Bukefalos 28 år!

VAD SKA JAG TA MIG TILL!!!!

Blodproverna visade ingenting... som väntat. En liten förändring på fördelingen av dom vita blodkropparna, vilket ev kan tyda på allergi. MEN schäfrar kan ha denna lilla förändring trots att de är friska som nötkärnor, så det gav inte så mycket.
På tisdag ska pluttson läggas in, och sedan på onsdagen ska han genomgå gastroundersökning. Sedan får vi se.........
 
Nu är en gastro gjord på Vizmo, men man hittade inget. Så nu får jag vänta på provsvaren som kommer i nästa vecka. De passade på att ta biopsiprover på tunntarmen och magsäcken.
JAG HATAR ATT VÄNTA!!!!

Det enda som man kunde se med blotta ögat var att tonsillerna var stora som hallonbåtar... och lika röda. Så nu är det penecelinkur igen för tredje gången mot detta. Så dom får vi nog ta bort.....
 
Visst är det irriterande att man ska behöva vänta så länge på provsvaren :devil:...

...det väntandet höll nästan på att kosta vår jyckes liv...för de visste inte vad de skulle göra åt hennes problem förräns provsvaren kom..

...och hon blev urdålig....trodde hon skulle dö här hemma! :cry:
 
Usch va hemskt!!!!

Vora jycke är i alla fall glad och ganska så nöjd med livet. Förutom att han för tillfället måste leva på fisk och ris..............
 
Sv: VAD SKA JAG TA MIG TILL!!!!

Gammal tråd men ändå..

Min schäferhanne fick i början på sommaren fel på sin bukspottkörtel.
Han hade dessutom levervärden som var över 10 gg det normala!

Veterinären sa att om han inte hade "sett med egna ögon" hur pigg vår hund var så hade han beordrat oss raka vägen till akutmottagning för inläggning. Men vår Lus var helt normal, förutom att han hade tappat vikt ganska snabbt och haft diarré som inte ville gå över.

Vikten hade han tappat pga den "lätta" mat han fick. Ris, fisk, kyckling för att få stopp på diarrén.

Vi började att medicinera honom, 2 tabletter Pankreon i fil före varje mål 3 ggr dagligen. Han fick oxå Hills I/D till mat samt innan tuggben(små) så fick han oxå en tablett Pankreon i fil.

Han ökade sakta i vikt och så småningom så började vi att minska ner på medicinen. Vi skulle prova oss fram till en bra lösning.

Han fick 1 tablett+fil och mat 2 ggr/dag och vi provade även att ge lite tuggben(malda) utan medicin, det fungerade utrmärkt.

Han varken tappade i vikt eller fick diarré.
Så nu har vi kommit till det läget att vi endast ger 1 mål med medicin och ett utan, han behåller vikten och är fortfarande bra.

Nästa steg är att helt ta bort medicinen för att se om det funkar. Jag är lite rädd för att börja med det, men ska snart testa.

Hans kullsyskon avlivades nyligen pga denna sjukdom. Denne kunde inte äta något utan sin medicin och om barnen råkade ge något litet så tappade han väldigt mycket och blev riktigt dålig.

Vår hund har aldrig vart påverkad i sättet av detta, samma pigga glada hund med fin lyster i pälsen hela tiden. Endast diarré och viktminskning.

Just i början när detta hände så pratade jag med kullsyskonets ägare om detta och hon var väldigt duktig i ämnet, men pessimistisk så klart pga av hennes hunds problem.

Vår veterinär tror att Lus kan ha drabbats av en akut bukspottkörtelinflammation och att det faktiskt kan ha gått tillbaka.

Jag hoppas att så är fallet och det ser just nu lovande ut.
Vi håller tummarna.
 
Sv: VAD SKA JAG TA MIG TILL!!!!

Znozan skrev:
När våran förra schäfer fyllde 3 upptäktes cancer i ena njuren. Den togs bort. 4 månader senare fick han epilepsi, och vid undersökning upptäcktes det att hala buken var full med metastaser!

Jag läste inte hela meningen utan att vovven fick somna in och 4 mån senare fick epilepsi... tror inte riktigt det var menat så... :angel:

Jobbigt när dom blir sjuka... hoppas det går bra!!
 
Sv: VAD SKA JAG TA MIG TILL!!!!

Hon menade antagligen att Cancern togs bort och 4 månader senare fikc han epeliesi.....
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 519
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 311
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 731
Senast: lizzie
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 585
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp