Vad ska jag göra med mitt liv!?

Julienne

Trådstartare
God kväll på er bukare!
Lite kvälls deppade tankar..
Vad ska jag göra med mitt liv!?

Jag är 28 år, utbildad djurvårdare på gymnasiet, jobbat inom hemtjänsten och nu personlig assistent. Men det är inte det jag vill göra med mitt liv! mitt stora problem är att jag inte vet vad jag vill göra..
Jag vill gärna jobba med djur men det är ofta dåligt betalt och få jobb.. Och jag har dåliga betyg från gymnasiet så kommer typ inte in på några utbildningar utan att läsa upp en massa vilket gör att det kommer ta en otrolig tid! Är dessutom usel på engelska så att plugga utomlands känns också hopplöst.. Skulle gärna plugga till hippolog men finns inga jobb här uppe för det..

Drömmen vore ju att ha ett jobb där man dessutom kan välja sin arbetstid lite själv så man kan hinna tävla med häst /hund på helgerna, och eftersom jag bor där jag bor i Jämtland så är det svårt att göra det med ett jobb till 17 på fredagar tex..

Några tips och peppande idéer?
 
Göra högskoleprovet och söka utbildningar?
Högskoleprov gjort och det räcker inte långt men går att göra flera gånger men finns inga utbildningar typ jag är behörig att söka utan att plugga komvux först..Och eftersom jag inte vet VAD jag vill göra (ja förutom helst djur då som ist är typ omöjligt om jag ska bo här..) så är det svårt att veta vad man ska söka/plugga till..
 
Vad är du intresserad av?

Ja det är väl mest djuren som drar, framförallt hästarna men här uppe finns nästan obefintligt med jobb inom häst.. Men kan tänka mig att jobba med vadsomhelst som innefattar nånting för djuren typ.. Men vill ändå ha en lön att kunna leva på och med vettiga arbetsvillkor..

Har funderat på allt möjligt, allt från hippolog till agronom till florist och psykolog men känns som en rejäl chansning att gå en utbildning för nåt man inte har en aning om ifall det är nåt för mig..