Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pride - 4/5 för att den var helt feelgoodig förutom lite plotholes, handlar om homosexuella som kämpar för gruvarbeternas rättigheter i U.K på 80-talet. Baserad på verkligheten var den också.

The guest - 1/5 ungefär sämsta filmen någonsin, enda pluset var att huvudkaraktären var grymt snygg såatteh..
Den var kass för att den var kass, fanns ingen logik alls, trodde den skulle vara läskig och thrilleraktig, det var den ej.
Handlade om en snubbe som kom till en familj och sa att han kände deras döde bror, sen började han typ döda folk osv, sen fick man ingen vettig förklaring varför, bara att han var ett projekt gjord av militären..

The Maze Runner får en fyra utav fem då jag tyckte det var en annorlunda film som dock påminde om hungergames litegrann. (Nya hungergames?) Bra film!

American Psycho - 6 av 10.
Bra skådespeleri av Christan Bale i huvudrollen, lite orealistisk emellanåt, men helt klart värd att se om man gillar lite gore, sex och skräck. En kultklassiker, men inte för den lättskrämde. :)

Gone girl - 5/5!! Jättebra!!
The interview - 3/5 av mig, 4/5 från sambon. Jäkligt rolig emellanåt!
Exodus, gods and kings - 4/5. Precis som den tecknade "Prinsen av Egypten"

Lego Movie - Mina förväntningar var sjukt låga. Men ändå stundtals ganska kul, dock är det ju mer röstskådisarna/skämten som gjorde filmen för min del, inte handlingen. 2/5

Kinsey - Helt okej, intressant/rolig/pinsam på samma gång. 2,5/5

Studentfesten - Alltså, det tog ett tag innan jag fattade att den skulle utspela sig 1994, fattade inte alls vad de menade med att tjejerna var 75'or och 76'or så jag blev tvungen att googla lite. Dock hade en ponny som var med en discogrimma från Hööks på dig, stor historisk miss alltså! ;) Ganska kul. 3/5

Behaving badly - Min tanke innan var "High shool film" och den var inte riktigt som jag förväntat mig, och ganska kul. 3/5

The big year - Tänk att en film om fågelskådning kan vara kul att kolla på. Lite udda ämne, men gillade den :) 3/5

Mistaken for strangers - Gillar ju The National, och tycker det är kul att få vara med och se hur det funkar med konserter osv lite mer backstage. Bra musik också, så klart 4/5

Jag såg The Aazing spider-man 2 i veckan. Väldigt bra, "Peter" är snygg. ;) Dock lite väl mycket skurkar i en och samma film, kunde de inte sparat dem till fler uppföljare? Och slutet var lite sorgligt. :(

4/5 :)

Jag såg Safety not guaranteed från 2012 häromdagen (finns på netflix) och den får 4/5 av mig. En väldigt fin och lite annorlunda historia med bra skådespeleri. Gillar Aubrey Plaza väldigt mycket så det var främst pga hennes medverkande som jag såg den här filmen.

Jag kollade på min absoluta favoritfilm Charlie and the Chocolate Factory förut. Tim Burton är ett geni och jag kan se filmen hur många gånger som helst!

5/5

I förrgår såg jag Maleficent och den var ju med bra, fantastisk tolkning av Törnrosa. Jag har lite svårt för Angelina Jolie men även hon gjorde en bra insats i filmen.

4/5

Alla talar om Grace (kommer inte ihåg den amerikanska titeln just nu...). Den är en mysig feel good-film även om handlingen i sig kanske inte är någon höjdare, men tar man den för vad det är för sorts film så tycker jag att den är värd 3/5 toasters.

Såg filmen "Never let me go" 5/5 får den av mig.

Visste inte vad den handlade om, utan hittade den i datorn bara. Tror den är bättre att se när man inte vet vad den handlar om. Den är fin på ett skrämmande sätt, men inte skrämmande som i skräck, thriller eller så. Det skrämmande är mer sin egen reflektion av det som filmen handlar om.

IMDB kategoriserar den som Drama | Romance | Sci-Fi
och beskriver den som "A love triangle develops between three friends who came of age at a mysterious, secluded boarding school and are destined to lead brief lives"

Jag såg Dracula Untold och ger den en svag 4/5 då den kändes lite för kort och personligen så skulle jag vilja ha mer (längre) fightingscener. Rekommenderar att den ses i bra kvalité för effekternas skull! Riktigt ball film och trevliga skådespelare.

Studentfesten - Alltså, det tog ett tag innan jag fattade att den skulle utspela sig 1994, fattade inte alls vad de menade med att tjejerna var 75'or och 76'or så jag blev tvungen att googla lite. Dock hade en ponny som var med en discogrimma från Hööks på dig, stor historisk miss alltså! ;) Ganska kul. 3/5

Åh vad jag skrattade till den här filmen! :o

Såg filmen "Never let me go" 5/5 får den av mig.

Visste inte vad den handlade om, utan hittade den i datorn bara. Tror den är bättre att se när man inte vet vad den handlar om. Den är fin på ett skrämmande sätt, men inte skrämmande som i skräck, thriller eller så. Det skrämmande är mer sin egen reflektion av det som filmen handlar om.

IMDB kategoriserar den som Drama | Romance | Sci-Fi
och beskriver den som "A love triangle develops between three friends who came of age at a mysterious, secluded boarding school and are destined to lead brief lives"

Det är den med Kiera Knightly, va? Såg den för några år sedan och blev väldigt överraskad, grät gjorde jag också. Mycket bra film!

Jag sitter och kollar på Återträffen som går på ettan just nu och jag måste säga att den är så fruktansvärt dålig att det knappt är värt att ha på den i bakgrunden medans jag surfar... Med reservation för att det är en halvtimme kvar så ger jag den 0/5.

Jag sitter och kollar på Återträffen som går på ettan just nu och jag måste säga att den är så fruktansvärt dålig att det knappt är värt att ha på den i bakgrunden medans jag surfar... Med reservation för att det är en halvtimme kvar så ger jag den 0/5.

Nu är den slut och mitt betyg kvarstår: fruktansvärt värdelös!

@Tulpanen mfl

Jag låg sömnlös och blev så nyfiken när jag såg att ni är flera i tråden som toksågar Anna Odells Återträffen att jag blev tvungen att se den. Era omdömen gick nämligen tvärtemot allt jag hört om den och, som det visade sig, tvärtemot min åsikt. Jag säger därför istället, till dem som ej sett den; passa på medan den ligger ute på SVTPlay, den är mycket sevärd!

Jag såg Pitch Perfect igår, 3/5 får den.
Handlingen var, som den brukar i den typen av filmer, väldigt förutsägbar. Men den var ändå mysig, avkopplande och kul med mycket musik.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 395
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka