Bukefalos 28 år!

Vad ska ni göra idag ?

Sv: Vad ska ni göra idag ?

Kondis :idea:
Leta upp en fin insjö och far och simma med jyckarna .. eller så gör du som min arbetskompis som tar med sin knubbsäl till jobbet och låter mej ta med henne när jag är ute och ränner på bygden :D Hunden hade väl aldrig vart så trött i sitt liv som efter den kvällen ( :crazy: )
Få ett infall och dra iväg på cykeltur i det vackra vårvädret... hunden ska inte sitta i cykelkorgen utan springa brevid :banana: :D
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Tippan och glee:

Vad är det jag hör???? :mad:
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Tippan skrev:
Men när har du skaffat hanen? Är det en vuxen hund eller valp??? Har tänkt att fråga länge...

Godmorgon! :D :angel: "Lillkillen" är ju 3 år nu. :p


Och på fredag ska jag iväg och titta på en till. :angel: ska bara mjuka upp sambon lite först... :D :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad ska ni göra idag ?

*duckar*

Jag är bara avundsjuk (på förigheten) ;)
Nej men jag och schäfer.. Det skulle bli kaos.
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Ja min valp är bara 2½ år... De växer så sakta nu för tiden... Inte ens utställd eller nått annat fjant...
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

glee skrev:
*duckar*

Jag är bara avundsjuk (på förigheten) ;)
Nej men jag och schäfer.. Det skulle bli kaos.

Nä, inte skulle det bli kaos! Det är bara låta schäfern föra. :D :angel:
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Tippan skrev:
Ja min valp är bara 2½ år... De växer så sakta nu för tiden... Inte ens utställd eller nått annat fjant...


Ja, och min tikvalp blir ju 4 år till helgen. :D
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Ja det var ungefär så jag tänkte att det skulle bli :D
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Min 7 åring är vuxen iaf... Skönt att ha någpn sådan i huset :p

Nä huga... tänk till vintern blir min bäbis 3 år... och jag har ännu inte börjat ställa krav på henne *suck suck* Vad månne det bliva? En odräglig dreglande dragande Flabbrador? Jag tycker att hon är lätthanterlig som hon är idag, men det är ju inte direkt så att jag glatt går med henne lös överallt och får hon chansen så sticker hon ju. Hon springer iofs bara runt runt mig, men... Nja... Så mycket längre än lydnadsplanslydnad har det inte blitt av...
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Há ha..flabbradorer.

Ja, jag har i alla fall ganska lydiga små valpar. :D Man kan gå överallt med dem utan att skämmas det minsta. :D
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Ja så länge hon är kopplad är det lugnt :angel: Med den andra är det tvärtom, hon skrämmer ju slag på allt och alla kopplad, men gör inga dumheter lös... Jisses vad de är olika... Som natt och dag... De är iaf inte släkt...
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

Jag kom nyss in med min ytterst olydiga hund. Jag vet inte riktigt vad som är fel. Det är inget fel på hunden. Hon är mjuk och följsam. Men ibland känns det som att det fattas en skruv eller två :idea:

Vi lullar ut i skogen och jag säger lite löst "här" och hon går vid min sida/lite bakom. Upp framför oss så lyfter en duva som först springer en bit på marken. "Nej här" säger jag bara mjukt och hundkrä**t blir jätteintresserad av duvan, men lyder mig och bara går vid sidan.

Okej okej. Det är ju jättebra. Det förväntar jag mig av henne också, för sån är hon. Hon lyssnar...

MEN!!!!! Om jag går t.ex. efter en gångväg och hon lullar på. Då kan jag kalla in henne och hon kommer som ett skott. Men 1 sek efter att hon kommit in till min sida så kan hon bara kasta sig om och bara gasa iväg och springa upp i skogen eller till gud vet vad. What! Jag förstår inte hennes "spring-utbrott". Vart kommer de ifrån?

Förra veckan var vi och lade spår. Husse gick ut i skogen och vi gick tillbaka till bilen. Hon går snällt vid min sida. Står still och väntar medans jag öppnar bilen och fäller sätet. Då bara PANG så tokrusar hon iväg samma väg som vi kom. Tralala...

Okej om en hund är ivrig och drar åt det hållet, då har man ju koll på vad den vill. Men om den står eller går och ser ut som en halvdött lamm så är faktiskt dessa tokrus inte trevliga. Det känns himla opålitligt... *hmm* Undra om det kommer att växa bort eller...??

Utan hennes tjuvryck som hon gör på alla ställen utom i skogen så börjar hon ju bli väldans trevlig... Nu behöver jag inte ens säga nått när vi passerar folk, hon bara lullar förbi dem utan större intresse.

Ja ja... *Dagens Gnäll*
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

åååh, vet du vad loke gjorde i morse? vi var på väg ner till skogen och när det bara är två hus kvar kopplar jag loss och vänder mig mot minina för att rätta till hennes halsband. från ingenstans kommer en hund utrusande i trädgården precis där vi står och loke blir stendöv för han ska hälsa. två sek senare har han gått upp helt i limningen och då öppnar en granne dörren och börjar vifta med armarna. loke stannar upp och tittar på henne, jag säger "han är inte farlig men stäng dörren". hon fortsätter vifta på armarna (här gör minina ett utfall och jag får vända mig mot henne), loke springer fram för att se vad det är för rolig typ och då FLYTTAR hon på sig och hundkräket tackar för invitationen och går in i huset. tack och lov var det inte kul där inne för han kommer ut ett par sek senare och har plötsligt fått tillbaka hörseln. jag är så arg att jag nästan spricker, loke ser det och lägger sig undergivet. trodde jag. "mums va gott det är med gräset" säger loke och tittar inte ens på mig. såna dagar känner man sig sååå värdelös som hundägare. men sen gick vi ner till havet och badade lite och han var jätteduktig hela vägen hem. men ändå. min dag var förstörd.
 
Sv: Vad ska ni göra idag ?

*ha ha ha* En liten husvisit, det var bland det roligaste jag hört på länge :rofl: Å jisses vilken kalabalik... Syrran har kutat fram till en gubbe en gång och KRÄVT att få hans påse... Hon tar i handtaget försiktig upprepande gången samtidigt som hon har världens smörigaste blick och viftar på svansen *he he* Kan nog vara enda gången hon gått fram till nån faktiskt. Hon kände väl bara för det :smirk: Annars gör hon ju allt för att undvika det.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 260
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 259
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp