Vad skulle ni ge?

Och du, du är LÅNGT under maxgivan ju. 1 hg = 100 gram per 100 kg kroppsvikt. 475 kg fullblodsdam blir max 475 gram som max.
 
:D Men jag vet inte riktigt... Jag kan få ihop foderstaten själv utan lincubsen, med bara havre, kp, lusern och hö.. fast då blir mineralerna lite lidande. Och gaaaaaaaaaaaaah *dunkar huvudet i väggen* ... Förstår du varför jag skrev denna tråd nu? Jag kan inte bestämma själv. :D Och stallägaren blir väl galen på mig om jag byter foderstat igen, hihi, jag har sagt flera gånger att "ja nu är jag färdig med foderstaten och ja jag ska ge soja" (hon har tjatat på mig om att prova soja, tihi)... och så kommer jag o säger NÄE jag ska ge detta nu. :D

Aja, jag får luska lite, tar dock gärna emot förslag på krafftfoder med 100-200 g smrp och ganska mkt mineraler i(främst fosfor).. :D Och inte för dyra. :crazy: Och sen ska de helst lukta rosor och nypon! :rofl:
 
Fast hon väger 420 kg enligt Hööks måttband, men jag vill ha henne på 450 kg ungefär. :p
 
Du Nina, med all respekt, men vem fan är det som är känslig, hästen eller DU??? :devil:

Du har ngt som är BRA för magen, men du vill inte ge det för DU blir nervös och orolig bara av tanken?

hohohoho =)
 
Ja det gör ju det..!! Men hade tänkt att jag kan ge t.ex. 300 g krafft protein och dra ned lusernet lite och tillsätta något som liknar lusern i värdena fast är krafftfoder.

//Nina, som funderar på att skaffa marsvin istället.. :cool:
 
*snyft hulk* Va meeeeenar du?? *brööööl* :cry:

Hehe... men linfrökuber är nåt nytt för mig serru! Och jag måste få vara kritisk mot det i början, sen KAN jag ändra mig. :cool: Linfrön(obehandlade) ger man ju bara ngn dl av det är därför jag reagerar över att man kan ge så mkt, men att det ÄR maxgiva på dem- varför är det det??? Det vill jag gärna veta.
 
*ler*

Jag kan nog inte hjälpa särskilt mycket eftersom du vet betydligt mer om detta än mig...

Men, FÖRSTÄM dig! :D :p

men du vet väl att marsvin också behöver foderstat :rofl:
 
Ja Krafft Groov gillar jag :love:- MEN DET ÄR DYRT, och med för lite protein.. Havre är bra mkt billigare..

Om jag räknar på en foderstat med KGroov blir det över 800 kr.. :crazy: Fast kan säkert minska det lite med mer lusern och lägga till lite havre..
 
För att jag inte vågar då jag inte vet än helt vart pållas kvot ska ligga på. Att få proteinöverskott pga soja vill jag INTE. Då är krafft protein bra mkt bättre.
 
;) Ja jag är hopplös eller hur! :D Åt andra är det så lätt att räkna, men när det gäller min pålla, nej då blire svårare. Fast har inte haft problem förut när jag hade BRA hö, då var det ju enkelt, på med lite krafft grund el groov bara.

Ja, kan se det framför mig, jag sitter och väger majskorn, maskrosblad och ärtor och räknar åt marsvinen.. :cool:
 
men du kan ju ge LITE soja, och sen fylla på med andra proteintillskott?
Min häst verkar inte "svara" bra på soja, tyvärr. Annars hade jag absolut använt soja!!
 
Soja är billigt.... :angel:

Visst kan du ge havre, men då åker MJ upp och SRP ner jmf med groov ju. Och i jmf med andra färdigfoder är inte groov så dyrt.

Hippo Breed innehåller ju mer SRP än groov, men mer MJ med. Vet inte om det är billigare heller.

Btw, kommentera MINA foderstater till mina krakar nu då? =)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
682
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 800
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 081
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp