Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avengers 2 - Age of Ultron: Den var välgjord, gillade den första mer. Tvåan innehöll också lite humor vilket upskattades men slutligt nog så var den för mörk för mig. Favoritkaraktären var nog Hulken. Några oväntade saker och några förutsägbara saker. 3/5 personligt 4/5 annars.

Kingsman: The Secret Service En solklar fullpoängare! Rolig film med riktigt bra skådespelare (Särskilt Samuel L Jackson). Handlar om hemliga agenter som ska rekrytera en ny till gänget och sedermera rädda världen från skurken som tror att lösningen på växthuseffekten är att utplåna mänskligheten med hjälp av smartphones.

Kung Fury Kortfilm på SVT. Skrattade så jag låg dubbelvikt i soffan! Vilken jäkla rolig film :D Hoppas på uppföljare ASAP.

DUFF En typisk high school-film. Förutsägbar och inte särskilt bra alls.

Of horses and men En isländsk film. Jag förväntade mig humor och fina hästar. Fick en sjukt konstig story där hästar dog på löpande band och det var svårt att veta vad filmen ens gick ut på. 7.0 på IMDB har jag ingen förståelse för..

Flugparken Svensk film med Sverrir Gudnason. Huvudpersonens bästa vän försvinner "spårlöst" och så händer en massa psykedeliska grejer på vägen. Den var skitdålig. Stängde av efter halva filmen.

Jag har på senaste sett:

Mandela: Long Walk to Freedom - 4/5. Bra och intressant film som gav mig en ännu bättre insyn i hans liv utan att försköna honom det allra minsta. Visst kändes det ganska mycket som "det här har jag sett förut" emellanåt, mycket på grund av att jag sett en annan spelfilm om just Mandela och hans liv (minns tyvärr inte namnet på den just nu) och mycket på grund av att den påminde lite om filmen om Martin Luther King (Selma). Men det är inget negativt på något vis, jag gillar dem allihop!

Kopps - 3/5. Lite för fjantig för min del egentligen, men det var kul att se den med min skotska pojkvän som fick sig en (kanske inte helt korrekt) insyn i det svenska samhället och en svenskalektion som hette duga! Torkel Petersson är klockren i rollen som Benny!

Monsters University - 4/5. Typisk söt Pixar-film med en faktiskt ganska spännande handling. Jag älskar Monsters Inc och gillade även denna!

Nånting måste gå sönder Svensk film om transexuella Sebastian/Ellie, som träffar och blir kär i en kille som har svårt att acceptera att hon inte är tjej "fullt ut" så att säga. En bra film som jag tror tydligt visar en del problem transexuella personer möter i samhället, och svårigheterna med att inte kunna vara sig själv. Huvudrollsinnehavaren Sara Becker vann som första transexuella person någonsin i Sverige en guldbagge för bästa kvinnliga huvudroll för den här filmen. Välförtjänt!

Lara Croft, Tombrider I - 5/5
Lara Croft, Tombrider II - 3/5 där är viss specialeffekter som är SÅ dåliga..
Trollkarlens lärling - 4/5
Taken III - 5/5

De 3 första har jag sett mer än en gång innan, men jag gillar dem..! :D

Jurassic World - Besviken, det vara bara action, action, action. Kampen mot dinosaurien började direkt, ingen uppbyggnad och rollerna var väldigt stereotypa kvinna/man. 2/5

John Wick - En action med bla. Keanu Reeves, Theon Greyjoy och ett till känt ansikte. Inte för tung och ingen nötknäckare så det var en skön film om man gillar action med emellertid lite råa scener. Plus i kanten för att det var djur med i filmen! 3/5 sevärd!

Såg den idag. Gillar man kalkonfilmer så ska man se den. Kul, men inte bra ;)

Jag tyckte att den var helt ok och bättre än jag trodde den skulle vara efter att ha sett trailern. ;) Det kändes som att målgruppen är yngre än de gamla filmerna, jag hade gärna sett mer spänning och lite intressantare/mer utvecklade karaktärer och kärlekshistoria (om de nu hade behövt en öht).

John Wick - En action med bla. Keanu Reeves, Theon Greyjoy och ett till känt ansikte. Inte för tung och ingen nötknäckare så det var en skön film om man gillar action med emellertid lite råa scener. Plus i kanten för att det var djur med i filmen! 3/5 sevärd!

Jag tyckte början var så jobbig att jag var tvungen att stänga av :o

Jag tyckte början var så jobbig att jag var tvungen att stänga av :o
Förstår det, brukar också vara väldigt känslig för sånt men just då så var jag tydligen inte det- kanske för att det inte var så grafiskt. Men man blir ju upprörd! Mamma behövde gå ut att röka när hon såg den med pappa hehe. :)
Men tyckte verkligen Michael Nyqvist gjorde ett bra jobb med filmen och gillade dialogerna. Keanu Reeves är så cool!

Hoppar in i tråden efter att ha sträckläst hela på några dagar. Har fått många bra filmtips :)

Mitt första inlägg i tråden blir dock en gammal mys-film:
The Jane Austen bookclub. Må-bra film om ett gäng kvinnor i olika stadier av sina liv(med diverse relationsproblem) som startar en bokklubb med endast Jane Austen-böcker. 3/5 får den :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 376
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka