Vad ska jag ha för mobil?

5000 kr herregud, vad är det för funktioner som tillkommit som gör att en mobiltelefon kostar så mycket?
 
Oavsett vilken modell du fastnar för, kika på om det finns skal från Otterbox (eller liknande) till den du vill köpa.
Så slipper du oroa dig över flygturer, dotter och stallmiljön 😅
 
Oavsett vilken modell du fastnar för, kika på om det finns skal från Otterbox (eller liknande) till den du vill köpa.
Så slipper du oroa dig över flygturer, dotter och stallmiljön 😅
Jag har iaf slutat använda hållaren på elcykeln :D men det ska jag kolla upp!
 
Jag är väldigt nöjd med min Sony Xperia XZ1 compact. Haft flera av xperia-compact modeller tidigare, de är absolut inte superfancy, men i behändig storlek, vattentåliga, schysst skal och skärmskydd gör den även väldigt stöttålig, många betonggolv, vattenhinkar och snödrivor den hamnat i och funkar fint, 2 år på nacken nu typ och den är som ny. Satt in ett sd kort för extra utrymme och den funkar fint för alla mina behov (liknande dina, stall, trädgård, slösurf, buke, fb, insta, swish, bankid, spel och kamera). Har säkert kommit någon eller några nyare modeller av den sedan jag köpte min, de är hållbara rackare och kan inte se mig själv byta.
 
Jag är väldigt nöjd med min Sony Xperia XZ1 compact. Haft flera av xperia-compact modeller tidigare, de är absolut inte superfancy, men i behändig storlek, vattentåliga, schysst skal och skärmskydd gör den även väldigt stöttålig, många betonggolv, vattenhinkar och snödrivor den hamnat i och funkar fint, 2 år på nacken nu typ och den är som ny. Satt in ett sd kort för extra utrymme och den funkar fint för alla mina behov (liknande dina, stall, trädgård, slösurf, buke, fb, insta, swish, bankid, spel och kamera). Har säkert kommit någon eller några nyare modeller av den sedan jag köpte min, de är hållbara rackare och kan inte se mig själv byta.
Jag har också haft xperia. Den skärmen sprack efter att ha ramlat från soffbordet ner i mattan :meh:
 
Jag har också OnePlus, min första dock. Har haft den i drygt 2 år och den är toppen än, så behöver inte uppgradera på ett bra tag. Väldigt prisvärd telefon, vet ingen som har OnePlus och är missnöjd. Stort plus är som sagt att det inte ligger massor förinstallerat skit på den.

*Edit: Meningen var att det skulle vara ett citat här också, men missade den biten ..
 
Jag slog precis till på s20fe inte testat den än. Men haft s9+ men där laddar uttaget gett upp och glappar plus batteriet börjat bli extremt kasst. Velade mellan den o a71:an som är billigare

Kanske liite OT men jag fick glapp i laddutaget på min note 8 för någon månad sedan. Det löste jag med en synål, förstoringsglas och ficklampa. Det visade sig att uttaget var packat med spåndamm längst in och en träflisa hade kila fast sig. Så efter 5 minuters petande så var telefonen som ny igen. Ett litet tips om man upplever att laddaren glappar eller inte går att trycka in något längre.
 
Kanske liite OT men jag fick glapp i laddutaget på min note 8 för någon månad sedan. Det löste jag med en synål, förstoringsglas och ficklampa. Det visade sig att uttaget var packat med spåndamm längst in och en träflisa hade kila fast sig. Så efter 5 minuters petande så var telefonen som ny igen. Ett litet tips om man upplever att laddaren glappar eller inte går att trycka in något längre.

Jag har råkat ut för samma en gång. Då var det ett gruskorn.
 
Min Samsung Galaxy S7 börjar sjunga på sista versen, nu senast så är det 3,5 mm uttaget som börjat glappa. Skärmen är kass efter en flygtur från cykeln i 20 km/h :angel: Och jag får konstant ont om utrymme med bara 32 gb.

Jag vill inte ha något jag knappt vågar röra eller använda, typ S20. Jag är i stall och trädgård och har en dotter som inte ser sig för alltid, så telefonen får utstå en hel del. :D Använder den för vanlig slösurf (buke, fb, insta), fotografering, lyssna på storytel och spela mobilspel. BankID och swish ska också funka, men det gör de väl på alla antar jag.

Så vad ska jag köpa? Budgeten är begränsad pga student och ensamstående. Jag har tittat på Samsung Galaxy A41, kan någon hjälpa mig avgöra om det är ett bra val? Jag älskar min S7a och den har varit fantastisk i flera år :love: så något som den vore toppen!
Samsung galaxy s8 har jag då skärmen på min huaweii sprack. Inte bästa dock, halvdålig kamera och batteritiden skenar nedåt. Är det stor skillnad på s8 och s9 ni som tipsar om s9?
 
Jag har också haft två oneplus och är nöjd. Tycker dock att de inte är lika bra pris på dom längre. Och om man spräcker skärmen (provat..) är det inte många som kan laga den, fick skicka min till fabrik, blev ganska dyrt.
 
Jag har också haft två oneplus och är nöjd. Tycker dock att de inte är lika bra pris på dom längre. Och om man spräcker skärmen (provat..) är det inte många som kan laga den, fick skicka min till fabrik, blev ganska dyrt.
Då går det definitivt bort :D
 
Jag har också haft två oneplus och är nöjd. Tycker dock att de inte är lika bra pris på dom längre. Och om man spräcker skärmen (provat..) är det inte många som kan laga den, fick skicka min till fabrik, blev ganska dyrt.

Tråkigt! Jag har dock, trots hårdhänt hantering och oaktsamhet inte lyckats spräcka någon av mina skärmar. Min slutsats är att skärmarna är väldigt tåliga.
 
Tråkigt! Jag har dock, trots hårdhänt hantering och oaktsamhet inte lyckats spräcka någon av mina skärmar. Min slutsats är att skärmarna är väldigt tåliga.
Jag har spräckt 2 eller 3. Trots skyddsglas och plånboksfodral. Spräckte bara en av typ fem iPhone. Men jag gillar verkligen oneplus fast den inte är speciellt tålig.
 
Kanske liite OT men jag fick glapp i laddutaget på min note 8 för någon månad sedan. Det löste jag med en synål, förstoringsglas och ficklampa. Det visade sig att uttaget var packat med spåndamm längst in och en träflisa hade kila fast sig. Så efter 5 minuters petande så var telefonen som ny igen. Ett litet tips om man upplever att laddaren glappar eller inte går att trycka in något längre.
Tack för tips ^^ men batteriet började ge upp oxå, höll inte länge alls utan kunde tappa 30 % på en timme om inte mindre tid ibland. Så de var lika bra att byta ut den ^^
 
5000 kr herregud, vad är det för funktioner som tillkommit som gör att en mobiltelefon kostar så mycket?

Haha, välkommen ut i verkligheten ;) Den jag absolut helst skulle vilja ha (men vägrar köpa) kostar strax under 20.000. Den det troligen blir, kostar ca 8500. Men jag surfar mycket och tar mycket bilder, så vill ha snabb telefon med extra bra kamera.
 
Haha, välkommen ut i verkligheten ;) Den jag absolut helst skulle vilja ha (men vägrar köpa) kostar strax under 20.000. Den det troligen blir, kostar ca 8500. Men jag surfar mycket och tar mycket bilder, så vill ha snabb telefon med extra bra kamera.
Vilken är det du funderar på?
 

Liknande trådar

Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 424
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp