Vad ska jag göra med all banan?

Friterad banan med glass och lite sirap är gott!
Eller rulla i choklad, på med kokos och in i frysen :up:

Själv fryser jag in skivor och mixar, men det har redan nämnts. Kan dock meddela att en mixad fryst banan och en Propud choklad blir en jävligt god och chokladig mjukglass. Lite vätska i det så har du milkshake. Smakar inte sådär konstigt som en del nyttigheter utan är rätt likt the real deal :)
 
Avkommans far vägrade äta vispad grädde så tårtor bestod av vispad grädde blandad med lika mycket mosad banan (utöver tårtbotten) o dekorerades med burkmandariner.:d
 
Skiva bananer, doppa i smält choklad och frys in :d, blir som lite nyttigare after dinner glass :).
 
Jag brukar baka bananmuffins om jag får över. Har inget särskilt recept till hands men finns en uppsjö om man googlar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 860
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 817
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 198
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vårföräldrar 2024
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp