Vad skulle ni göra med två miljoner kronor?

Sv: Vad skulle ni göra med två miljoner kronor?

kl

Jag hade precis som de flesta här betalat av CSN och bolån :)
Med resterande miljon hade jag köpt en ridresa till portugal som jag dregglat över, en resa till NY med mamma och bror. Och sen slutat med alla extrajobb och istället lagt mer tid på praktik eller dyl som kan hjälpa mig att komma in på arbetsmarkanden inom det jag är utbildad :)
Hade nog blivit en rejäl slant sparad med :)

Byta bostad.
Rida islandshäst.
Äta mer dyr choklad.

Renovera klart huset, med hjälp av snickare och rörmokare osv. Försöka bestämma om vi på en gång ska bygga ut, eller leta upp en gård. Betala av lånet på huset. Köpa ny bil, vi behöver verkligen byta ut en inom minst 1 år.
Lägga undan i semesterkontot.

måste du använda upp alla pengar då?

kan ju vara skönt att ha extra varje månad så att du kan köpa nått extra som du vill ha eller om nått går sönder, osv

Har jag gett det intrycket, att jag tänkt använda upp alla pengar? Problemet är snudd på det motsatta, därför tänkte jag att det skulle vara intressant att höra hur andra tänker.

Jag skulle betala av mina studielån och sen studera klart utan studiemedel. Resten skulle spara och endast använda av till saker jag verkligen behöver. De pengar som är kvar efter avslutad utbildning skulle jag fundera över då. Kanske kanske skulle jag köpa en lägenhet direkt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fem nya forskningsprojekt med fokus på hästvälfärd tilldelas två miljoner kronor från Agria forskningsfond via Stiftelsen Hästforskning...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre ridklubbar får bidrag på totalt flera miljoner kronor från Allmänna arvsfonden. Bidraget skapar stora möjligheter för klubbarna, som...
Svar
0
· Visningar
90
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges hetaste travtränare heter Daniel Wäjersten. Stjärnan vinner både Svenskt Travkriterium och Svenskt Travoaks. Totala...
Svar
0
· Visningar
79
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka