Vad ska vi göra med hunden???

D

Dassie

Vår hund har på senaste tiden blivit aggressiv mot barn. Hon har nafsat efter dom och varit allmänt dum.
Så sent som förra sommaren så var hon och en 1 årig bäbis bästa kompisar.

Vi tror att vi vet var problemet ligger men inte vad vi ska göra åt det. :confused:
Hon är nämligen väldigt avundsjuk av sig och hon tycker nog att små barn tar uppmärksamheten ifrån henne.
Det kan också vara så att hon vill komma upp i rang och ger sig då på dom som hon tycker ser svaga ut (små barn).

Om någon vet vad man kan göra åt det här så är jag mycket tacksam.
Hon har för övrigt ett underbart temprament så vi vill helst slippa avliva henne.
 
Har ni barn?
Om inte, så behöver ni inte alls avliva hunden. Se till att hon slipper barn bara.

Håll koll på hunden i fortsättningen och ge henne inte tillfälle att nafsa eller försöka mopsa sig. Lydnad kan hålla beteendet i shack. Träna in behårt plats, sitt och nej och lägg eller sätt sedan hunden om ni måste vara någonstans där det finns barn. Se sedan till att alla barn lämnar hunden ifred.

Det är de akuta tips jag kan ge just nu. I övrigt är det en god ide att kontakta en instruktör.
 
Det finns barn i familjen (faktum är att jag är ett av dom) Men hon har ALDRIG gjort något mot oss.
Det kommer tyvärr ganska ofta barnfamiljer hit och vi försöker låsa in henne i ett rum om vi vet att dom ska komma men det vet man ju inte alltid.

Säger man till henne på skarpen så blir hon rädd och kryper fram och försöker säga förlåt men nästa gång ungen kommer så är hon framme igen.

Är det någon som har adress el nr till en bra hundpsykolog så skulle jag vara väldigt glad om jag fich det.
 
var bor du? ska ha en till min hund, om hon blir friskförklarad, i slutet av månaden så då kan jag se om det var nåt värt :smirk:
 
Vi bor i norra Kalmar län, mellan Oskarshamn och Västervik.
 
ajdå där vet jag ingen. kan du inte kolla i telefonkatalogen och/eller höra med folk på den lokala hundklubben?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 619
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 590
Senast: alicegard
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 911
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp