Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prästen i paradiset - 3 av 5
Komedi. Helt okej film men ingen "wow-film". Rolig men inte hysteriskt rolig. (Eller har jag brist på humor? De som satt på raderna bakom skrattade mycket mer än jag).

The Heat - 3 av 5. Melissa McCarthy gör hela filmen, grym är vad hon är. Utan henne hade filmen fått ja, vad ska jag säga... 0,5 av 5.

Ted 2 - Helt underbart komisk film! Ettan gillade jag inget vidare och var mycket skeptisk till den här, men jag kiknade av skratt många gånger! Den får 4 av 5 :p

Jurrasic World - Tråkig och upprepande. Kändes som första filmen men med lite häftigare effekter. Många stunder av "men varför gör de så?" Och det finner jag enbart irriterande. 1 av 5.

Nightcrawler med Jake Gyllenhaal (fantastisk i rollen). Jag hade aldrig ens hört talas om den förrän den dök upp på TV:n, så hade inga förväntningar alls, men den visade sig vara riktigt bra. Den höll ett högt tempo hela vägen (viktigt, tycker jag, som annars får svårt att sitta still och se en hel film :p) och var visserligen smått överdriven, men lyckades onekligen väcka tankar.

Django unchained - Det är inte första gången jag ser den, men jag slås ändå av hur otroligt bra den är. Tarantino lyckas liksom skildra vansinnig råhet utan att det blir splatter eller känns overkligt, det är intressanta personporträtt och under hela tiden lyckas han flörta med spagettivästern utan att göra det tramsigt. Det är en stundtals vidrig film men fan vad bra den är! 5/5

into the woods.

En skruvad disney film som bryter mot alla sagoregler, lämnar för många lösa trådar, jag skäms för pinsamma prinsar och vuxenhumor på hör nivå inpackad i musikal?

Jag är förvirrad

The theory of everything - 5/5 av mig. Om det är någon som missat den så handlar den om Steven Hawking och hans liv och relation till hans fru. Vacker, fantastiskt skådespeleri och en del humor bland det sorgliga. Helt klart sevärd tycker jag :)

Jurrasic World - 4.5/5 i klass med den första tycker jag! Spännande och bra.

Serena - 2/5 märklig, trodde den skulle vara bra. Seg, och historien kunde vart spännande men den var bara konstig.

The imitation game - 4/5. Bra film med en himla bra skådespelarinsats (Cumberbatch :love:) där huvudrollen verkligen har djup och är intressant. Resten av storyn är också bra, väl värd att se!

The theory of everything - 5/5 av mig. Om det är någon som missat den så handlar den om Steven Hawking och hans liv och relation till hans fru. Vacker, fantastiskt skådespeleri och en del humor bland det sorgliga. Helt klart sevärd tycker jag :)
Har inte sett The Theory of Everything, men om du gillar den måste jag rekommendera "Hawking" med Benedict Cumberbatch som Hawking :)

Såg precis 50 shades of Grey och ja... Kan man ge en film minuspoäng? Hade väl inte några direkta "förhoppningar" men den var sämre än vad jag förväntat mig.

Wild. En av de bästa filmer jag sett på länge! Älskar filmer likt den här och exempelvis Night train to Lisbon där karaktären är på någon slags resa. 5 av 5

Paper Towns får 1 av 5. Seg och meningslös i början, sen lite smålarvig utan nån speciell handling. Jag förstod inte meningen med den filmen. :confused: När jag läste om den innan så lät den intressant men det var bara *suck*. Hade inte sett hela om det inte hade varit så att jag betalat för det. :meh:

Wild. En av de bästa filmer jag sett på länge! Älskar filmer likt den här och exempelvis Night train to Lisbon där karaktären är på någon slags resa. 5 av 5

Tack för tips, måste jag kolla in :)

The nightmare - 0 av 5. Dokumentär som handlar om sleep paralysis, trodde det skulle vara intressant men var mer eller mindre flummigt. Trist!

San andreas - 4/5!
Väldigt gripande och bra film, kändes lite "kort", som om man ville att det skulle hänt mer innan slutet.

This is forty - 3/5. Lite annorlunda film, trots att det är en typisk amerikansk komedi. Ingen direkt handling på så sätt att det blev spännande att se vart det tar vägen, utan mer att en får följa en familj under ett par veckor. Inget jag kommer se igen, men känns inte som bortkastade tid direkt heller :p

Inside Out - 5/5. Ah vad jag hade hoga forhoppningar pa denna filmen, och ah vad det visade sig vara befogat! Oerhort bra gjord, roliga karaktarer och valdigt intressant storyline. Jag hade dock forvantat mig att den skulle handla mer om sjalva hjarnaktiviteten aven hos andra (det har later ju inte klokt om man inte kanner till filmen, haha) och mindre om det aventyr som visade sig vara fokuset, men den levde anda upp till forvantningarna och vi gick ut med leende pa lapparna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka