Vad spelar ni?

Apropå min spelnostalgi i går natt om klassiska dataspel. Vad spelar ni, vilken genre, multiplayer eller single? Själv gillar jag ju spel där man i lugn och ro kan upptäcka, lösa mysterier och pussel. Inte shoot 'em up, särskilt inte multiplayer.

Nu daterar jag mig, men kommer faktiskt ihåg de där texbaserade spelen, där man skrev n, vände sig mot norr och det kom upp en liten text med vad jag såg. Eller de där ännu äldre D&D böckerna! Du ser en beväpnad orc, vad gör du? :D

Bäst spelet någonsin var faktiskt ett text-baserat sådant, A Mind Forever Voyaging.
https://en.wikipedia.org/wiki/A_Mind_Forever_Voyaging

Det här spenderade jag ett antal månader med (extremt beroendeframkallande) och spelade om några ggr efter det, bara för att jag lagt så mycket tid. Fungerar inte riktigt på icke-stenålders datorer, men jag har fått det att fungera med W10 https://en.wikipedia.org/wiki/The_Fool's_Errand

Möjligtvis är det dags för något nytt efter några tiotal år, så vad spelar ni, varför, vad är bäst/sämst?
Spelar mest Diablo II Resurrected just nu, multiplayer fast spelar mest med sambon då eller singelplayer.
Föredrar ändå att spela själv i lugn och ro där jag får bestämma speltakt osv själv
Blir lite Torchlight II också men sörjer lite över att det inte görs någonting med det spelet längre.
 
Spelar mest one player men även några få multiplayer spel.

På Amiga 500 spelar jag fortfarande F16 Combat Pilot, 688 Attack Sub samt Silkworm som Tyska Rammstein gjorde en grymt bra låt till.

På Nintendo Cube och WII blir det mycket Zelda (även 1 och 2 som konverterats från 8:an) Samt Super Mario

På Lap Topen (som saknar DVD spelare) blir det mest online spel som World at War, Hero Wars och Elvenar (som alla 3 är Comunity Games). Även endel King Spel.

Paddan har jag till jobb bruk, men har lagt in Farm Hero, Candy Crush och Candy Crush Soda, som man kan plocka fram medans man står i köerna igenom Oslo, Göteborg och Stockholm.
 
Deus Ex: Human Revolution är nog det spel jag kan tänka mig som passar in mest på Read Dead Redemption, Detroit Become Human och Tomb Raider! Har inte spelat igenom hela själv men tyckte det var bra. Dessutom tror jag att en medeltrött PC skulle klara det bra.

Jätterörigt, men ett par tips i alla fall :o

Åååååhhhh Deus Ex: Human Revolution, och Mankind Divided :love: Magi magi magi!

Nu har jag köpt Borderlands 3 till datorn, woop!
Fattas bara Diablo 2 så är jag väl set ett år (eller tre) iaf :D

Har även köpt kontroll till datorn, blev säljad en sladdlös men har redan varit och bytt till en med sladd. No lag please.

Köpte den för jag var så orimligt dålig på Death's Door, kan meddela att jag fortfarande dör på första fienden även med kontroll. Vad ska jag NU skylla på då? :angel:
 
Jag började spela för lite över ett år sen när några kompisar ville ha med mig i Minecraft. Letade sen upp mitt ex gamla Wii och spelade Zelda Skyword sword och Twilight Princess, tyckte det var sjukt svårt till att börja med men blev sen helt fast och är lite deppig över att Breath of the Wild inte verkar funka till mitt wii.

Köpte sen en ps4 för att spela Last of us, mycket för att en influenser jag följer hypade det. Fastnade nästan direkt och bara dog så bad om tips på lite enklare, likande spel och spelade igenom alla nya tomb raider och Uncharted. Älskade Tomb raider, Uncharted hade sämre karaktärer och sjukt tråkig klättring. Har också spelat Horizon: Zero dawn och A plauge tale : innocence och gillade dom, väntar ihjäl mig på Horizon 2!
Sist spelade jag God of war, också jättebra, men efter det blev det tomt… Köpte Witcher 3 häromdagen men är inte alls impad, tycker grafiken är riktigt dålig jämfört med ex Horizon, det är svårt att styra gubben och känner inget driv för storyn så jag får se om jag ids fortsätta.

Tar gärna tips på spel till ps4 som liknar Horizon, Last of us och Tomb Raider!

Är lite nyfiken på att spela online med andra men är rädd att hamna med ett gäng tonårspojkar som har full koll medan jag är rätt dålig. Får se om jag vågar framöver.
 
Är lite nyfiken på att spela online med andra men är rädd att hamna med ett gäng tonårspojkar som har full koll medan jag är rätt dålig. Får se om jag vågar framöver.
Ursäkta att jag klipper i inlägget men jag hade tyvärr inga bra tips, väldigt ute ur konsollvärlden. Något jag gillar till PS4 är Until Dawn, det är dock inte som de spelen du nämnt. Det liknar spel som Heavy Rain. En sorts interaktiv story som nästan påminner mer om att se en film än att spela ett spel. Man styr ju runt sin/sina karaktärer och så men det är oftast inget skjuta/hoppa och så utan "action" är mest lagt till så kallade quick time events. Din karaktär gör själv "hinderbanan" och hur snabbt du trycker på motsvarande knappar avgör hur det går typ. Det ihop med mycket dialoger bestämmer hur storyn utvecklas och beroende på de val du gör så slutar spelet helt olika, jag gillar det!

Nu iaf till det jag citerade.. :D

Om någon känner till någon bra community (gärna för tjejer/kvinnor alternativt.. "vuxna") får de ju gärna dela med sig. Jag är själv öppen för att spela med andra här också om någon känner att de vill ha lite sällskap. Är tillgänglig i WoW/Overwatch/Diablo 2/Path of Exile/Overcooked 2/Back 4 Blood/Among us och säkert en hel del annat jag glömt/kan skaffa :)
 
Köpte den för jag var så orimligt dålig på Death's Door, kan meddela att jag fortfarande dör på första fienden även med kontroll. Vad ska jag NU skylla på då? :angel:
Haha men åh :D Som sagt, den var svår. Nästan svårare än andra bossen.
Har du köpt uppgraderingar hos stora kråkan? Leta efter såna där rosa själsbollar och köp uppgradering! Det var jag tvungen att göra.
Samt dodgea mer än du slår :angel: Tänk Dark Souls men ännu mera dodge :rofl:
 
Haha men åh :D Som sagt, den var svår. Nästan svårare än andra bossen.
Har du köpt uppgraderingar hos stora kråkan? Leta efter såna där rosa själsbollar och köp uppgradering! Det var jag tvungen att göra.
Samt dodgea mer än du slår :angel: Tänk Dark Souls men ännu mera dodge :rofl:
Men skämtar duuu jag har undvikit dark souls som pesten because svårt 😂

Ska nog kanske helt enkelt öva. Jag är så van vid typ assault rifle borderlands, skjut allt du kan och hoppas på det bästa :angel:
Vadå ducka och tänka?
 
Ursäkta att jag klipper i inlägget men jag hade tyvärr inga bra tips, väldigt ute ur konsollvärlden. Något jag gillar till PS4 är Until Dawn, det är dock inte som de spelen du nämnt. Det liknar spel som Heavy Rain. En sorts interaktiv story som nästan påminner mer om att se en film än att spela ett spel. Man styr ju runt sin/sina karaktärer och så men det är oftast inget skjuta/hoppa och så utan "action" är mest lagt till så kallade quick time events. Din karaktär gör själv "hinderbanan" och hur snabbt du trycker på motsvarande knappar avgör hur det går typ. Det ihop med mycket dialoger bestämmer hur storyn utvecklas och beroende på de val du gör så slutar spelet helt olika, jag gillar det!

Nu iaf till det jag citerade.. :D

Om någon känner till någon bra community (gärna för tjejer/kvinnor alternativt.. "vuxna") får de ju gärna dela med sig. Jag är själv öppen för att spela med andra här också om någon känner att de vill ha lite sällskap. Är tillgänglig i WoW/Overwatch/Diablo 2/Path of Exile/Overcooked 2/Back 4 Blood/Among us och säkert en hel del annat jag glömt/kan skaffa :)
Female Legends kanske kan passa ?
 
Har man inte spelat Mass Effect så tycker jag man bör köra det. Finns både till konsol och PC.
Mass Effect legendary edition innehåller alla 3 spelen plus DLC. RPG o pangande i rymden kan man säga, och ens val följer med i nästa spel
 
Har man inte spelat Mass Effect så tycker jag man bör köra det. Finns både till konsol och PC.
Mass Effect legendary edition innehåller alla 3 spelen plus DLC. RPG o pangande i rymden kan man säga, och ens val följer med i nästa spel
Jag har spelat alla men måste säga att Mass Effect legendary edition nog gör det värt att spela om. De verkar verkligen ha tänkt till och lyckats behålla spelen som de "ska vara" men ändå uppdaterat och tagit bort de lite mindre bra delarna :up:
 
Jag har spelat alla men måste säga att Mass Effect legendary edition nog gör det värt att spela om. De verkar verkligen ha tänkt till och lyckats behålla spelen som de "ska vara" men ändå uppdaterat och tagit bort de lite mindre bra delarna :up:
Håller helt med!
Bara att få se min rymdpojkvän Garrus i bättre grafik gjorde det värt varenda krona.
 
Spelat wow till och från sen betan, när det släpptes raidade jag mest, sen spelade jag väldigt casual i många år, under bfa började jag spela m+ och det var ju skitkul! När man är ett gäng vänner på samma nivå som en själv och köttar på, iaf :D
Men nu tar jag en paus, spelar witcher 3 (eller jag tittar på och får göra alla val, smidigt!)
och har börjat spela lite the forest med några jobbarkompisar 😃
 
Female Legends kanske kan passa ?
Jag kikade på det men verkade vara lite mer av en förening och då mest med inriktning på kurser och e-sport typ, inte en plats att hänga online bara :)

Funderar på att återuppta Two point hospital (uppföljaren/remaken till Theme hospital) i helgen, har fortfarande ett par DLC jag inte kört igenom.
 
Jag har mest spelat wow de senaste tio åren. Under cata och MoP raidade jag hardcore, men sen fick jag barn och blev casual.
Har pushat en del m+ dock, det är ju inte lika tidskrävande men jätteroligt! Har fått några av mina bästa vänner genom det spelet, och det har fått mig att lära mig ett nytt språk också som jag pluggar sen ett halvår tillbaka :D

När det är slött i WoW passar jag på att köra några partier Hearthstone, single player :)
 
Jag kikade på det men verkade vara lite mer av en förening och då mest med inriktning på kurser och e-sport typ, inte en plats att hänga online bara :)

Funderar på att återuppta Two point hospital (uppföljaren/remaken till Theme hospital) i helgen, har fortfarande ett par DLC jag inte kört igenom.
I fb gruppen brukar det finnas folk som söker folk att spela med etc. Tror även det hängs en del på discord. Man behöver alltså inte vara med i föreningen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp