Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Captain Phillips 4/5 - sympatierna för khattuggande individer fortsätter lysa med sin frånvaro.

Red 2 - inte riktigt lika bra som ettan (förstås) men bra underhållning och tidsfördriv. Många bra skådespelare som Helen Mirren, John Malkovich och Anthony Hopkins, för att nämna mina egna favoriter. Tack vare det så når den upp till en svag 4/5, manuset hade inte nått dit på egen hand :p

*Kl*

I måndags såg jag och min vad-det-nu-är Anchorman 2 - The legend continues. Vi såg 21.30-visningen i Malmö och det var bara vi två i salongen. Vardagsrum de luxe :D
Filmen var iaf rolig men lite knäpp. Den får 4/5.

Såg också Captain Philips, som så många andra här :D Riktigt riktigt bra, bästa jag sett på länge! 5/5

Frozen får år bara 2/5 av mig. Klippet som visades på julafton var det som var roligast i hela filmen typ...
Min sambo avkyde förresten alla sångscener, vilket var ju hela filmen så, inte så lyckat för honom :p

kl

Avslutade en toppendag med filmen Tucker & Dale vs. Evil, den är så himla bra! Kan nog se den hur många gånger som helst, tröttnar aldrig på humorn :D

5/5

knapp

Jag såg The Secret Life of Walter Mitty häromdagen. Höll på att ge upp efter 45 minuter men den blev bättre och bättre under andra halvan och jag var ganska nöjd i slutet.

Sammanvägt betyg: 3/5

*KL*

Såg "we're the Millers" för någon dag sen. Rolig komedi enligt mej, skrattade mycket till den plus att det hände ganska mycket :).
Skulle ge den 4/5.

*kl*

Såg The Wolf Of Wallstreet för ett litet tag sedan. Riktigt bra, välskriven och stundvis drypande rolig, men liiite för lång för min smak
4/5

Frozen 4/5 - Me like! :D

The Secret Life of Walter Mitty 3/5 - Såå seeg i början.. sen helt ok!

Lawless Brutal och välgjord film. Speciellt extra jättemycket bra prestation av Tom Hardy, lätt bästa skådespelaren i världen just nu. 4,5/5

Senast ändrad:

Kl

Såg Hundraåringen i söndags. Mysig och rolig, men inget speciellt tyckte jag. Ungefär vad man förväntat sig.
:)

Lawless Brutal och välgjord film. Speciellt extra jättemycket bra prestation av Tom Hardy, lätt bästa skådespelaren i världen just nu. 4,5/5

Skriver under på allt. :D Seriös crush på Hardy sedan länge, efter den filmen desto mer!

Har sett det senaste;
Hunger games (tvåan). Bra film! Gillade nog den mer än ettan. Tror jag. 4/5.
Hundraåringen. Lite besviken men ändå rolig film. Saknade myyyycket från boken! Dock mycket glad över att de lagt massor med pengar på den, kändes som den mest påkostade filmen i svensk historia? 3/5.
Hobbit - Smaugs ödemark. Lite besviken även här, har insett att Hobbitfilmerna inte är vad jag hade hoppats på. Tycker inte mängden animering i dvärgarnas stridsscener gör sig särskilt bra, den är ju mer humoristisk än väntat men jag hade nog hellre tagit mer seriositet än humor. 3/5.
Salt. Bra film! Spännande och lite annorlunda. 4/5.
Rock of Ages. Kul film, gillade att det var en musikal! Fantastiskt bra musik såklart. 3,5/5.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Födda-24