Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Kl

Homefront och Captain Phillips
Inte min filmtyp egentligen men då dom fått bra betyg så gav jag dom en chans och dom var riktigt bra! Ger dom en varsin stark 4/5 .

kl

Såg Biutiful för någon dag sedan på svt, den grep tag. Den påminde mig om mitt ex, även om vi inte hade en tiondel av problemen de har i filmen så kunde jag verkligen relatera till skildringen av människor som försöker men som mest skadar varandra.

Såg The Grand Budapest Hotel också för några veckor sedan, tyckte väldigt bra om den. Finurlig och originell, skulle kunna se den fler gånger.

*kl*

Jag såg 47 Ronin för någon dag sedan + halva Pacific Rim. Såg även några sekunder av Riddick 2013.

47 Ronin tyckte jag personligen var en bra film men absolut inte den bästa. Den får en stark 3/5 med tanke på kvalitén och den fina storyn.
Nackdelarna var att dem skyndade för mycket med storyn, dialogerna kändes B-aktiga ibland och lite irritationsmoment.

Men om du vill se en fin japansk inspirerad film så kolla på den! Rekommenderas om du kan tänkas gilla en fantasy-samuraj film med snabb handling.

The Weight of Elephants Underbar kinematografi och bra skådespelare, särskilt de vuxna som inte talade så mycket men lyckas med att vara övertygande karaktärer ändå. Jag fattade mindre än hälften och satt och väntade på action nästan hela filmen ut :D Och inte förstod jag slutet heller. Är dom eller är dom inte??

Jag måste se den igen.

Någon som har tips om en lättsam feelgood-film att se när en bara har ont och vill tänka på nåt annat? Har både Frozen och The grand Budapest hotel men de ville maken också se så de får vänta till ikväll.

Don jon - 4/5, mest för blev så illa till mods, filmen var riktigt bra annars för jag fick mig en tankeställare och tycker det är sjukt att en kan bli så förbannat avtrubbad till verkligheten. Och Joseph Gordon-Levitt är kanon, såklart.

Iron man 3 - Åh, alltså den hade sina stunder. Men de andra två tycker jag är flera gånger bättre, så 3/5.

Ikväll blir det Love and other drugs tack vare tipset av @Emtherlia och i helgen förhoppningsvis Divergent!

@Flixon
Lite sen kanske men har du inte sett Darjeeling Limited, En oväntad vänskap eller Hotel Marigold så är det tre feelgoodfilmer att dra fram nästa gång du behöver.

The Amazing Spiderman 2

Tyckte den var riktigt bra, grym grafik och effekter samt. roliga dialoger- en riktig bra film som även skulle passa någon som inte gillar spiderman. Bra "acting" eller vad det heter- skådespeleri.
Enda nackdelen var väl att man blev så irriterad på människorna i filmen vid ett tillfälle.

4.5/5

Någon som har tips om en lättsam feelgood-film att se när en bara har ont och vill tänka på nåt annat? Har både Frozen och The grand Budapest hotel men de ville maken också se så de får vänta till ikväll.

För sent men ifall någon annan efterlyser en sån film; smurffilmerna är gulliga och lättsamma som definitivt passar på dåliga dagar! :D

Bridesmaids

Lite smårolig emellanåt, för övrigt en äcklig spyfest resten av filmen kändes det som (har väldigt svårt för sådant) och sjukt överhypad film. 1/5

Frozen

Hade höga förhoppningar på denna tack vare det extremt roliga klipp man fick se på Julafton, men sedan när jag tittade på filmen så var inte ens detta med ?!

Filmen för övrigt innehåller säkert 80% sång, alldeles för mycket för min smak. Den var lite smårolig på vissa ställen, och några korta konversationer sedan var det dags för sång igen. Typisk disneyfilm med andra ord. Jag gillar nog oftast Pixar bättre
2/5

Hairspray (2007)

Fick plötsligt lust mitt i natten att sätta på den och jag ångrar inte det ett dugg! En riktig feel-good film som får mig att vilja ta på mig en kort klänning och dansa :banana:Travoltas karaktär har blivit den mest realistiska karaktären i filmen och får mig att tänka "om hon kan, så kan väl jag också!" :D

Så även om det finns vissa ögonblick som man hummar eller rynkar pannan åt så är känslan man får av den så bra att jag ger den: 5/5!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 371
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband