Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beck - Familjen 2,5/5 - Kastade ofta ett öga på hur mycket jag hade kvar att se och det är inget bra tecken, tyckte den var rätt tråkig
Gone Girl 3/5 - Har inte läst boken och blev inte direkt sugen att göra det efter att ha sett filmen

Såg precis Elysium (2013) och tyckte att den var bra men med ett dåligt slut! Hade inga undertexter och då det var spanska och franska med i filmen så hängde jag inte med på allt. En stark 3/5.

Jag har inte ens sett klart den än, men jag sitter och kollar på 17 Again.

Och jag behöver en skämskudde, typ NU :arghh::o Den är så pinsamt dum och pinsam så jag nästan inte står ut.
Men lite rolig, så 2/5 kan den väl få.

Tittade på Sagan om ringen igår, gissar att de flesta vet vad den handlar om :p
Har sett dem filmerna mååånga gånger :p

Tittar nu på en dokumentär om brunbjörnar i Alaska. Bears heter den, kom förra året tror jag
Den är riktigt bra, man får följa en hona och hennes två ungar under deras första år. Inte klokt vad söta ungarna är :love:

Igår tittade jag på Moving McAllister, med Mila Kunis. Vet inte från när den är.
Handlar om en jurist-student, en kille som bara lever för studierna o att ställa sig in hos cheferna o få ett välbetalt jobb. Så får han av chefen i uppdrag att skjutsa chefens brorsdotter till L.A, en resa som tar 5 dagar i lastbil.

Bra film, tycker jag! 3,5 av 5, tror jag det blir!

//r

Maken hittade en version av Star Wars (alltså de riktiga Star Wars-filmerna, inte de där till största delen animerade fjantfilmerna med Ewan McGregor) där ett fankollektiv remastrat originalversionerna så att de ser ut precis som versionerna som gick på bio, men i högupplösning. :love:

Hann tyvärr se "A new hope" i den vanliga special edition med dumma dataanimerade djur och fula extrascener, men igår såg vi "The Empire strikes back" i originalversion och 5/5 räcker liksom inte till. :love:

Såg The Imitation Game på bio igår.
Tycker väl att det finns en miljon olika filmer om 2a världskriget, men den här var mer "bakom kulisserna" då den handlar om att de ska försöka knäcka tyskarnas hemliga meddelanden. Riktigt bra var den iaf enligt mig! :)

Snow White and the huntsmen, sett den tidigare när den kom ut och kände för den igen. Lite annan tolkning av snövit :) svag 4/5 tror jag den får av mig.

Såg Birdman häromdagen, riktigt bra film. Får en stark 4a! Vad annat hade kunnat väntas från Alejandro Gonzalez Inarritu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 395
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur