Vad signalerar Bukes nicks?

Sv: Vad signalerar Bukes nicks?

Mitt nick är kort och gott min unghästs namn.
Född och uppvuxen här och döpt av mig:)
Att han fick heta Quiss var för att jag hade absolut inte den blekaste aning om vad jag skulle döpa honom till.
Hade hundra namnförslag innan han föddes, men inget passade riktigt.
Så i min ide'torka så slog jag ihop stoet och hingstens namn. Queen och Kris blev helt enkelt Quiss:)

Mitt nick har jag haft i "100 år" och det kommer ifrån en saga jag skrev på svenskan i typ 7an.
Sagan handlade om pulkaskurken, bäveroverallen, en galen dansk kung och ett gäng krigande polacker osv.
Pulkaskurken var egentligen ganska snäll som gjorde allt i sin makt för att skydda den danske kungen, ink att stjäla en pulka som var universalverktyget i kombo med en gammal öltunna i ek för att skydda kungen från polackerna.

Min saga blev väldigt omtalad bland lärarna och spred sig till eleverna och efter det var jag pulkaskurken och det har liksom hängt kvar.
Pulkaskurk eller bäveroverall har dessutom varit perfekta nick för det finns ingen annan som haft dem :p

Yepp jag har livlig fantasi, men jag fick iaf mvg på min saga :D

Ja jag avslöjar ju mig oftast men har en och annan gång fått ovett för att jag som man inte ska tro att kvinnor si o så...hehe

Ja, både voff och Dobbis låter som riktiga hundmänniskor :)

Så är inte fallet här. Jag reggade mig för att jag fastnade i "Tant och gubbtråden till häst" i hästforumet för flera år sedan. Råkade bara ha hund. Nu är hästarna lagda på hyllan sen ett par år och Mira "Voff" har gått över regnbågsbron. Nu är jag "bara" en lycklig hundägare till en liten flamstratt vid namn Frasse...som även fått bli min Avatar...tog mig några år att skaffa en sådan ;)

Minou...

*tiotecken*

Vilket härligt namn!!!!
Tänker faktiskt lite på Tintins Milou....lite av en idol här hemma.

Och tusen gånger bättre än Margot som var en räpa till syslöjdlärare som jag hade i högstadiet :D

Mitt nick har jag haft i "100 år" och det kommer ifrån en saga jag skrev på svenskan i typ 7an.
Sagan handlade om pulkaskurken, bäveroverallen, en galen dansk kung och ett gäng krigande polacker osv.
Pulkaskurken var egentligen ganska snäll som gjorde allt i sin makt för att skydda den danske kungen, ink att stjäla en pulka som var universalverktyget i kombo med en gammal öltunna i ek för att skydda kungen från polackerna.

Min saga blev väldigt omtalad bland lärarna och spred sig till eleverna och efter det var jag pulkaskurken och det har liksom hängt kvar.
Pulkaskurk eller bäveroverall har dessutom varit perfekta nick för det finns ingen annan som haft dem :p

Hahahaha.......du är ju hur vriden som helst!!!
Nu förstår jag varför du har 2 skägg, de klär dig :D

Om du red på Henriksberg hos Sven o Märta eller bara vill se bilder på Märta till häst så hoppa med i gruppen.
Den heter Vi som red hos Sven o Märta på Stall Henriksberg.

Dom där barnen tycker jag att jag har sett länge!

Dom är väl fullvuxna vid det här laget!

Nästa generation har tagit vid.

Den visades på högstadiet iaf här i Uppsala, en isländsk film. Där säger de bland annat "Tungur knivur" vilket jag och min syster tyckte var hysteriskt roligt :D Jag kallas för Ninna normalt och när vi anammade de där ur-en så blev det Ninnurur :D Syster fick heta Ciurur (Cia). Ja, vi har ganska kass humor ibland :angel:

haha, nej det hade jag aldrig gissat på :p Kul att veta bakgrunden!

Wow! En sån bra story till nicket! Blir sjukt nyfiken på sagan. Har du kvar den?

Jag tog mitt eftersom min man alltid fnissat åt att jag envisas med tumvantar... och han brukar säga "du och dina mittens!".
Älskar att köpa tumvantar, och att använda dem. Jag har försökt med fina handskar som skall platsa när jag är jobbklädd, men näää... det funkar bara inte :). Så jag hänger kvar vid dem än!

Jag tror hon menar barnen på min avatar. Niceperson in person är minst sagt spejsad.

Jag tog mitt eftersom min man alltid fnissat åt att jag envisas med tumvantar... och han brukar säga "du och dina mittens!".
Älskar att köpa tumvantar, och att använda dem. Jag har försökt med fina handskar som skall platsa när jag är jobbklädd, men näää... det funkar bara inte :). Så jag hänger kvar vid dem än!

Jag erkänner att det tog mig alldeles för lång tid att förstå att ditt namn inte betydde "mellan höger och vänster". Särskilt med tanke på din avatar! :o

Jag tror hon menar barnen på min avatar. Niceperson in person är minst sagt spejsad.

Åh, jag missade detta. Mitt avatarobjekt är också äldre än när fotot togs, om jag ska vara ärlig. Jag visste inte att realtid var ett krav, måste genast uppsöka objektet och montera trådlös webbkamera. Så här kan jag ju inte ha det?! :nailbiting:

Jag har ingen aning om ifall jag känner Niceperson eller inte, men jag känner i vilket fall inte internetidentiteten. Jag känner dock personer som lätt skulle kunna anta en sådan internetidentitet. Jag roar mig kungligt! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka