Vad ska jag göra med mina älsklingar?

A

Atalantha

Jag och sambon separerade igår och jag ska flytta till min pappa. Tillsammans hade vi 3 katter och 2 hundar. Trots att bara ena hunden var min verkar det som att hans flyttar med mig också då han behöver lite tid och komma på fötter. Jag kan inte ta med mig katterna (dom var våra gemensama, men blir mina nu) så dom ska bo kvar hos sambon. Men därefter vet jag inte vad jag ska göra.. Han är en verklig djurälskare men har inte just nu tid och ork att lägga den tid som dom behöver. Jag har min aningar om att det kommer skjutas upp lite med lådrensning, glömmas kloklippning osv. Absolut inte så att dom kommer lida, det vet jag. Men det är ändå för lite för att hålla i längden (enligt mina kriterier, är ganska noggrann). Om hans hund dessutom flyttar med mig kommer han spendera mindre tid hemma.

Katt nr ett är en kastrerad honkatt på 4 år. Det finns 2 sidor av henne, antingen bestämmer hon eller så försöker hon bestämma hela tiden. Kärleksfull, kelig och väldigt charmig! Inte farlig öht, absolut inget sådant men hon kan vara kinkig.

Katt nr 2 är också ca 4 år och har hämtats av mig från en äldre kvinna som levde i misär (vanvård). Han har svårt att hålla vikten, har Gingivit, fet päls och vårtor på trampdynorna. Han är osäker bland nytt folk men i övrigt otroligt kelig och kärleksfull.

Katt nr 3 (vi tror ca 6 månader) har vi bara haft sedan 1/11, hittekatt vi misstänker sommarkatt. Fortfarande okastrerad. Även han väldigt kelig, har ett stort matintresse.

Finns det någon möjlighet att hitta ett BRA hem till dessa underbaringar? Allra helst tillsammans, men ingen skulle ju passa som ensamkatt. Hur ser det ut på marknaden? Jag är totalt livrädd för att sälja djur och ffa katter. Jag har alltid sagt att katt nr 2 ska aldrig behöva komma till ett nytt hem, han får somna in. Men nu är dom ju 3 och jag överväger att låta dom somna in för deras egen skull, men samtidigt vill jag inte gå miste om att hitta ett bra hem till dom. Jag vet egentligen inte vad jag vill ha ut av tråden, mer än att jag verkligen inte vet om jag vågar sälja :(
 
Sv: Vad ska jag göra med mina älsklingar?

Måla inte fan på väggen !

Även om han inte är lika noggran som du så tror jag att det är bättre och du har bättre kontroll att de är hos honom än hos någon helt främmande. Han kanske tvärt om mot vad du tror kommer att ta hand om kissarna bättre än ngnsin.

Hur länge tänker du bo hos din pappa ?
 
Sv: Vad ska jag göra med mina älsklingar?

Måla inte fan på väggen !

Även om han inte är lika noggran som du så tror jag att det är bättre och du har bättre kontroll att de är hos honom än hos någon helt främmande. Han kanske tvärt om mot vad du tror kommer att ta hand om kissarna bättre än ngnsin.

Hur länge tänker du bo hos din pappa ?

Jag tror faktiskt jag målade fan på väggen, kände nästan efteråt att kanske var jag lite väl negativ.. Jag som brukar vara positiv :o

Ja det är faktiskt sant. Jag vet också att han är ärlig och att han aldrig skulle skada ett djur, aldrig någonsin. Och jag kan hela tiden få veta hur det är med dom :love: Ja kanske, man kan hoppas att det hamnar bland "ordna upp sitt liv".

Vet inte hur länge än, men åtminstone några månader. Det finns en chans fram i tiden att han och jag hittar tillbaka till varandra, men det är inte alls säkert. Framtiden får utvisa det. Jag siktar ju på egen lägenhet men måste själv komma på fötter innan jag börjar söka.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 116
Senast: Sel
·
Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 693
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 981
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp