Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fury: Riktigt bra film! Våldsam och blodig helt i min smak, men samtidigt en tänkvärd krigsskildring av andra världskriget. 5/5 toasters
Unbroken: Typ exakt samma recension som ovanstående. Kanske något långsam på mitten men väldigt sevärd. 4/5 toasters
Min så kallade pappa: Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Huvudpersonen gjorde mig arg och frustrerad i hur hon handlade och betedde sig, men Mikael Nyqvist räddade liksom upp det hela tror jag. Den var nog ganska bra ändå. 3/4 toasters
The Raid 2 Förutom att den hade några tilltalande fightscener så var den inte särskilt bra. Gängkrig hit och dit, många lösa trådar jag aldrig fattade. Dessutom har jag svårt att följa filmer som inte är på svenska eller engelska så jag måste sitta och läsa undertexterna. Drog nog ner hela filmen för mig! 2/5 toasters
The Interveiw Själva filmen i sig är ett riktigt genidrag, men jag hade nog gillat den bättre om inte fokuset låg på att filmen skulle vara så rolig hela tiden. Den var mest konstig, och jag hoppade förbi många pinsamma sekvenser.. 2/5 toasters
The Expendables 1, 2 och 3 Jag hade av någon anledning inte sett dessa filmer, så jag drog till med ett maraton. Helt klart värt det! Härligt med lite action. Jag gillade alla tre, och väljer att bortse från att handlingen i alla tre var tämligen förutsägbar och slår till med 3,5/5 toasters som medelbetyg.
The Theory of Everything Fantastisk film. Utmärkta skådespelare och den skildrar Stephen Hawkings oerhört fascinerade livsöde på ett intressant sätt. Bara det faktum att han överlevt sjukdomen mot alla odds under så lång tid är gripande i sig. 5/5 toasters

Senast ändrad:
Kom på några fler..

John Wick Bra! Händelserik och väl värd att slösa bort några timmar på. Christian Bale gör givetvis hela filmen. 4/5 toasters
What If Gullig film, tyckte den var riktigt bra trots förutsägbar romantisk handling. 3,5/5 toasters
Sex Tape Stängde av efter typ 20 minuter. Kass!
You're not you Om en kvinna som drabbas av ALS och hur hennes liv tre sig efteråt. En bra film tycker jag, jag storgrät andra halvan oavbrutet.. Hillary Swank spelar väldigt bra! 3/5 toasters
Perfect Sense Mänsligheten drabbas av ett virus som gör att sinnena förloras ett efter ett. Ingen kanonfilm, även om det var lite goda pikar inlagda om att vi sabbar vårt jordklot och kommer råka illa ut. Den var fördel romantisk men jag hade hellre sett mer medicin/forskning. 2/5 toasters

Mvh Kollar för mycket på film

Såg Big Hero 6 i torsdags. Lite sorglig, lite mysig, bitvis väldigt rolig och allmänt en bra film! Jämför den dock med andra episkt bra Disney-filmer i genren så som Toy Story och Finding Nemo och dit når den inte upp.

Betyget blir 3,5/5. Karaktären Fred får 5/5. :D

Såg Big Hero 6 i torsdags. Lite sorglig, lite mysig, bitvis väldigt rolig och allmänt en bra film! Jämför den dock med andra episkt bra Disney-filmer i genren så som Toy Story och Finding Nemo och dit når den inte upp.

Betyget blir 3,5/5. Karaktären Fred får 5/5. :D

Barnen ska se den idag. De fick biljetter på ICA efter en tipspromenad :p Misstänker att jag får gå med.

Slog till med The Imitation Game ikväll, och gillar den verkligen. Dels gillar jag Cumberbatch som skådespelare och fascineras av allt som rör världskrigen, och att filmen var historiskt korrekt gör den inte sämre! Bra rakt igenom, filmen hölls intressant när den hoppade lite i tiden. Tveklöst 5/5 tosters.

Jag fick stilla mitt westernsug med "Something big" (1971) igår.

Dean Martins rollfigur vill attackera en stad som sägs innehålla förmögenheter från tidigare banditstreck och en tveksam figur erbjuder honom en Gatling gun för att göra proceduren enklare. I utbyte mot vapnet vill han ha en kvinna och Dean stjäl helt fel kvinna - kavalleriöverstens hustru. Kavalleriet är snart efter honom samtidigt som hans blivande fru har bestämt sig för att det är dags för honom att resa hem med henne till Skottland. :D

1970-talet är inte mitt favoritårtionde för western och det är knappast den bästa western jag sett, men den var ändå underhållande och fyllde ut sina ca 110 minuter helt okej tyckte jag. 3/5.

Slog till med The Imitation Game ikväll, och gillar den verkligen. Dels gillar jag Cumberbatch som skådespelare och fascineras av allt som rör världskrigen, och att filmen var historiskt korrekt gör den inte sämre! Bra rakt igenom, filmen hölls intressant när den hoppade lite i tiden. Tveklöst 5/5 tosters.

Den är karln jättesugen på att se! Kanske skulle offra mig då :D skulle du rekommendera att se den på bio eller hemma?

Kingsman-the secret service. Alltså jag vet inte. Jag blir så less på allt glorifierande dödande i alla filmer. Gärna till lite ball musik för att förhöja effekten. Det är väldigt mycket spektakulärt dödande i den här filmen, men väldigt lite blod. Avslutas med lite hederligt analsexskämteri. Den får ändå 3/5, endast Colin Firths förtjänst.

Den såg jag igår, och jag gillade den :p Jag satt och skrattade högt åt valet av musik till de olika "våldsamma" scenerna, för någon "ball musik" såg jag det verkligen inte som. Colin Firth gillar jag också, tokmycket. Att han var med fick mig helt klart på bra humör. Ger mig inte på att betygsätta den, men det var utan tvekan en film i min smak.

Såg Big Hero 6 igår, klart sevärd för alla åldrar! Jag höll på att dö av skratt när roboten hade låg batterinivå, hög igenkänningsfaktor till varje utekväll :D
4/5 hästskor!

Åh jag ska äntligen få se The Imitation Game i kväll - har så höga förväntningar! (Lätt att bli tokbesviken då förstås, men jag litar på att Mr Cumberbatch räddar upp situationen även om filmen i sig visar sig vara askass. :D)

Såg nyss Dracula Untold, inte jätteimponerad men gick att fördriva tiden framför. En svag 3/5 tyvärr. Hade hoppats på att den skulle vara bättre.

Lucy , inte alls imponerad trots att jag gillar både Scarlett Johansson och Morgan Freeman. Lite fart i filmen inte inget som fångade mig. Surfade t om lite på mobilen vid vissa scener.

Mitt betyg 3/5

John Wick. Är sjukt svag för såna här filmer:o. Tyckte den var bra och Keanu Reeves funkar som hård actionhjälte. 4/5

Big Hero 6. Väldigt Disney även om jag är glad att de lämnat prinsessor i nöd bakom sig. Underhållande stundvis men det blir mycket moral... 2,5/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 954
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka