Vad ska jag göra med mitt liv?

Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Vaddå :crazy:?

Mitt liv fungerar alldeles utmärkt. Jag får all hjälp jag behöver. Kunde inte be om mer hjälp! Men jag har sett till att få den också. Det var inte som att dom knackade på min dörr en dag och sa att dom skulle hjälpa mig.
Jag har fått kämpa för hjälpen och nu har jag hur mycket hjälp som helst :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

För att jag helt enkelt inte har lust.
Härlig inställning. Jag är i princip samma situation som dig, men jag söker arbete. Jag har varit sjukskriven under längre perioder och jag kommer säkert att bli sjukskriven någon gång till under mitt liv. Något jag har lärt mig under den här tiden är att jag behöver ett arbete för att kunna fungera i vardagen, kanske inte under den svåraste depressionen, men för övrigt. Praktik gör egentligen bara att jag släpar fötterna efter mig, men ett arbete, där jag får ta lite ansvar och känna att jag tjänar egna pengar som jag gjort mig förtjänt av, det hjälper mig framåt. Jag sitter ofta och har ren panik över min situation, att det inte finns någon som förstår mig, men jag försöker. Alla har vi olika behov och vissa fungerar bättre i en praktik osv.

Mitt råd till dig är att du åtminstone försöker att göra något som hjälper dig framåt, vilket också är råd som du fått tidigare och verkar ha struntat i. Du skulle säkert kunna göra något av din bloggkarriär om du vill, men du saknar driv och motivation. Och angående den bloggkarriär du har/haft, så är det inte till din fördel för övrigt. Att lägga upp en Vlogg där du är hög på medicin, ser väldigt illa ut och potentiella arbetsgivare googlar. Jag har inte läst din blogg, men om det är den minsta lik dina inlägg här på buke så gör det dig inte heller attraktiv någonstans. Det är sådant man måste tänka på. Och inte bara arbetsgivare googlar, men du har säkert koll på att både AF och FK gör det i vissa utsträckningar.

Vi kan inte hjälpa dig när du inte vill ha hjälp.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

För att jag helt enkelt inte har lust.

Och då är vi där igen. Du vill få till en förändring i ditt liv och då måste du göra saker du inte har lust med. Du måste göra saker som känns skitjobbiga under ett antal veckor tills du anpassat dig mentalt och fysiskt eftersom du följt minsta motståndets lag i så många år.

Du vill ha hjälp men för att någon, privatperson, företag eller myndighet, ska kunna hjälpa dig måste du kunna berätta VAD du vill ha hjälp med. Vilka hjälpmedel behöver du för att komma ut i någon form av daglig sysselsättning? Varken vården eller AF kommer att orka gissa sig fram, det krävs att du är aktiv också.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Du har inte lust med nånting. Du vill inte jobba, du vill inte plugga, nu fick du chansen hänga med på en sån där träff där du har möjlighet att komma ut, träffa nya människor med liknande problematik (även om det inte är sjukdomsinriktat), få höra vad som hjälpt dem. Få träffa personal som kan hjälpa till med myndigheter vid behov. Men du har inte lust.

Jaså, har jag inte? Har jag sagt det? Jag vet inte att jag har sagt att jag INTE vill jobba eller INTE vill plugga. Det jag däremot har sagt är att jag VILL både plugga och jobba. Antingen läser du oerhört fel (med flit?) eller så förstår du inte vad jag skriver.

Anledningen till varför jag inte vill följa med whwycd är personlig.


Du har fått hikikomori-hjälp och de åkte HEM till dig och hämtade dig men du hade inte lust med det heller.

Nej, riktigt så var det ju faktiskt inte. Dock är det också personligt.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jo, tyvärr måste man ofta ha pluggat för att kunna få ett jobb. Kom på vad du vill göra! Kolla KY-utbildningar, Komvuxutbildningar, allt. Du hittar säkert något :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Var bor du? Vi söker en timanställd på mitt jobb, med fasta dagar i veckan (4 timmars arbetspass). Lång inskolning (sex veckor) så att du blir riktigt varm i kläderna innan du börjar jobba ensam (man jobbar endast ensam ett arbetspass i veckan). Krävs ingen utbildning.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Härlig inställning.

Nej, kanske inte. Men jag har som sagt mina personliga orsaker till varför jag inte följer med whwycd.


Mitt råd till dig är att du åtminstone försöker att göra något som hjälper dig framåt, vilket också är råd som du fått tidigare och verkar ha struntat i. Du skulle säkert kunna göra något av din bloggkarriär om du vill, men du saknar driv och motivation. Och angående den bloggkarriär du har/haft, så är det inte till din fördel för övrigt. Att lägga upp en Vlogg där du är hög på medicin, ser väldigt illa ut och potentiella arbetsgivare googlar. Jag har inte läst din blogg, men om det är den minsta lik dina inlägg här på buke så gör det dig inte heller attraktiv någonstans. Det är sådant man måste tänka på. Och inte bara arbetsgivare googlar, men du har säkert koll på att både AF och FK gör det i vissa utsträckningar.

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på detta. Det jag skriver i min blogg är liksom både sånt jag skriver här och andra saker. Jag är ju väldigt öppen och ärlig och det är tydligen intressant att läsa om (ja, jag förstår inte själv hur någon kan tycka min blogg är roande, men tydligen finns det dom som tycker det). Vloggen där jag är "hög på medicin" var mest för att få en rolig rubrik. Om nu AF/FK/arbetsgivare eller vad det nu kan vara, googlar och ser detta så finns det ju ändå en väldigt bra förklaring till allt. Jag tror inte någon skulle se mig som en missbrukare direkt. Men som sagt, googlar man får man ju också svar på hur jag har det och jag är ärlig med det.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Då verkar du ha ett väldigt tråkigt jobb :P jag struntar inte i att följa med för att "det kanske är tråkigt", utan jag har en personlig anledning.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

:crazy: Vad nu?
Men ok, då räknar vi med att du inte kommer - tills du själv tar dig iväg. Välkommen är du oavsett, och du behöver inte vara i närheten av mig om det är jobbigt, det finns massor av härliga människor och saker att göra!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag tänkte mest på din inställning till att söka arbete. Att du tycker att det var en rolig rubrik gör ju inte att alla andra förstår det. Jag förstår din frustration, jag gör verkligen det och jag känner igen mig i så mycket av det du skriver, men precis som många skriver här så måste DU berätta vad du vill ha hjälp med i livet. Svårt? Komplicerat? Personligt? Ja! Ja! Ja! Du måste vilja och du måste ändra din attityd, eller förvalta den och leva med att folk kommer att placera dig i ett fack. Tyra Sjöstedt är expert på att förvalta sin attityd, men sen har hon jävlaranamma och lite driv i sig som tar hon dit hon vill. Att hon sedan får leva med att alla inte tycker om henne och klappar henne på huvudet, det är en annan sak. Om du vill, så kan du. Det tar tid, men du MÅSTE försöka med något och du har fått så mycket olika alternativ.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

:crazy: Vad nu?
Men ok, då räknar vi med att du inte kommer - tills du själv tar dig iväg. Välkommen är du oavsett, och du behöver inte vara i närheten av mig om det är jobbigt, det finns massor av härliga människor och saker att göra!

Nej nej jag tycker inte att det är jobbigt att vara i närheten av dig. Men vi får se, kanske dyker jag upp, kanske inte. Jag vet ju vart det ligger iallafall.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Hur gammal är du? Snälla ändra din attityd och var tacksam för att det finns människor som engagerar sig.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag tänkte mest på din inställning till att söka arbete. Att du tycker att det var en rolig rubrik gör ju inte att alla andra förstår det. Jag förstår din frustration, jag gör verkligen det och jag känner igen mig i så mycket av det du skriver, men precis som många skriver här så måste DU berätta vad du vill ha hjälp med i livet. Svårt? Komplicerat? Personligt? Ja! Ja! Ja! Du måste vilja och du måste ändra din attityd, eller förvalta den och leva med att folk kommer att placera dig i ett fack. Tyra Sjöstedt är expert på att förvalta sin attityd, men sen har hon jävlaranamma och lite driv i sig som tar hon dit hon vill. Att hon sedan får leva med att alla inte tycker om henne och klappar henne på huvudet, det är en annan sak. Om du vill, så kan du. Det tar tid, men du MÅSTE försöka med något och du har fått så mycket olika alternativ.

Jaha okej. Alltså jag har ju försökt söka jobb, det har jag. Och jag har själv provat. Nu är det iofs några år sen. Men vi får se hur det blir när jag ska till AF igen. Jo men precis, jag och Tyra är väl varandras motsatser. Hon är väldigt driven och utåtriktad och det är verkligen inte jag. Dock ser jag inte något av det som något negativt... Men ja, jag håller med dig om resten.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Då verkar du ha ett väldigt tråkigt jobb :P jag struntar inte i att följa med för att "det kanske är tråkigt", utan jag har en personlig anledning.

Man kan ha världens roligaste jobb, det kommer ändå dagar då man verkligen inte har lust att gå dit. Det är därför man måste lära sig att göra saker även om man tycker det är tråkigt eller jobbigt, eller fast man inte mår tipptopp.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Då verkar du ha ett väldigt tråkigt jobb :P jag struntar inte i att följa med för att "det kanske är tråkigt", utan jag har en personlig anledning.

Den bittra sanningen är att ibland måste man kanske ha ett tråkigt jobb, och ändå gå dit. Man kan också ha ett kul jobb och ÄNDÅ inte vilja gå dit. Ibland måste man helt enkelt göra saker som man inte har lust till för att man vet att det blir bättre i slutänden. Livet är ibland svin-jobbigt och ibland måste man göra saker som är ÄNNU jobbigare för att komma till det bra.

Om jag har förstått rätt så vill du jobba, men "kan" inte pga din problematik?
Och du vill plugga, men kan inte för du vet inte vad du vill läsa?
Och därför "gör du ingenting" just nu?
Har jag uppfattat det hela korrekt?

Isf skulle jag om jag var du sätta mig ner, skriva ner några yrken/områden jag tycker verkar intressanta och sedan kontakta några företag som pysslar med just detta och fråga om jag kunde få komma på praktik några/någon vecka för att få en inblick i vad yrket innebär och om jag kanske vill pyssla med det i framtiden. Alltså fixa detta själv, inte praktik via AF eller liknande. (Jag har själv gjort så, ringde upp en förskola här och frågade om jag kunde få praktisera, 2 vekor senare var jag där - och upptäckte att jag inte vill bli lärare ;) ) Om du ändå inte gör något har du ju inget att förlora på detta. För varken jobb eller insikten om vad du vill bli kommer komma gratis. Det gör det inte för någon.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Man kan ha världens roligaste jobb, det kommer ändå dagar då man verkligen inte har lust att gå dit. Det är därför man måste lära sig att göra saker även om man tycker det är tråkigt eller jobbigt, eller fast man inte mår tipptopp.

Ja absolut det är jag medveten om.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: moster_punk
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
857
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 693
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp