Vad ska jag göra med min häst?

Beckie

Trådstartare
Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast.

Min situation ser ut såhär:
Jag pluggar i Uppsala, dvs knapert både med pengar och med tid. Tar fullt studielån + bidrag så får ut ca 8600 i månaden, vilket jag klarar hyran på + mat och att unna mig lite saker också. Jag har även en häst som står i min hemstad ca 60 mil från Uppsala vilket har gjort att jag hyrt ut honom under ett års tid. Nu meddelar fodervärden att hon inte längre kan ta hand om min häst vilket gör att jag nu har ett problem som måste lösas. Hästen är 19 år, gammal travare som har haft ganska svårt med galoppen och har använts mest som skogsmulle. Han har varit en härlig individ att umgås med och vi har haft både nederlag men även många härliga stunder ihop.

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska ta med honom till Uppsala. Ordna med transport upp, fixa stallplats och allt det där. Jag har ingen bil vilket gör att jag måste ta bussen eller cykla. Detta gör att jag inte har den möjligheten att ha hästen ståendes allt för långt från stan och dessa stall kostar även därefter. De är jättefina och det ingår mycket i hyran som gör att jag inte är beroende av varesig lunchningar, in och utsläpp eller foder och strö. Jag tror att jag hade klarat av att hålla honom så men då hade jag bara kunnat lägga pengar på mat , hyra och stallhyra vilket gör att jag inte har någon budget över för något annat, tex oförutsedda utgifter. Jag har förvisso ett sparkonto med en buffert som jag såklart kan ta av om det sker något akut men det känns inte bra att inte ha några marginaler alls. Dessutom kommer jag inte ha den tiden med honom som krävs då jag inte bara har plugget som tar tid i mitt liv i Uppsala.