Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

KL

Jag såg filmen Flipped på Netflix igår. Den var mysig. En 3a tycker jag den förtjänar!

Man of Steel - 5/5 möjliga.
Äntligen får jag se en riktig superman film igen. Superman Returns föll mig aldrig riktigt i smaken. Otroligt bra effekter, musik m.m
Henry Cavill är perfekt som superman, russel crow otroligt bra och jag gillar Amy Adams väldigt mycket som Lois Lane.
Zack Snyder har aldrig gjort mig besviken :)

Senast ändrad:

Visst var den! Gillade den skarpt jag med :love:

kl
Senaste jag såg var del 3 utav Krigets unga hjärtan/Unsere Mütter unsere Väter som förvisso inte är en film men var riktigt bra. Man blev väldigt fängslad och tagen av karaktärerna och kriget i sig. Säkert en smula ödmjukare också

I helgen såg jag "Berättelsen om Pi" och den får helt klart fem av fem möjliga! Satt och grät i princip under hela filmen.

Även jag såg Man of steel häromdagen! Jag gillade filmen, håller med om att Cavill gör en jättebra stålman och Lois är också super (men hon har ju fel hårfärg :cautious: ). Däremot höll jag på att gå ut ur salongen för jag blev helt vansinnig på ljudet, det var så otroligt mycket och många ljud hela tiden, och massa "rundgångsljud" så jag faktiskt satt och höll för öronen långa stunder. Allt annat håller jag med dig om, särskilt effekterna! 4/5

kl

The Hunger Games (ja, jag är verkligen så här efter) och den var ju faktiskt förvånansvärt bra. Hade väntat mig någon extremt förskönad fjortisfilm, men det var ju aningen mörkare än jag trott en ungdomsfilm skulle vara. Gillar dessutom att Katniss (vilka jävla namn) inte var en hjältinna á la avklätt våp som svassade runt en Rated M For Manly-hjälte. Så 3,5/5.

Sedan blev det av någon anledning/i brist på annat Joy Ride: Dead Ahead som var precis lika massproducerad_amerikansk_thriller som alla andra massproducerade_amerikanska_thrillers. Den ska väl förvisso ha ett kryddmått cred för att inte heller handla om Kvinnligt Hjärndött Våp och Maskulin Manlig Hjälte Som Aldrig Har Slut På Oneliners (jag satt och fnissade förtjust när männen var de hjälplösa offren och piercingsnubben ägnade halva filmen åt att gråta ynkligt), men ändå. Massproducerad_amerikansk_thriller. Komplett med omotiverad strippscen. Utan de ombytta stereotyperna hade den fått en nolla men jag är snäll och säger väl 1/5.

Jag såg Beautiful Creatures hos en kompis häromdagen. Lite smått besviken måste jag säga, kändes jättemycket B-film faktiskt. Gillade inte riktigt den manliga skådespelaren heller, tjejen tyckte jag passade bättre till rollen. Förmodligen är böckerna bättre så jag ska nog läsa dem istället. 2/5

Betty Mahmoodys Inte utan min dotter. Verklighetsbaserad film från 1991 om kulturkrockarna som kan uppstå när sekulariserad kristen kvinna inleder relation med muslimsk man. Boken var bättre detaljerad men filmen är sevärd med betyg 3/5.

Hmm, måste ha varit dåligt ljud på din biograf. Det var inget jag upplevde upplevde som störande med ljudet. Med mycket ljud antar jag att du menar högt ljud ? Sen är det klart att när det är mycket action så blir det ett ganska konstant högt ljud. Men precis lagom högt på min biograf iaf...det ska låta mkt när skyskrapor faller ihop :D

Visst var det högt, men jag upplevde det som att det var så många ljud samtidigt också som förstärkte min "ljudstress" :p Det är mycket möjligt att det helt enkelt var för högt i salongen vi satt, min audionomkompis tyckte jag skulle ladda ner en decibel-app till nästa gång ;)

kl

Såg Tucker & Dale vs Evil igår. Jag gillar egentligen inte sådana här filmer, lite tramsiga och så missförstånd rakt igenom. Men den var rätt underhållande och skön, plus att jag gillar verkligen han som spelar Dale :D Den når nog upp till en svag 3/5

kl

Som vanligt är jag, som är ointresserad av och i regel ogillar film, hemskt efter, men jag såg just The Green Mile. Skitsmart val efter att redan ha gråtit till Aftonbladets rapportering av dödsstraffet i USA.

Fast även utan det, så.
Och jag brukar tycka att allt som har med Gud och mirakel i fiktion är det dummaste man kan slänga in, och exakt vad som får mig att stänga av på en sekund.

Men det har hackats jävligt mycket lök här den senaste timmen eller så.
5/5 antar jag.
Om ni ursäktar ska jag nu hämta lite is till mina svettande ögon.

KL

Såg Man of Steel i går. Storslagen film, men trots att jag vet att det är oh så obligatoriskt, kan jag inte låta bli att störa mig en del på alla klichéer. Men en underhållande film för stunden!

I kväll ska jag se Känn ingen sorg!

Såg Skicka vidare eller Pass it forward som den heter på TV häromdagen, älskar den, tycker den är så underbar. Vet inte hur många gånger jag sett den men tröttnar inte! 4/5, eller... 5/5. Jag tycker den är klockren. :)

Silent Hill Revelation Ger den 4/5 tyckte den var bra, har man spelat spelet så känner man igen sig! Kunde varit längre och inte kännst lika "stressad"

The haunting in connecticut tyckte den var bra 4/5, läskig!

Kl

Jag såg The Aviator här om dagen, riktigt riktigt bra film! Satt fängslad och flög in på Google när sluttexterna rullade för att få reda på mer om Howard Hughes. Leonardo di Caprio är fenomenal i denna film! En klar 5a!

Känn ingen sorg- Gick på den med min håkan hatande kompis, som älskade den. Ett måste se om man tycker om svenska filmer, lite pinsamma situationer bara men sjukt bra. 5/5

Olympus has fallen - bättre än jag förväntat mig! Rätt brutal när de anfaller i början... 3/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 351
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 365
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka