Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 999
  • Visningar Visningar 62 028
Status
Stängd för vidare inlägg.
:wtf: Hutlösa priser! Rätt åt dom som röker :angel:
Jag letar födelsedagspresent åt en person å vet inte vad jag ska köpa men kom på att hon rökte men hon får fan köpa sina cigg själv :p
Hon får en chokladcigaretter istället :D
Eller har någon tips på något bättre :arghh:
Ett gott te eller kaffe kanske? Och en ask fina praliner till kanske. Finns ju mycket gott att köpa vid te & kaffe handel.

• Gilla
Reactions: MM
Okej, NU ska jag äta lunch. Blev att göra klart en mössbeställning jag hade fått på en av marknaderna.

Jag måste baka, brödet är slut men mjöl har jag gott om, sisådär 50 kilo lätt lagerskadat där det regnat lite på påsarna men mjölet är felfritt så dags att göra slut på det partiet. Jag gör nog scones på bagerirecept för dom är skrivna för 2, 50 eller 200 kilo mjöl. :p
Och, nej, jag tänker INTE ta 50-kilossatsen utan 2-kilos. :D

ina_dance5.gif

Grattis på din dag @Asko :banana:

@Asko Grattis på födelsedagen :D

Grattis @Asko!

Frukost intagen. Idag ska vi på julklappsjakt och sen ska jag baka saffranslängder!

Tack alla!! :love:

Grattis din lilla skitunge @Asko hoppas att du får en så perfekt dag som du förtjänar älskade fantastiska vän! :love:
Welcome to the dark side @Asko :devil: :love::love::love::love::love::love:
Tack fina fina ni!! :love::love::love:

@Asko nämen fyller du år? :D HIPP HIPP HURRA PÅ DIN DAG! :D :D
Japp! :D Och Tack! :love:

Jag måste baka, brödet är slut men mjöl har jag gott om, sisådär 50 kilo lätt lagerskadat där det regnat lite på påsarna men mjölet är felfritt så dags att göra slut på det partiet. Jag gör nog scones på bagerirecept för dom är skrivna för 2, 50 eller 200 kilo mjöl. :p
Och, nej, jag tänker INTE ta 50-kilossatsen utan 2-kilos. :D

Vilket märke på mjölet undrar en nyfiken :p

:wtf: Hutlösa priser! Rätt åt dom som röker :angel:
Jag letar födelsedagspresent åt en person å vet inte vad jag ska köpa men kom på att hon rökte men hon får fan köpa sina cigg själv :p
Hon får en chokladcigaretter istället :D
Eller har någon tips på något bättre :arghh:

Eftersom jag själv är rökare så inom det området kanske jag kan ge tips:
En rolig tändare? jag fick en med kompass på en gång (påfyllningsbar givetvis annars kan det vara tycker jag) och en flaska gas.
En gång fick jag en som ser ut som en toa, lågan kommer i muggen och man trycker uppe vid spolknappen med hälsning av den jag fick av "röka är skit" ;)
https://fyndiq.se/sport-fritid/tobakiana/tandare/#7172827-usb-tandare-lighter-uppladdningsbar
Den hade jag gillat.

Rolig/stor/ful/praktisk askkopp, kulan modell väntar jag på att hitta/få.
Vantar ev. smartphonevantar som rökare fryser man jämt om fingrarna.

Övriga saker, hur nära relation har ni, ålder osv?
Någon favorit färg, hobby?

Senast ändrad:
Apropå rökning så under min uppväxt rökte kompisens föräldrar men det var bara en i syskonskaran av 4 som började röka, jag har aldrig tagit ett bloss och avskyr allt vad rökning heter och faktiskt tvekar att ens släppa in nån som röker. Den som försöker tända en cig härinne åker ut direkt! :cool:

Eftersom jag själv är rökare så inom det området kanske jag kan ge tips:
En rolig tändare? jag fick en med kompass på en gång (påfyllningsbar givetvis annars kan det vara tycker jag) och en flaska gas.
En gång fick jag en som ser ut som en toa, lågan kommer i muggen och man trycker uppe vid spolknappen med hälsning av den jag fick av "röka är skit" ;)
https://fyndiq.se/sport-fritid/tobakiana/tandare/#7172827-usb-tandare-lighter-uppladdningsbar
Den hade jag gillat.

Rolig/stor/ful/praktisk askkopp, kulan modell väntar jag på att hitta/få.
Vantar ev. smartphonevantar som rökare fryser man jämt om fingrarna.

Övriga saker, hur nära relation har ni, ålder osv?
Någon favorit färg, hobby?

Min extramamma, fyller 66 år, eget städföretag så inget sånt utan kanske mer känsla av lyx utan att vara för dyrt. Kostar gärna på för rätt sak. Kände dock inte att cigg var rätt pryl för det men det visste jag hade kommit till användning iaf :p
Dom har hundar, 4 st, och husbil. Röker i bilen. Kanske någon doftgrej?

Apropå rökning så under min uppväxt rökte kompisens föräldrar men det var bara en i syskonskaran av 4 som började röka, jag har aldrig tagit ett bloss och avskyr allt vad rökning heter och faktiskt tvekar att ens släppa in nån som röker. Den som försöker tända en cig härinne åker ut direkt! :cool:

Alla jag känner har sån respekt att dom vet var dörren är och går ut och röker. Rökare är välkomna, men ciggen tänds utomhus. Precis som jag inte gillar snus. Men min syrra är välkommen i huset ändå trots att hon snusar. Så länge det inte märks av att hon gör det dvs. Sköter det.

Nu är du snäll, jag fick ett spel när jag hade besök som tände ciggen innanför balkongtröskeln.
Ungefär exakt hur glömde man bort att tänka där liksom?? :banghead:
Ja det blåser på västkusten men det finns stormtändare för f*n och kan man inte tända kan man vara utan ett bloss.

Min extramamma, fyller 66 år, eget städföretag så inget sånt utan kanske mer känsla av lyx utan att vara för dyrt. Kostar gärna på för rätt sak. Kände dock inte att cigg var rätt pryl för det men det visste jag hade kommit till användning iaf :p
Dom har hundar, 4 st, och husbil. Röker i bilen. Kanske någon doftgrej?

Doftgrej hade jag inte vågat, men jag är själv känslig för sånt och alla uppskattar olika och jag tänker med att det kan uppfattas om elakt om det är fel person.

Tidningsprenumeration (kul kommer ju flera gånger och en del har fina premier ingår)
Vara hundvakt och skicka dem på en liten övernattning. (där finns ju spann från tält till slott)
Husbil:Ponco (göra egen inte svårt?), skönt på sommarkvällar sitta ute och röka och ha en mysig.?
Fleecefiltsfilt, handsticka själv. Jag skulle vilja göra men himmel vilken katastrof det skulle bli men såå fina och blir ju lite personligt med..
Någon trevlig belysning, solcellsdriven bordslampa?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag hittade ett inlägg med en... Pinne, typ. Är det någon som vet vad sjutton den här gröna pinnen som armeringsnätet vilar på kallas...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
501
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Det finns flera anatomiskt utbildade här, så jag hoppas på svar... Frågan är: Sitter det något ligament/-fäste på båtbenet (i handen)...
Svar
3
· Visningar
316
Senast: ameo
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 78 79 80
Svar
1 584
· Visningar
54 250
Senast: Mirre