Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
I förrgår såg jag andra hobbit-filmen. Gillade den som helhet, MEN ljudet... Viskande prat och så högt ljud på all musik och effekterna att jag och sällskapet antingen fick låta bli att höra vad de sa i filmen, eller fippla med fjärrkontrollen för att ändra ljudet hela tiden. Kanske har något att göra med att filmen var nedladdad eller något, men det förstörde vad som i övrigt borde ha varit en riktigt bra film.

Igår såg jag trots det den tredje hobbit-filmen, på bio. Antingen fick jag mycket omedveten hjälp av undertexterna, eller så var ljudet betydligt bättre, inga problem med att uppfatta vad skådespelarna sa i alla fall :p Jag gillade även den här filmen, även om vissa av krigsscenerna var så extremt röriga att jag lät bli att försöka hålla koll på vad som hände. Tappade lusten att hänga med i filmen och bara väntade på att allt skulle lugna sig lite. Vissa riktigt snygga specialeffekter och jag tänkte vid några scener att det var väldigt snyggt filmat. Sällskapet var dock lite besviken, men han hade å andra sidan extremt(!) höga förväntningar på filmen. Han gillade den, men inte så mycket som väntat.

Såg ni filmen första gången på en hemmabio ? Ljudspåren brukar vara mixade så att effekterna ligger på högre en ljudnivå än talet. Vilket är som sig bör vara. Men på en hemmabio ska talet gå till centerhögtalaren och den går att höja manuellt på förstärkaren om man så vill :) Hur som är det en sån film man bör se på en biograf eller hemmabio bara för alla effekter :)

District 9

4 av 5, gillar vanligtvis inte science fiction så mycket (undantaget första Matrix typ) men den här tyckte jag var ovanligt bra. En del irritationsmoment men överlag bra.

Såg ni filmen första gången på en hemmabio ? Ljudspåren brukar vara mixade så att effekterna ligger på högre en ljudnivå än talet. Vilket är som sig bör vara. Men på en hemmabio ska talet gå till centerhögtalaren och den går att höja manuellt på förstärkaren om man så vill :) Hur som är det en sån film man bör se på en biograf eller hemmabio bara för alla effekter :)

Då har jag lärt mig något nytt! Såg den inte med hemmabio tyvärr, har alla bra ljudprylar nedpackade fortfarande pga flytt. Ska ändra på det till nästa gång vi ska se någon film ;)

Jag såg Cirkeln idag.
Har läst och älskat böckerna, och efter typ en halv minut av filmen var jag helt fast. Älskar de vardagliga tonårsproblemen blandat med att rädda världen. Älskar den pinsamma känslan som kändes genom bioduken när det var pinsamt i filmen. Älskar all nostalgi den drar upp. Älskar hur den skildrar ett litet nedgånget svenskt samhälle och hur äkta alla karaktärerna kändes.
Lägg till bra skådespelare och bra manus, följde boken men ändå så att filmen kan stå på egna ben också och den får 4,5/5. En halvpoäng från full pott för att musiken var så smörigt sliskig ibland att jag nästan behövde skämskudde :D:o

Såg Kingsman: The Secret Service förra helgen.
Helt klart underhållande och fyllde sitt syfte, som just -underhållning.
Både jag och sambon gillade den och den får
4/5 av oss
8,3/10 av IMDb

Försökte se den senaste Dum och Dummare för nån vecka sedan men stängde av efter ca 15 min. 0/5

Började se Horrible Bosses 2 men jag har nog seriöst aldrig sett en sämre uppföljare. Stängde av efter 45 min och gick och sov ist. 0/5.

Såg plush igår... Lite för mycket sex för att se den med min lite pryda pappa :p men helt okej, jag gillar filmer om musiker. 3/5

The Sea Hawk (1940)

Piratfilm med Errol Flynn i huvudrollen. Errol (Kapten Thorpe), en stor beundrare av Drottning Elizabeth, ockuperar spanska skepp och tar med sina fångster av guld hem till England och dess snabbt sinande stadskassa. Samtidigt håller Spanien på att bygga sin stora armada med England som måltavla.

Handlingen var helt okej, jag gillar Errol och han får fäktas i filmen! Man ska bara vara stark nog att klara av män i tights och lårhöga läderstövlar. :D 4/5.

IRL - En svensk film om en kille som blir mobbad i skolan och överväger att ta självmord. Hans "enda" sanna vän är "Scarlett", en tjej han lanat med under ett års tid på ett onlinespel och nu ska få chans att möta irl första gången. Dessa två hjälps åt att planera en slug hämnd för honom mot den värsta mobbaren. Men inget går riktigt som planerat.

Jag gillade den! Jag tycker om dessa dramafilmer och verklighetsskildringar . Jag lider med huvudpersonen, känner avsky mot mobbaren, och tänker på pappan. En stark 4,5/5 av mig i alla fall. :)

Kollade på "Känn ingen sorg" och "Ego", två svenska filmer. Sällan jag känner att filmtid är bortkastad tid, men det var det värsta! Känn ingen sorg var 0/5. Jättedålig verkligen!

Ego var kanske ändå 1,5/5. Dåligt skådespeleri men ändå en liten tanke bakom filmen (Om än dålig).

Såg "Wish you were here" av och med Zach Braff. En väldigt bra film som vanligt när den mannen gjort den! En vanlig historia, men tänkvärd med väldigt bra skådespel. 4/5 toasters!

Kom på att jag sett "Birdman" också. En f d skådespelare som försöker slå igenom igen med en teaterpjäs. Min sambo tröttnade efter typ tio minuter, men jag tyckte den var riktigt bra. Den nämns som svart komedi och det var med betoning på svart! Jag gillar Emma Stone och tycker hon lyfter filmen. Är man inte rädd för filmer som kan upplevas som långtråkiga med inslag av "Whaaaaat...?" Då och då ska man se den! 3/5 toasters.

:eek: :eek: :eek:
Det är en av dom bästa filmerna som gjorts! :D Den här är dock inte lika "konstig", utan mer rak (Men väldigt religös). Och musiken i filmen är helt genial, som alltid när han producerar!

Haha, jag vet att många tycker att Garden State är gudabenådad. :D Jag ska försöka ta mig tid att se Wish I was here också. Han är verkligen talangfull när det kommer till musiksättning i film! Det är verkligen en gåva han har. :love:

The Man Who Knew Too Much (1956)

Familjen McKenna är på semester i Marocko där de blir vittne till ett dramatiskt mord. Precis innan mannen avlider viskar han någonting i örat på fadern i familjen, spelad av James Stewart. Det finns andra krafter som är fast beslutna att se till att informationen inte kommer ut och kidnappar parets son för att skrämma dem till tystnad.

Jag gillade visserligen filmen, men jag tycker inte att den var lika bra som andra James Stewart/Alfred Hitchcock-produktioner jag sett såsom Rope, Rear Window & Vertigo. 3/5. :)

Kom igen, nu! Det måste väl vara fler som sett någon film? Det är ju helg! :D

The Long. Long Trailer (1953)

Nicky (Desi Arnaz) och Tacy (Lucille Ball) har precis gift sig och Nicky är ivrig inför att skaffa en bostad åt paret. Hans kringresande arbete gör dock att Tacy vill skapa paret ett hem på hjul. Trots Nickys motvilja ger de sig iväg med sin nya, stora skinande husvagn på smekmånad. En smekmånad som kanske kunde ha förflutit lite mindre okomplicerat.

Jag tyckte att filmen var mysig och den bar med lätthet upp sina cirka 1,5 timmar. Däremot hade jag kanske förväntat mig lite mer komedi och lite mer kraft i det hela. Den har roliga stunder men det känns som att de hade kunnat ta i mer, reagera kraftigare och göra det hela ännu mer dråpligt. 3/5

Operation Petticoat (1959)

Den amerikanska ubåten USS Sea Tiger skall tas ur tjänst och båtens förre kapten, Matt Sherman (Cary Grant) tänker tillbaka på de äventyr som båten har varit med om under sin tjänstgöring. från att ha blivit sänkt av en japansk lufträd, sitt tjuvaktiga underbefäl (Tony Curtis) som med fräcka tilltag skaffar sig det besättningen behöver och den gången då de plockade upp strandsatta sjuksköterskor från en ö, målade hela ubåten rosa och blev beskjuten av sina egna.

Det är en rolig komedi som har ganska många dråpliga moment, men lite som The Long, Long Trailer känns det som att den vilar lite och att man hade kunnat spela ut mer och ge ännu lite mer till de komiska effekterna. 3/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka