Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Upptäckte att min favoritserie fanns på Netflix så såg om den för 3dje gången :angel:

Ett hett tips till er som missat den, se Unsere Mütter, unsere Väter (Krigets unga hjärtan), en helt fantastiskt bra serie (3x90 min) om hur det var att vara på tyskarnas sida under andra världskriget. En solklart 5/5! Riktigt bra skådespel, snygga effekter, lagom tempo (aldrig tråkig, aldrig "hollywoodig") och helt stört fin berättelse.

Det är väl den som visats på SVT?

*Kl*

Igår var jag och min vad-det-nu-är på bio och vi såg Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Riktigt rolig film! Jag använder halvpoäng så den får 4,5/5.

Råkat se lite film senaste tiden... Vill man veta mer exakt vad filmerna handlar om får man googla, jag gillar själv inte för mycket spoilers. ;)

Your sisters sister - intressant och annorlunda drama. Jag gillar den! 3/5.
The Oranges (Livet på Orange Drive) - också ett lite annorlunda drama som kunde bli helfel men jag tycker den blev helrätt. Mysig, lite kaotisk, och plus för Hugh Laurie som jag verkligen gillar. 3,5/5.
The chronicles of Riddick - ganska intressant men kanske inte det bästa av skådespel. Action/sci fi med Vin Diesel. 2,5/5. Finns flertalet filmer om Riddick tydligen.
Iron Man 3 - jag älskar Iron Man och så även denna film. :D Action och one-liners, men det baserar ju sig på en tecknad serie och jag tycker de behåller den där overkliga touchen genom att totalt ignorera väldigt stora aspekter av personernas liv förutom det som är i direkt relation till Iron Man. Crush på Robert Downey Jr också. :angel: 4/5.
The Lone Ranger - besvikelse! Ungefär 2/3 är bra, men sen borde filmen ta slut. Mot slutet var jag mest förvirrad och det kändes som en enda vääääldigt lång scen... Drama/komedi/action, antagligen mest de två sistnämnda. Johnny Depp i huvudrollen och Disney står för produktionen. 2/5.
R.I.P.D - ganska skruvad actionkomedi (nästan lite scifi) på ett kanske outforskat ämne? Med Ryan Reynolds och Jeff Bridges, bjöd på många asgarv! 3,5/5.

Senast ändrad:

Åh, Your sisters sister såg jag också nyss, den var bra, tycker jag! Gillar både Emily Blunt och han vad han nu hette...

Kan rekommendera Laxfiske i Jemen med Emily Blunt också =)
och Darling Companion med han killen i Your sisters sister och hmm.. Diane Keaton, tror jag hon heter...

//r

Mark Duplass heter han. :) Älskar hans roll i Safety not guaranteed! Underbar film det med. :) Även jag gillar Laxfiske i Jemen (no shit?! :D).

kl

Eftersom jag är en jävel på att skjuta upp saker så har jag väntat x antal år med att se Tropa de Elite. Riktigt riktigt dumt av mig eftersom den var helt otroligt bra. 5/5 eftersom det är en av de bästa filmer jag nånsin sett. :love:

Såg också om Bronson häromdagen. Tom Hardys kanske bästa film. 5/5. Se den!

Ja, så heter han ju!

Åh, det verkar som om vi har lite samma filmsmak, vad kul! Safety not guaranteed har jag inte sett, men då är den kanske något för mig! Såg att du sett The Oranges också, den har jag funderat på att se, känns som om jag kan gilla den också då!

-------------------------------

Såg Fyra veckor i juni med Tuva Novotny häromdagen och gillade den verkligen. Annorlunda story tycker jag och väldigt fin. Lång, men inte tråkig, utan fin.

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka