Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vad ska man göra nu då??

S

saris

Hej på er!
Nu har detta efterlängtade lilla föl äntligen kommit, men vad ska man göra nu då?`
Jag har en klänsla av att det är en massa papper som ska skickas in och registreringar och fölmönstringar och så. Men jag har ingen aning om var man skja börja och VAD det egentligen är som ska göras. Mitt första föl och jag vore tacksam om man kunde få en liten lista eller en hemsida där all information finns.
Tack tack

Sv: Vad ska man göra nu då??

Börja med att anmäla till hingstägaren att fölet är fött. Så får du det som behövs för att betala ev levandefölavgift och registera fölet.

S

sessna

Sv: Vad ska man göra nu då??

Fortsätter

När alla avgifter är betalda så skickar hingstägaren en betäckningsrapport till dej. Ring en ID kontrollant som får komma och skriva konturdiagram samt chip märka ev. DNA (tagel) test tas också. hästen. Papperen du får av ID kontrollanten skall tillsammans med betäcknings rapporten skickas till ditt rasförbund. Sen kommer passet med posten. (om ca ett år eller så?:p )

Hur det går till finns under www.svehast.se se kom-passen.
Där står allt.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5536 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto på hela 7 år! Hon väntar nu sitt första föl, bf: Maj 2021. Men nu har hon blivit farlig!! Och helt...
2
Svar
24
· Visningar
3 401
Juridik&Ekonomi När jag flyttade för tre år sen råkade det slumpa sig så att samma stora mäklarfirma sålde både min lägenhet och den jag köpte. Nu...
2
Svar
39
· Visningar
3 621
Hundavel&Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
Svar
14
· Visningar
1 214
  • Artikel
Dagbok Har tänkt mycket på min pappa senaste tiden. Tror det är att det varit fars dag, att han fyller år snart och dessutom corona och tanken...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund
  • Hundgårdar

Hästrelaterat

Omröstningar