Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg den igår, blev inte riktigt lika förtjust i den som i "Howl's", tyckte det var för lite kärlek :angel:, men en gullig historia iallafall! Tänkte se på "Uppe på vallmokullen" någon dag, en vän till mig tjatar alltid om att den är så vansinnigt bra så får väl ge den en chans också :D

Den är också bra :D Sevärd. Jag gillar inte Princess mononoke - för blodig för mig.

Jag var och såg Gone Girl i går kväll, helt förberedd på att bli jättebesviken då boken var så väldigt fantastisk. Det fanns dock ingen anledning till oro, utan de hade faktiskt lyckats riktigt bra med filmatiseringen och det är definitivt en film jag skulle rekommendera folk att se. Fast inte utan att ha läst boken först, för den är verkligen en upplevelse för sig själv... 4/5 får filmen i alla fall, med visst avdrag för att de inte riiiktigt fångade det spännande språket och för att skådespelet från Ben Afflecks sida var lite tveksamt emellanåt. Rosamund Pike var dock klockren från början till slut!

Jag är normalt sett ingen filmslukare men har plötsligt sett fyra filmer på fyra dagar(?!). Ibland är det dock ett bra sätt att lära sig mer om saker; jag ser gärna filmer "based on a true story" eller med en handling förlagd till olika historiska händelser. Sen har jag nog fått en liten Leo DiCaprio-obsession för tre av fyra sedda filmer har involverat honom.

I lördags: Blood Diamond från 2006, om inbördeskriget i Sierra Leone. Ville se något om västafrika med tanke på ebola-epidemin och kom att tänka på denna. Lite väl mycket action för min smak men vissa scener är väldigt gripande och jag gillar även att filmen har en love story men utan sex eller hångel.

Söndagens film: 12 Years a Slave. Alltså gud, den förtjänade verkligen alla sina Oscars. Djupt suggestiva scener i kombination med riktigt råa diton gjorde detta till en filmupplevelse utöver det vanliga. Och mänsklig ondska är så fruktansvärt jävla påtaglig och obegriplig.

Måndagens film: Titanic (:o). Det var det här med DiCaprio. Samt att jag ville se något romantiskt om goda människor som omväxling. Jag tycker faktiskt att det är en riktigt bra mastodontfilm, även om just DiCaprios karaktär är mer av en symbolisk utopi än en verklig person.

Dagens film (som jag såg med ett halvt öra samtidigt som jag researchat jämställdhetspolicys och -projekt inom högskolan... passande nog): The Wolf of Wall Street. Seriöst så störde kvinnosynen mig något enormt genom hela filmen. Fi faaan, det är svårt att inte hata män efter allt hämningslöst svinande man fått vräkt över sig i nästan tre timmar. Annars är jag lite besviken; tyckte att det var för mycket skrikande och grisande och för lite insyn i karaktärens inre värld.

Jag var och såg Gone Girl i går kväll, helt förberedd på att bli jättebesviken då boken var så väldigt fantastisk. Det fanns dock ingen anledning till oro, utan de hade faktiskt lyckats riktigt bra med filmatiseringen och det är definitivt en film jag skulle rekommendera folk att se. Fast inte utan att ha läst boken först, för den är verkligen en upplevelse för sig själv... 4/5 får filmen i alla fall, med visst avdrag för att de inte riiiktigt fångade det spännande språket och för att skådespelet från Ben Afflecks sida var lite tveksamt emellanåt. Rosamund Pike var dock klockren från början till slut!
Jag såg Gone Girl (Perdida, som den heter här) på bio häromdagen och jag hade rätt låga förväntningar och tyckte att filmen matchade dem rätt bra. Typ 2/5.

Affleck var alldeles likeable tyckte jag, inte alls som i boken.
Pike var alldeles för "galen kvinna" tycker jag.
Jag hade med mig min sambo som inte läst boken och han trodde ALDRIG, inte en enda gång i filmen, att Affleck skulle ha gjort något fel och han tyckte från första stund att Pike var jävla obehaglig och verkade konstig. När jag läste boken tyckte jag att det var en helt annan grej, karaktärerna växte verkligen fram; mannen som först ett jävla as för att sedan bli mer nyanserad, hon som vanlig, schysst tjej för att sedan bli tokig brud. När man i boken fick veta att hon levde och bara jävlades tänkta jag "HA!, rätt åt honom!" för jag tyckte verkligen att han var asig och sympatiserade med henne. I filmen? Verkligen inte. Platta, uppenbara karaktärer. Så därför får den en stor fet :down: av mig.

Jag var på bio och såg Två dagar, en natt härom veckan. Bortsett från att jag har väldigt svårt att sitta still så länge som en genomsnittlig spelfilm varar och blev oerhört rastlös, var upplevelsen bra. Huvudrollsinnehavaren gjorde ett lysande jobb och var mycket trovärdig som tidigare deprimerad och sjukskriven kvinna som slåss för sitt jobb. Mitt utlåtande: Se!

Något jag verkligen, verkligen vill se är The grand Budapest hotel, jag har verkligen älskat allt jag tidigare sett av Wes Anderson. Fast den måste väl ha slutat gå på bio vid det här laget?
/Efter

Även jag har sett Gone Girl. Jag har inte läst boken så har inget att jämföra med men jag gillade filmen! Jag kunde sympatisera med båda sidor så att säga, även efter att ha sett hela filmen.

I förra veckan: aleficent
5/5 Angelinas bästa film, bara älskar den helt och hållet. Man fick sig en tankeställare om den "vanliga" tecknade Törnrosa.

Såg idag: Förr eller senare exploderar jag

4/5 Wow, längesedan jag blev så berörd av en film. Vet inte heller riktigt varför, kanske för att den känns äkta? Både skådespelet och känslorna. Sen var den manlige skådespelaren mycket trevlig att titta ;)

Lucy - Full fart genom hela filmen, det är verkligen inte en lugn sekund! Det finns tydligen inte heller tid över att fylla i alla logiska luckor, men det gör inte så mycket. Bäst i hela filmen är Morgan Freeman som pratar vetenskap, hjärnporr :love:
3,5/5

Såg X-men: Days of future past igår. Har alltid gillat X-men (även om 2an var en sjuk besvikelse) och denna överraskade mig verkligen! Hade låga förväntningar och tänkte bara slö-se den medan jag tecknade men jag satt som förtrollad. Så bra! Stark 4/5!

Kom på att jag även sett Winters Tale, det var två timmar jag inte kommer få tillbaka. Riktigt dålig, jag satt hela filmen och hoppades att den skulle bli bättre men slutet var riktigt jävla uselt (hästen i filmen var fin dock). Och Colin Farrels frisyr i denna filmen borde förbjudas och raderas från mänskligheten. 0/5

Såg precis klart The Da Vinci-kode och jag är lika kär som vanligt. När jag blir stor ska jag bli Robert Langdon. 5 av 5 toasters helt klart!

Såg Fury på bio i helgen, den var riktigt bra. Brukar vanligt vis inte kolla på krigsfilmer men denna var helt klart sevärd, kändes inte alls som att det hade gått över 2 timmar när filmen var slut. 5/5

Jag såg precis The Normal Heart som handlar om HIV/AIDS krisen under första halvan av 80-talet. Det är ett stort antal skickliga skådisar med i den bla Mark Ruffalo, Jim Parsons, Julia Roberts, Matt Bomer. Den är riktigt bra, och jag ger den 5/5.

Interstellar
Årets bästa film? Storslagen och med en twist!
Alla i sällskapet blev förtjusta!

4.5/5

Annabelle

Blev skrämd x antal gånger (brukar vara rätt hårdhudad) rätt förutsägbar dock, som alla skräckisar.

3/5

The conjuring
Helt okey film, dock inte så läskig som jag hade tänkt mig. Hade nog lite för stora förväntningar på denna film då jag hört en hel del om denna.
3/5

The Bling Ring. Trodde den skulle vara bra men den var tom mycket bättre än jag väntade mig, och spännande! :)

5/5 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka