaste dagarna pga sambos önskemål ;) Filmerna får 1/5 poäng
Intressant hur de antar att vår planet ser ut 2029 ;)

Såg svenska animerade filmen Resan till fjäderkungens rike igår med sambon. Den får 4/5, överraskande bra! Väldigt mysig film som lämnar lite lösa trådar och dröjer sig kvar.

The Conjuring. (Japp, jag ser bara gamla filmer pga. efter.)
Meh. Filmen är bra på att göra jump scares med JÄVLIGT HÖGA LJUDEFFEKTER för att, om inte skrämma, åtminstone orsaka tittarna tinnitus, i övrigt känns allt uttjatat och trist. Usel dialog och kasst skådespeleri på sina håll, även om Vera Farmiga, Lili Taylor och Patrick Wilson är bra.
2/5?

The Conjuring. (Japp, jag ser bara gamla filmer pga. efter.)
Meh. Filmen är bra på att göra jump scares med JÄVLIGT HÖGA LJUDEFFEKTER för att, om inte skrämma, åtminstone orsaka tittarna tinnitus, i övrigt känns allt uttjatat och trist. Usel dialog och kasst skådespeleri på sina håll, även om Vera Farmiga, Lili Taylor och Patrick Wilson är bra.
2/5?

Måste bara fråga - hur dålig var Ron Livingston i sin roll? ;) Jag gillar hans ansikte men brukar inte gilla filmer han är med i. :D

@Monimaker Haha! Du missar inte något. Får dock säga att han ändå gör ett godkänt jobb, rollen som god och rätt menlös familjefar är trots allt extremt otacksam. Å andra sidan innebär det också att han inte direkt har något utrymme att göra bort sig på. ;)

The Bellboy (1960)

En film där Jerry Lewis spelar en stum uppassare på hotell som råkar ut för en massa galna situationer. Filmen avser bara att följa hans dagar på hotellet och har ingen övrig direkt handling. Den är bara underhållande rakt igenom.

Jag sitter här med över 100 skärmdumpar efter alldeles för intensiv fangirling och en film som är cirka 70 minuter tog ungefär 120 minuter att se på grund av alla pauser och inte så tyst beundran. :o:love::D 5/5.

Jag ångar på med kvällens bidrag ..

The Patsy (1964)

En känd komiker omkommer i en flygolycka och hans team/stab bestämmer sig för att skapa en ny stjärna av portiern Stanley, spelad av Jerry Lewis. Att forma honom rent utseendemässigt är inga större problem, men hans komiska förmåga och påverkan på publiken är allt annat än framgångsrikt - frågan är hur det skall lösas.

Det här är den 27e Jerry Lewis-filmen jag sett och det är kanske inte den som jag gillat mest. Jag älskar slapstick, jag älskar hur han totalt förvränger sig själv för den komiska effekten och jag gillar många av hans gags. Dessutom kan man, om man vill, läsa in viss kritik mot Hollywood i handlingen. Jag väljer att tänka tillbaka på de bästa delarna och ger den 4/5. :D

Och herregud, filmen var i färg. Det är jag inte van vid. :eek:

Into the storm - 3/5
Asdålig trailer till filmen och inte värd att se på bio, men helt ok ändå! :)

Hard Candy - 14-15årig tjej träffar vuxen man, men det går inte som han planerade :D I love it, men kanske inte något man bör se med en kille, barn/unga tonåringar eller föräldrar.

Chatroom - En grupp tonåringar träffas i ett chattrum, där de motiverar varandra att göra saker de inte vågat tidigare. På gott och ont. Tyckte skådisarna var lite 'falska' som om det var dels deras men även filmarens första film. Lite underligt koncept men sevärd.

A Fantastic Fear of Everything - En barnboksförfattare har börjat skriva deckare men han är total paranoid och rädd för precis allting. Samma skådis som i Shaun of the Dead. Sevärd.

Man Of Steel - Underhållande och schyssta effekter. Lämnade kanske lite i övrigt att önska gällande relationerna och trovärdighet av ploten. MEN. Jättebonus för starka kvinnoroller som inte är där för att vara eye candy. Och Henry Cavill är galet het. :d Och Russell Crowe. :love: Såååå. Trots allt 4/5 pga underhållningsfaktorn.

Into The Storm
4/5. Sevärd helt klart!:up: Spännande och bitvis en del humor. Bara slutet som jag tycker var lite för "amerikansk patriotiskt" på något sätt.:angel:Jag tycker däremot att trailer är riktigt bra! något bättre än själva filmen tom!:p:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 376
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka