Vad ska jag ge honom..

Emmah.S

Trådstartare
..så att han får i sig sina alger. Har köpt hem Carrageen till hästen. Började ge i lördags och NEJ han var verkligen inte alls spciellt impad. Är nu uppe i 3,5 dl morgon och kväll (ska ha 1,4 L morgon och kväll)..om jag hand matar honom och har i typ 2 gigantiska morötter. Har provat med betfor, Krafft Pony och mörk sirap men ICKE!

Nu alla ni som ger/gett era hästar detta, hur har ni fått dom att äta det när dom inte velat???!!!
Hur gjorde ni ökningen? Har jag kanske gått för fort fram, han åt självmant när han fick typ 2 dl MoK...fattar inte varför dom ska måsta ha så mkt...*suck*

Sv: Vad ska jag ge honom..

Jag hade provat att minska ner givan igen. Se även till att det inte finns något annat foder tillgängligt tex hö, halm, innan han ätit upp algerna. Öka sedan dosen långsamt.

Har själv brottats med Carragen en gång i tiden och det fungerade för mig. Lycka till!

Haha min häst var verkligen inte heller impad av carragen algerna.
Vi blandade ut dom med fibergi och det han med på. :D

Jippie! Fick ta betfor av syster. Först tyckte han det fortfarande var äckligt men så märkte jag att om jag inte blandar i något annat än alger i betforen så äter han det som aldirg förr! Skönt!!!!

Liknande trådar

Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Är det någon somprovat ge Pavo Nervkontroll som foder? Har det haft nån effekt på en stressad nervös häst? Eller har nån anna nåt tips...
Svar
6
· Visningar
2 212
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Hej Sedan förra söndagen (8 dagar nu) har min Nordsvensk haft diarré. Han får 1 dl betfor som jag blöter till honom och ger morgon och... 2
Svar
26
· Visningar
5 358
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 316
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka