Vad skaffa för vagn?

Emor

Trådstartare
Ok, det är inte akut, men jag tänkte att det är bra att börja kolla efter vilken utrustning man vill ha, och sele är redan bestämt, men vagn har jag ingen aning om.

Det är alltså en rockard som kommer användas till shettis, jag vill inte ha billigaste skräpet, men behöver inte vara en värstingvagn heller. Bra fjädring och lätt att stiga i och ur, rejäla däck.

Vad ska man akta sig för och vad ska man leta efter?

Sele har jag tänkt köpa drive outs start, och ev byta ut bakselen då jag tycker den ser lite klen ut.
 
Sv: Vad skaffa för vagn?

Bakselen är nog inga problem, den är garanterat dubbelsydd :) Däremot är den kanske lite smal.

När det gäller rockard så har jag en Roslagsrockard från Tidaholmsvagnar som jag är väldigt nöjd med. Tror den kostar 13500:- numera.
sigge4.jpg
 

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag letar vagn och sele till min häst. Hon är runt 145 cm och jag funderar på ått köpa en vagn ifrån Polen. Men de anger inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 476
Senast: morgaine
·
Körning Fråga: jag har en enkel bröstsele med fast brösta och en "billig" rockard med svängel. Tänker köpa ny sele med lös brösta och baksele...
Svar
7
· Visningar
1 855
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 462
Senast: miumiu
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 317
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp