Ett tag kvar till valet men tiden går ju så snabbt. Så funderar på vad jag ska rösta på sen.
För mig är välfärden viktig. Att sjukvård, skola och omsorg fungerar. Att man inte skär ner på allt hela tiden.
Att hela Sverige fungerar och inte bara i städerna.
Underlätta för småföretagare.
Att man inte skickar iväg människor som bott här i hela sitt liv och integrerats till något land de inte alls har samma anknytning i.
Vettigt tänk med miljön och konkreta åtgärder.
Så vilka partier ska jag grotta mig i?
Det är nog svårt att hitta ett parti som prioriterar alla de saker du tycker är viktiga högst. Eller snarare, flera som gör det. Jag tror du behöver fundera på vilken av frågorna som är viktigast. Men generellt låter det som Centerpartiet, miljöpartiet eller vänsterpartiet. Möjligen socialdemokraterna om de svänger tillbaka i migrationspolitiken, men är man pessimist så verkar de lite för upptagna med att locka väljare från Sd, för att göra det.
För mig är välfärden viktig. Att sjukvård, skola och omsorg fungerar. Att man inte skär ner på allt hela tiden. - V och MP är väll de partier som generellt sett satsar mest pengar i budgeten på välfärden.
Att hela Sverige fungerar och inte bara i städerna. - C, Mp, V och S är väll de som överhuvudtaget pratar landsbygd. Möjligen också Sd. C och V är väll de som har tydligast "hela sverige" - perspektiv.
Underlätta för småföretagare. - Lite för vagt för att säga vilka partier som passar bäst. Här får man nog fundera på vad man tycker är att underlätta. Om man menar med sänkt skatter så är det ju framför allt M, KD, L, C och möjligen SD.
Att man inte skickar iväg människor som bott här i hela sitt liv och integrerats till något land de inte alls har samma anknytning i. - C, MP, eller V. Alla andra har ju varit med och drivit igenom den politik vi har idag.
Vettigt tänk med miljön och konkreta åtgärder. - Mp och V. Möjligen C eller S om man tycker att miljöpolitiken ska vara mer inriktad på att stärka företagande, landsbygd och jobbmöjligheter, framför konkreta åtgärder.