Vad gör vi? Del CCXIII

Vi skulle egentligen ha åkt till stugan idag men sambon fick inte ledigt på klämdagen. Tur var kanske det, för en hel renhjord har, enligt vår väderkamera, parkerat sig på tomten, varav en handfull kalvar. 😍 Det har varit väldigt blåsigt på kalfjället så de har nog sökt skydd hos oss.
Var har ni stugan? Om du vill svara så klart!

En rätt ny bekant typ 1,5 km bort hörde att vi har mkt att göra, bla klippa gräs. ”Klippa gräs är terapi för mig. Jag kommer om en kvart!”
Han puttrade hit med sin klippare. Så nu klipper han gräs och sambo kör trimmer. Vilken jäkla hjälte! 😍
Tur vi har rabarberpaj och iste han kan få efter!

Funderar även på utemöbler till den andra uteplatsen, den är kopplad till mitt vardagsrum och är tom så det vore trevligt med utemöbler där också. Tänkte på en soffa eller något och tittade på utemöbler förra helgen i Jysk, Rusta och Clas Ohlson. Men hittade inte riktigt något som kändes rätt. Uteplatsen är ca 2,4x4,5 meter så det borde inte vara något större problem att hitta något lagom passande. Tänkte på något mjukt som går att ligga ned i 🤔

Jag var tydligen helt slut idag (och igår?!) så kom upp ur sängen så sent att jag var helt utsvulten och hade förlorat en massa viktiga timmar. Nu är det sol ute men också granne ute. Borde passa på ändå för detta jädra lite varmt--->regn nästa dag---> molnigt nästa dag gör mig helt galen... Går knappt att vänja växterna vid att vara ute och använder fortfarande min (dock tunna) vinterjacka de flesta dagarna och jag är varm av mig:arghh:

Har ställt ut en myrdosa på uteplatsen och ser att de små myrorna har full trafik på "trafikleden" nära den, hoppas att de hittar den 😈
De hade ju grävt upp uteplatsen och i år lagt på nya plattor men vi hade problem med såna myror förut och nu verkar de ha hittat tillbaka igen :meh: Hoppas på att kunna mota dem i grind nu!

Sitter på jobbet och känner mig både helt förvirrad och som en nybörjare. :bag:
Har sovit jättedåligt inatt igen, börjar bli för ljusa nätter för mig nu och i helgen ska jag ju dessutom jobba nätter och försöka sova på dagen, hemska tanke! Har bara persienner i sovrummet och har inte hunnit få upp mina mörkläggningsgardiner ännu pga foten. Måste sätta upp gardinstång först och har ingen trappstege här. :meh:

Varit ute med hundarna några gånger och tittat till hästarna. Höll på smälla av när jag skulle betala för morötterna de skulle få, 18 kr för ett kg! 😲

Varit på familjelunch, klarade av att stanna i två timmar tack vare min yngsta kusin 😅
Jag känner mig som en alien och passar inte in med ett gäng svenssons som lever vanliga liv med sina ungar.
Sticker ut med mina svarta kläder, svarta smink, tatueringar och normavvikande livsstil och har absolut ingenting att prata om med någon.

Kaka nummer ett i ugnen. Skönt med öppen planlösning så jag kan göra mer än en sak i taget :D

1000028948.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 578
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
670
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 588
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka