Svenska: Modersmål men strävar ständigt efter att bli bättre. Just nu läser jag en kurs i akademiskt skrivande på universitetet, vill utöka med kreativt skrivande, lite grammatik samt retorik sedan. Finns inget värre än att inte kunna sitt modersmål ordentligt...

Engelska: Har bott i utomlands ett tag och skulle väl säga att det är flytande. Får mycket beröm för min engelska och är väldigt bekväm med att prata men känner lite som någon anna skrev här i tråden att det finns klara brister i ordförrådet när man pratar om lite mer avancerande ämnen, väldigt frustrerande!! Planen är att läsa Engelska på distans till hösten, 15hp och målet är att bli lika säker på engelskan som jag är på svenskan
Kroatiska: Mina föräldrar är från Kroatien och åkte dit mycket när jag var yngre. Medelnivå där jag kan prata med grammatiska småfel men hörförståelsen är väldigt bra. Håller på att lära mig att läsa romaner och skriva lite (sjukt svårt!)
Tyska: Läste tyska i högstadiet och första året på gymnasiet, hehe

Kan väl tyska lite halvt teoretisk och kan väl på ett ungefär förstå om de pratar lååångsamt. Har ett par tyska kunder på jobbet per dag och det är väl det. Har tyvärr lagt det lite på hyllan men hoppas på att ta upp lärandet om ett tag.
Franska: Mitt nya projekt. Lyssnar på poddar och försöker att lära mig lite på egen hand, inte superseriös men väldigt roligt när man kan snappa upp lite ord här och var

Planen är att ta en kurs inom 1-2 år iaf
Danska: Stöter på många danskar på jobbet och har även danska vänner, fast vi pratar på engelska med varandra

Men har gått från att inte förstå ett ord till att kunna lyssna på enklare konversationer (om de är från köpenhamnstrakten) bara genom jobbet. Läsa är väldigt enkelt, men skriva och prata har jag inte försökt mig på.
Norska: Förstår i princip allt, muntligt och skriftlig. Men pratar själv svenska...
Vill lära mig alla möjliga språk; afrikaans, italienska, ryska, spanska osv. men får väl börja med de ovanstående