Vad ska man välja för Träns?

Lovisanorberg

Trådstartare
Hej! Jag håller på och funderar om jag ska köpa ett nytt träns och behöver lite tips och råd om vad man dka köpa för träns, jag har ett fjording sto som är ganska pigg och stark och jag har nu ett pullarträns med kedja under hakan till henne då undrar jag om man ska köpa ett nytt och fortsätta med pullar eller så tänkte jag prova på Aachenträns vad tycker ni? :)
 
Köp ett träns du tycker är snyggt.
Tänk efter om du har några krav. Tex bredare i nacken, snabbknäppen, bred eller smal nosgrimma, kanske även lackad och färg på spännena. Glitter på pannbandet eller i bara läder. Och prisklass.
 
Tack för svaren :) ja jag hade tänkt mig ett litet "smidigare" träns och jag har kollat på två olika träns och det ena är både snyggare och billigare än det andra. Och jag hade henne som medryttar häst förut men nu har vi köpt henne så nu när jag är mycket mer i stallet kan jag träna lite mer på lydnad;)
 
Jag tror inte att tränset gör varken till eller från när det gäller om hästen är stark eller inte. Köp ett träns du gillar och lägg energin på markarbete.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 152
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 061
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 659
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp