Bukefalos 28 år!

Vad ska jag göra med mitt liv?

Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Den bittra sanningen är att ibland måste man kanske ha ett tråkigt jobb, och ändå gå dit. Man kan också ha ett kul jobb och ÄNDÅ inte vilja gå dit. Ibland måste man helt enkelt göra saker som man inte har lust till för att man vet att det blir bättre i slutänden. Livet är ibland svin-jobbigt och ibland måste man göra saker som är ÄNNU jobbigare för att komma till det bra.

Om jag har förstått rätt så vill du jobba, men "kan" inte pga din problematik?
Och du vill plugga, men kan inte för du vet inte vad du vill läsa?
Och därför "gör du ingenting" just nu?
Har jag uppfattat det hela korrekt?

Isf skulle jag om jag var du sätta mig ner, skriva ner några yrken/områden jag tycker verkar intressanta och sedan kontakta några företag som pysslar med just detta och fråga om jag kunde få komma på praktik några/någon vecka för att få en inblick i vad yrket innebär och om jag kanske vill pyssla med det i framtiden. Alltså fixa detta själv, inte praktik via AF eller liknande. (Jag har själv gjort så, ringde upp en förskola här och frågade om jag kunde få praktisera, 2 vekor senare var jag där - och upptäckte att jag inte vill bli lärare ;) ) Om du ändå inte gör något har du ju inget att förlora på detta. För varken jobb eller insikten om vad du vill bli kommer komma gratis. Det gör det inte för någon.

Ja du har förstått helt rätt! (:

Det var en bra idé! Ska göra det nu direkt faktiskt. Sen håller jag med om det översta, som jag svarade på precis nyss. Att absolut kommer det dagar man inte orkar även fast det är ett jobb/plugg man trivs med.
Men att själv kontakta företag är ju en bra idé, och gratis arbetskraft är nog inget dom tackar nej till. Sen går det väl säkert inte med alla jobb, eller det beror ju på arbetsuppgifterna. Men det skulle ju absolut fungera för mig och mina planer på jobb.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jaha okej. Alltså jag har ju försökt söka jobb, det har jag. Och jag har själv provat. Nu är det iofs några år sen. Men vi får se hur det blir när jag ska till AF igen. Jo men precis, jag och Tyra är väl varandras motsatser. Hon är väldigt driven och utåtriktad och det är verkligen inte jag. Dock ser jag inte något av det som något negativt... Men ja, jag håller med dig om resten.

Jag är inte heller utåtriktad av naturen, men jag har lärt mig att vara det när det behövs (det är ex. svårt att söka jobb om man är för introvert). Sedan är det inget fel att vara introvert men vissa situationer kräver att man är lite mer på, precis som vissa situationer kräver att den utåtriktade dämpar sig. Men dit har jag kommit genom att träna och utsätta mig för det jobbiga. Boka in att du ska nånstans där du träffar nya människor och GÅ DIG, oavsett om du har lust eller inte. Ja, du kanske känner dig malplacerad och obekväm (jag har varit väldigt obekväm i mitt liv ;) ), men det blir bättre. Men det blir bara bättre om du utmanar dig själv. Det är som att gå till gymmet, man blir inte starkare av att lyfta de lätta vikterna. Och jag VET att du kan lyfta de tyngsta vikterna, om du bara bestämmer dig för det. :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag har egentligen inte tänkt svara för jag är så fruktansvärt irriterad, men jag måste bara fråga:

Vad är ditt drömscenario? Vad vill du ska hända? Vad vill du ha ut av alla dina trådar och vad vill du egentligen ha för svar?

För mig känns det som att du går runt och klagar, tycker synd om dig själv, väntar på diagnoser och skyller ditt mående på arbetsförmedlingen, men om någon erbjuder dig hjälp så vill du ändå inte ha den.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Ja du har förstått helt rätt! (:

Det var en bra idé! Ska göra det nu direkt faktiskt. Sen håller jag med om det översta, som jag svarade på precis nyss. Att absolut kommer det dagar man inte orkar även fast det är ett jobb/plugg man trivs med.
Men att själv kontakta företag är ju en bra idé, och gratis arbetskraft är nog inget dom tackar nej till. Sen går det väl säkert inte med alla jobb, eller det beror ju på arbetsuppgifterna. Men det skulle ju absolut fungera för mig och mina planer på jobb.

Bra, gör nu, nu, nu :) Hejja!

Och ja, absolut finns det vissa brancher som är svårare, men många jobb kan man i alla fall få komma och titta på - och det kan ge åtminstone en fingervisning om hur det är :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Då verkar du ha ett väldigt tråkigt jobb :P jag struntar inte i att följa med för att "det kanske är tråkigt", utan jag har en personlig anledning.

Nu vet jag inte vad din "personliga anledning" är. Men massor av människor drabbas av diverse personliga grejer och måste göra saker ändå. Jag blev våldtagen en helg men behövde gå till skolan på måndagen för att fixa ett prov, skulle jag tappa poäng skulle det bli trassligt med CSN. Bara ett exempel. Jag är inte unik. Folk drabbas av olika saker men ger inte bara upp för det.

Och du har alltid anledningar till att inte göra saker. För din egen skull: strunta i dessa anledningar!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag har egentligen inte tänkt svara för jag är så fruktansvärt irriterad, men jag måste bara fråga:

Vad är ditt drömscenario? Vad vill du ska hända? Vad vill du ha ut av alla dina trådar och vad vill du egentligen ha för svar?

För mig känns det som att du går runt och klagar, tycker synd om dig själv, väntar på diagnoser och skyller ditt mående på arbetsförmedlingen, men om någon erbjuder dig hjälp så vill du ändå inte ha den.

Jobbigt att vara irriterad :)

Det kan säkert se ut så/kännas så för andra. Jag går faktiskt inte runt och klagar hela tiden. Jag tycker definitivt inte synd om mig själv. Verkligen inte. Väntar på diagnos (inte er) gör jag ju iofs, men det gör väl alla som står i kö. Och jodå, jag vill självklart ha hjälp som erbjuds. Men det har jag ju som sagt skrivit tidigare.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Då föreslår jag att du knatar iväg till det whwycd erbjöd dig med en gång, och det första du gör imorgon är att ringa Askaplaska.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Att du inte inser vilken attityd jag menar är bara beklagligt.

Jag ser inget fel i min attityd? Jag anses ofta som oerhört trevlig och lätt att prata med. Men det är svårt att uttrycka sig i skrift när man inte hör tonlägen osv.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag skulle vilja veta vad du tror dig kunna förändra själv? Vad kan du göra för att må bättre? Eller ska du helt enkelt ta situationen som den är, hoppas sambon försörjer dig i fortsättningen och sikta på att vara nöjd med att gå hemma?
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag skulle vilja veta vad du tror dig kunna förändra själv? Vad kan du göra för att må bättre?

- Att rycka upp mig, säga åt mig själv att jag faktiskt KAN och inte alls har svårt att ta tag i saker.
- Att gå iväg till skolan trots att jag kanske är sjuk eller helst bara vill dra täcket över huvudet.
- Att arbetsträna och inte känna efter så mycket.
- Gå iväg och göra saker trots att jag inte vill (eller vill umgås med vissa personer som är där).
- Utmana mig själv (vilket jag iofs gör ofta).
- Och allt annat.

Men vet du vad? Det är faktiskt inte så enkelt. Att "rycka upp mig" är något jag får höra ofta. Väldigt ofta. Dock får jag också lika ofta höra (främst från vårdrelaterade personer) att det inte alltid är så lämpligt ordval.
Jag önskar dock att jag kunde göra allt detta, för då skulle jag må så mycket bättre. Jag behöver bara hitta rätt hjälpmedel och rätt knappar för att komma dit. Jag behöver helt enkelt lära mig hur jag ska hantera dessa situationer.


Eller ska du helt enkelt ta situationen som den är, hoppas sambon försörjer dig i fortsättningen och sikta på att vara nöjd med att gå hemma?

Min sambo har, ska och kommer aldrig att försörja mig. Det är ett som är säkert.
Och jag är ju inte nöjd med att gå hemma nu, så jag kommer nog verkligen inte vara det i framtiden heller. Det kan jag iofs inte svara på nu, men så känns det idag iallafall.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Ja inte är det min sambo eller hans familj iallafall.
Sen orkar jag inte dra upp det igen, för det verkar vara oerhört provocerande, vilket är det sista jag vill att det ska vara.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: moster_punk
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
811
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 525
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp