Vad ska jag ha för mobil?

Ninnurur

Trådstartare
Min Samsung Galaxy S7 börjar sjunga på sista versen, nu senast så är det 3,5 mm uttaget som börjat glappa. Skärmen är kass efter en flygtur från cykeln i 20 km/h :angel: Och jag får konstant ont om utrymme med bara 32 gb.

Jag vill inte ha något jag knappt vågar röra eller använda, typ S20. Jag är i stall och trädgård och har en dotter som inte ser sig för alltid, så telefonen får utstå en hel del. :D Använder den för vanlig slösurf (buke, fb, insta), fotografering, lyssna på storytel och spela mobilspel. BankID och swish ska också funka, men det gör de väl på alla antar jag.

Så vad ska jag köpa? Budgeten är begränsad pga student och ensamstående. Jag har tittat på Samsung Galaxy A41, kan någon hjälpa mig avgöra om det är ett bra val? Jag älskar min S7a och den har varit fantastisk i flera år :love: så något som den vore toppen!
 
Jag slog precis till på s20fe inte testat den än. Men haft s9+ men där laddar uttaget gett upp och glappar plus batteriet börjat bli extremt kasst. Velade mellan den o a71:an som är billigare
 
Jag slog precis till på s20fe inte testat den än. Men haft s9+ men där laddar uttaget gett upp och glappar plus batteriet börjat bli extremt kasst. Velade mellan den o a71:an som är billigare
Systerdotterns pojkväns s20 överlevde typ 1 v innan den gick sönder, så dyrt och bräckligt vågar jag inte! :D
 
Kolla på S9 eller S10. Det kan vara så att de sänkt priset för att det kommit några nyare modeller. Speciellt nu under mellandagarna. De är som uppgraderad S7.

S9 är nog inte så mycket att satsa på, den är så pass "gammal" att den (vad jag hört) inte kommer få Android 11 nu när den kommer.
 
Jag glömde tillägga att jag inte är intresserad av att köpa med abonnemang utan det ska vara kontantpris. :)
 
Jag kommer troligen byta min S9 mot en S20 FE i vår. Med blandade känslor, S9:an funkar bra men batteriet börjar bli för dåligt. Jag har ett sånt där plånboksfodral på min, sånt där med 3 kortplatser. Tror det skyddat bra, för jag har tappat min otaliga gånger och den har hållt.
 
Jag är väldigt nöjd med min xiaomi, jag har just nu en note 10 pro, jag är en olyckskorp när det kommer till telefoner, så behöver ha nått som inte ruinerar mig när jag har sönder dem 🙄 min nuvarande kostade 6.500 kr, men finns billigare. Men de är superbra!
 
Min Samsung Galaxy S7 börjar sjunga på sista versen, nu senast så är det 3,5 mm uttaget som börjat glappa. Skärmen är kass efter en flygtur från cykeln i 20 km/h :angel: Och jag får konstant ont om utrymme med bara 32 gb.

Jag vill inte ha något jag knappt vågar röra eller använda, typ S20. Jag är i stall och trädgård och har en dotter som inte ser sig för alltid, så telefonen får utstå en hel del. :D Använder den för vanlig slösurf (buke, fb, insta), fotografering, lyssna på storytel och spela mobilspel. BankID och swish ska också funka, men det gör de väl på alla antar jag.

Så vad ska jag köpa? Budgeten är begränsad pga student och ensamstående. Jag har tittat på Samsung Galaxy A41, kan någon hjälpa mig avgöra om det är ett bra val? Jag älskar min S7a och den har varit fantastisk i flera år :love: så något som den vore toppen!
Jag letade efter en som duger utan att behöva ha några finesser. Som inte kostar mer än nödvändigt men är så billig att det blir dumsnålt. Det blev A40, dvs. förra årets modell av den du tittat på. Är helt nöjd utifrån det målet.
 
S9! Haft min i lite över 2 år, så nöjd! Ska byta batteriet snart då den börja tappa förmågan att hålla länge.

Minimalt med repor på skärmen, hängt med överallt och är på i alla temperaturer :D
Kan säga att min mobil är använd många timmar/dygn.
 
Jag har en A50. Den är snart 2 år och funkar bra. Lite väl stor skärm egentligen kanske. Jag har en S8 i jobbet, märker inte så stor skillnad mellan dem mer än storleken.
 
Jag letade efter en som duger utan att behöva ha några finesser. Som inte kostar mer än nödvändigt men är så billig att det blir dumsnålt. Det blev A40, dvs. förra årets modell av den du tittat på. Är helt nöjd utifrån det målet.
Skulle stått att det var januari för ett år sedan som jag köpte min, alltså när A40 var typ lika ny som A41 är nu. Om det varit nu hade jag alltså köpt den, inte den gamla...
 
Följer... min S7 är mitt allt, haft i 4.5 år nu, ser fortfarande ny ut och batteriet håller bra än. Men ibland spökar vissa funktioner men brukar räcka att starta om den nån gång i veckan..

(Har alltid telefonen i lifeproof/ punk case men även nya fodral till gamla s7 börjar bli svårt att hitta)...

Gissar att 2021 blir sista året med denna telefon :cry:
 
Jag har haft OnePlus i flertalet modeller, just nu 8T, alltid lika nöjd, mycket för pengarna!
Kolla deras OnePlus Nord, ca-pris 4600:- kontant, har två vänner som är väldigt nöjda!
Bra batteritid, snabb laddning, 5G (när detta blir aktuellt), bra minnesstorlek, enkel och framförallt inte massor med extra appar som är förinstallerade och omöjliga att radera.
 

Liknande trådar

Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 424
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp