Bukefalos 28 år!

Vad ska jag köpa??

aramis

Trådstartare
Står för ett riktigt lyx"bekymmer" :D Jag lyckades vinna seriedressyren hemma på klubben och ett presentkort på 500:- på hästbutik. :bump:

Självklart vill jag ha någonting dressyrigt och fint till hästen.
Funderar på ett pannband att ha på tävling till mitt svarta träns. Eller ett schabrak att ha på träningar och till fint (fast ej tävling).

Snälla kom med tips och gärna några bilder på fina pannband/schabrak :d

Hästen är ett femenint sto brun med bläs, (allt rosa går tokbort)
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Om de har Mias schabrak så hade jag satsat på ett sånt:). Så kan du bestämma färg på kantband osv själv.
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Dom är fina!!

Jag har ALDRIG haft ett dyrare märkesschabrak, alla jag köpt har kommit ifrån mässor, eller billigare affärer/reor. Max jag givit är 250:- tror jag.

Så om jag nu köper ett finare märkesschabrak så vill jag så klart ha ett som verkligen håller sig efter flera tvättar i maskin, inte åker ner och stramar vid manken när man rider.....

Kan man räkna med att alla "dyra" håller det måtttet??
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Det är visseligen trevligt, men jag kan inte rå för att jag tycker dom ser lite tråkiga ut i sina vanliga smårutiga mönster :o Fast jag gillar den lite spetsiga formen på bakkant. :)
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Jag skulle hellre köpa ett Mias än ett Schockemöle. Mkt bättre kvalitet även om de är lite småtråkiga;)
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Jag tycker absolut att de håller måttet, är jättenöjd med mina, även efter flera tvättar :)
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Kan man räkna med att alla "dyra" håller det måtttet??

Jag tycker att det varierar ngt enormt, även inom samma märke.

Tex så är min erfarenhet precis tvärtom Break_a_legs, alla mina Schockmöhle har hållit kanonkvalité. Mina Mia RS har jag varit döbesviken på!

Finns en tråd på utrustning om dressyrschabrak där en användare visar upp ett antal Mias som ser ut precis som de jag hade, dvs sladdriga och fula. Å andra sidan så har jag sett andra som visat upp sina Mias som har varit hur fina som helst efter tvättar.

Personligen tycker jag däremot, precis som du, att Mias är riktigt tråkiga med sina smårutor och tycker inte att de är ett dugg "dressyriga". Bara rejält tråkiga...
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Schockemöhle råder det verkligen delade meningar om.

Jag har haft två stycken, på båda drog kantband och paspoil ihop sig när jag tvättade dom. Väldigt många har samma problem.

Har flera Mias och alla har hållt färg och form i flera år.

TS, Mias finns ju med större fluffiga rutor också.
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Jag har ingen erfarenhet av Schockemöhle, de kom strax efter att jag lagt ridningen på hyllan, men jag har däremot bara gott att skriva om Mias-schabraken. Jag har ett par som hållt färg och form trots flitigt användande i närmare 10 år. :eek:
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Schockemöhle råder det verkligen delade meningar om.

Jag har haft två stycken, på båda drog kantband och paspoil ihop sig när jag tvättade dom. Väldigt många har samma problem.

Har flera Mias och alla har hållt färg och form i flera år.

TS, Mias finns ju med större fluffiga rutor också.


Jag har samma erfarenheter som dig + att vi haft Schockemöle som blivit noppigt. På ett av Mias-schabraken har paspoilen blivit förstörd men det är det enda.

Men smaken är ju som baken;)
 
Sv: Vad ska jag köpa??

*delvis kl*
Ni gör det verkligen lätt för mig ;):D

Hur är det med Equiline?

...eller om jag ska köpa ett fint pannband att ha på tävling.

Jag har ett nu som är rakt blingat med större vita och klarblå stenar. Enkelt och fint, men tyvärr har en del stenar lossnat.

Funderar på något liknande, "ska man ha" rakt eller svängt? Sen såg jag ett inlägg där någon visade ett med pärlor i pannbandet. Undrar om det är någonting som kommer eller...

Förmodligen så gör jag som jag brukar, dvs köper något jag tycker är fint och struntar i om det är inne eller inte :angel: Fast ni får ju gärna tala om ändå vad som är inne eller alt. helt ute. ;)
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Equiline är ju rätt tjocka (tycker jag) och rätt dyra... Men jag tycker att de håller form o färg i alla fall.
 
Sv: Vad ska jag köpa??

Equiline tar överpris för sina schabrak, de är ju som inte så speciella.

De vita är okej, men har ett svart och ett marinblått och de blev riktigt fula efter typ två tvättar. Iofs är det några år sedan jag köpte dem men har inte vågat prova igen.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 322
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 332
T
Utrustning Nu måste bukes experter hjälpa mig! För jag ska börja rida igen, och visserligen har jag haft kvar min häst, men nu ska vi byta stall...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: kryptisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp