Bukefalos 28 år!

Vad ska jag ge honom..

Emmah.S

Trådstartare
..så att han får i sig sina alger. Har köpt hem Carrageen till hästen. Började ge i lördags och NEJ han var verkligen inte alls spciellt impad. Är nu uppe i 3,5 dl morgon och kväll (ska ha 1,4 L morgon och kväll)..om jag hand matar honom och har i typ 2 gigantiska morötter. Har provat med betfor, Krafft Pony och mörk sirap men ICKE!

Nu alla ni som ger/gett era hästar detta, hur har ni fått dom att äta det när dom inte velat???!!!
Hur gjorde ni ökningen? Har jag kanske gått för fort fram, han åt självmant när han fick typ 2 dl MoK...fattar inte varför dom ska måsta ha så mkt...*suck*
 
Sv: Vad ska jag ge honom..

Jag hade provat att minska ner givan igen. Se även till att det inte finns något annat foder tillgängligt tex hö, halm, innan han ätit upp algerna. Öka sedan dosen långsamt.

Har själv brottats med Carragen en gång i tiden och det fungerade för mig. Lycka till!
 
Sv: Vad ska jag ge honom..

Haha min häst var verkligen inte heller impad av carragen algerna.
Vi blandade ut dom med fibergi och det han med på. :D
 
Sv: Vad ska jag ge honom..

Jippie! Fick ta betfor av syster. Först tyckte han det fortfarande var äckligt men så märkte jag att om jag inte blandar i något annat än alger i betforen så äter han det som aldirg förr! Skönt!!!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 880
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Förlåt men jag orkar inte leta i alla inlägg om loppfrön, kanske någon vill vara snäll och svara ändå. Jag har en häst, relativt...
Svar
8
· Visningar
2 707
Foder & Strö Hej! Min dotters ponny tappade hull och gick ner ordentligt i vikt under december månad. Hon tappade helt överlinjen. Seden fick hon...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 656
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 862
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp